Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8  
Autor Wiadomość
PC 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 33
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-02-14, 10:43   

Wcześniej jak miałem S6 c4 290KM w manualnej skrzyni z pustymi puchami po katach reszta seryjna, to sąsiad stwierdził że codziennie mogę go tym dźwiękiem budzić. Super dźwięk w każdym zakresie obrotów - no może jedynie w środku trochę przygłośno ale to kwestia wyciszenia nadwozia raczej. Wiem że to był starszej konstrukcji silnik.
Mam jeszcze dwie strumiennice na podorędziu z merca zdemontowane, ale wiem że to może zbytnio auto wyciszyć.
A może ktoś ósemkę z pustymi puszkami ujeżdża?
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-02-14, 14:34   

ernesto napisał/a:
FOSS ale wycinałeś tylko końcowy a reszta siedział fabrycznie ?

U mnie wyrżnięty jest w całości. Wywalone wszystko.

W A8 miałem wszystko fabrycznie - katy,środkowy, tylko końcowy wycięty i zrobione końcówki.
Brzmiało fajnie, na wysokich nie za głośno, sucho, przy odejmowaniu gazu bardzo wyraźne strzelanie... i tylko buczenie na dole bywało drażniące.

W S8 już inaczej...
Katy wycięte i zastąpione rurami + adaptery do sond lambda, środkowy fabryczny i końcowy Simons.
Tu moim zdaniem było zdecydowanie lepiej niż w A8 - wprawdzie był delikatnie cichszy ale gulgotu V8 było zdecydowanie więcej, strzelanie przy odejmowaniu też słyszalne i tego buczenia na niskich nie było prawie wcale.

Apophis napisał/a:
xpipe nie zmienia chyba nic w dzwięku.

Oj zmienia, w zależności od konstrukcji zmienia dosyć dużo... X-pipe, H-pipe i różne ich kombinacje.... Mucholejkolator przerobił tego sporo i na pewnym etapie jego dual w D2 na moje przygłuche ucho był po prostu idealny, taki jak ja chciałem zawsze w swoich D2-kach zrobić :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-02-14, 14:39   

FOSS napisał/a:
ernesto napisał/a:
FOSS ale wycinałeś tylko końcowy a reszta siedział fabrycznie ?

U mnie wyrżnięty jest w całości. Wywalone wszystko.

W A8 miałem wszystko fabrycznie - katy,środkowy, tylko końcowy wycięty i zrobione końcówki.
Brzmiało fajnie, na wysokich nie za głośno, sucho, przy odejmowaniu gazu bardzo wyraźne strzelanie... i tylko buczenie na dole bywało drażniące.


I chyba o to mi chodzi, a rezonans w granicach 1500 - 2000 obr/min ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-02-14, 19:46   

ernesto napisał/a:
I chyba o to mi chodzi, a rezonans w granicach 1500 - 2000 obr/min ?

Jest buczenie jest i rezonans... niestety :/
Generalnie jeździłem tym trasy z dzieckiem i potrafiło zasnąć... i po długiej trasie również reagowało na swoje imię :)

Ale jak miałem równocześnie i A8 i S8 to miałem pewien dyskomfort...
bo niby A8 na komfortowym zawieszeniu zostawiłem sobie na rodzinne wycieczki a S8 na sportowym zawiasie miało być na wieczorne spoty tak słuchając wydechów to A8 darło ryja i wyraźnie strzelało przy odejmowaniu gazu a S8 było bardziej stonowane, więcej bulgotu ale i więcej kultury.
Noi to buczenie... w S8 prawie niesłyszalne a w A8 niestety w okolicach 1500 dosyć wyraźne, lepiej było redukować bieg niżej bo wtedy fajnie brzmiało.

Teraz bym to zdecydowanie inaczej zrobił ale jak miałem swoją pierwszą D2-kę to ja jeszcze sam przy aucie prawie nic nie dłubałem i oczekiwałem raczej gotowych pomysłów od osób trzecich niż realizacji moich własnych projektów.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-02-14, 21:31   

A ja chyba wstawie tłumiki w miejsce katow, następnie x-pipe, środek przelot tak jak jest i końcowy zobaczymy czy będzie bez czy z.
Sądzę, że sporą robote robi tu brak katow.
Ktoś kiedyś powiedział że chcesz robić wydech to zaczynaj od końca.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-14, 21:40   

FOSS napisał/a:
Oj zmienia, w zależności od konstrukcji zmienia dosyć dużo... X-pipe, H-pipe i różne ich kombinacje.... Mucholejkolator przerobił tego sporo i na pewnym etapie jego dual w D2 na moje przygłuche ucho był po prostu idealny, taki jak ja chciałem zawsze w swoich D2-kach zrobić


A nie jest tak że dodaje przy customie agresywniejszego dzwięku??
Obecnie...nie mam żadnego pipa i zakładał nie bede,dzwiek mam o niebo spokojniejszy ale AKC to nie ABZ no i zostawiłem katy.
 
 
Paweł777 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 53
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-02-28, 15:20   

Ja myślałem na początek wywalić katy i wstawić w to miejsce jakieś strumienice ewentualnie same rury ale z tego co czytam muszę mieć jeszcze jakieś adaptery do sondy .Dobrze kombinuję ?
 
 
PC 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 33
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-02-28, 20:18   

Podobno należy sondy znajdujące się poniżej katalizatorów osadzić w tulejkach, odsuwając nieco od bezpośredniego strumienia spalin, tak aby ich odczyty były zbliżone do fabrycznych.
Po usunięciu katów prędkość spalin i temperatura na sondach ulegnie zmianie, ale osobiście takiego patentu nie stosowałem i co do długości rurek - tulejek nie pomogę.
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-02-28, 20:57   

MONZA napisał/a:
Ja myślałem na początek wywalić katy i wstawić w to miejsce jakieś strumienice ewentualnie same rury ale z tego co czytam muszę mieć jeszcze jakieś adaptery do sondy .Dobrze kombinuję ?


Jeśli masz 1999rok auta, to masz silnik AQF, który ma tylko 2 sondy, więc nie potrzebujesz montować żadnych adapterów, jedynie wspawujesz rurki zamiast katów i gra
 
 
Paweł777 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 53
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-02-28, 21:20   

To byłoby super :) dzięki za info
 
 
Jogoss 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 33
Skąd: Łomża
Wysłany: 2016-03-06, 00:04   

Ze się tak podepne 😃 rozumujac to co wyczytałem, jeżeli zamiast katów mam rury potem ori h pipe ori środkowy i potem gole rury . W miejsce rur po kątach wstawię jakieś tłumiki(tylko jakie proponujecie? http://olx.pl/oferta/tlum...D5-IDbWiHL.html )Będzie trochę ciszej? bo moja ostro się drze i mi za głośno trochę
https://youtu.be/CV2rMkTQSBY
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-06, 00:26   

To bedzie haaaałas i dziadostwo <blee>
 
 
Jogoss 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 33
Skąd: Łomża
Wysłany: 2016-03-06, 00:28   

No więc co wstawić żeby było ciszej i żeby również nie rezygnować z bulgotu
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-06, 00:29   

Tylko Customowy wydech. Rozbieranie ori wydechu na drobne nic konkretnego nie przynosi.
 
 
Jogoss 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 33
Skąd: Łomża
Wysłany: 2016-03-06, 00:31   

Jakieś wytyczne co do dobrania wydechu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.