Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-02, 16:26
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | martin_rs4 napisał/a:
SENTENZA, czy to nie aby Ty pedziles swoja RS8 obwodnica Wroclawia dzis po godz. 15.00 ?
jeździłem jeździłem lpg stroiłem. |
hehe tak tez myslalem ...sklamalbym mowiac ze poznalem po klubowych ramkach :p ale za szybko jechales , bo ja mialem na liczniku ponad 150km/h a Ty tylko przemknales jak blyskawica |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-03-03, 13:03
|
|
|
Wiec skrzynia biegów ZF 6HP26 nie ma typowego procesu adaptacji. Nie ma typowej jazdy adaptacyjnej. Ona się uczy cały czas. I jest to proces powolny. Można go przyśpieszyć wgrywając nowszy soft. Wtedy kasuje się wszystko co miała zapamiętane i proces idzie tak jak przy nowej skrzyni. Skrzynia szybciej się uczy bo nie bierze pod uwagę wcześniejszego stylu jazdy.
P.S. Żeby było śmieszniej to dopiero dziś się dowiedziałem, że jest coś takiego jak przycisk kickdown pod pedałem gazu... ;P jak mi to powiedział koleś to poczułem się jak dziecko u mnie ten przycisk chodzi dość ciężko, a ja zawsze z czuciem wciskam gaz i gdyby mi nie powiedział to bym się nie domyślił po prostu pedał dochodzi do końca, czuć opór to dalej nie naciskałem. A tu się okazuje, że tam jest przycisk |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5071 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-03-03, 21:11
|
|
|
SENTENZA napisał/a: |
P.S. Żeby było śmieszniej to dopiero dziś się dowiedziałem, że jest coś takiego jak przycisk kickdown pod pedałem gazu... ;P jak mi to powiedział koleś to poczułem się jak dziecko u mnie ten przycisk chodzi dość ciężko, a ja zawsze z czuciem wciskam gaz i gdyby mi nie powiedział to bym się nie domyślił po prostu pedał dochodzi do końca, czuć opór to dalej nie naciskałem. A tu się okazuje, że tam jest przycisk |
Przypomniała mi się historia jak ojciec byłego pracodawcy dopiero po roku czy dwóch dowiedział się o 6tym biegu w Civicu |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-03-03, 22:50
|
|
|
Tak, ale ten przycisk można włączyć lub wyłączyć poprzez obrócenie. Spróbuj sięgnąć ręką i pokręcić za przycisk do oporu. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-03-03, 23:44
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | Wiec skrzynia biegów ZF 6HP26 nie ma typowego procesu adaptacji. Nie ma typowej jazdy adaptacyjnej. |
A z tego co ja wiem to właśnie w materiałach serwisowych jest opisany cały proces adaptacji skrzyni biegów..... cała technika jazdy mająca przyuczyć sterownik skrzyni biegów do nowych warunków pracy.
Sęk w tym (informacje z ASO) że pierwsze wersje sterowników nie miały możliwości zerowania wcześniej wyuczonych parametrów i możliwość ta pojawiła się dopiero od wersji po-liftowych
SENTENZA napisał/a: | Ona się uczy cały czas. I jest to proces powolny.
Można go przyśpieszyć wgrywając nowszy soft. Wtedy kasuje się wszystko co miała zapamiętane i proces idzie tak jak przy nowej skrzyni. Skrzynia szybciej się uczy bo nie bierze pod uwagę wcześniejszego stylu jazdy. |
I tu tak jak powyżej napisałem - w przed-liftach adaptacja zgodnie z opisaną procedura w warunkach drogowych ale przez brak możliwości zerowania wczesniej wyuczonych parametrów proces adaptacji jest rzeczywiście powolny.
W przypadku po-lifta poprzez interfejs diagnostyczny jest możliwość zerowania wcześniej wyuczonych parametrów pracy skrzyni a co za tym idzie sterownik jest czysty a proces adaptacji jest zdecydowanie szybszy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-03-04, 16:28
|
|
|
FOSS napisał/a: | A z tego co ja wiem to właśnie w materiałach serwisowych jest opisany cały proces adaptacji skrzyni biegów..... cała technika jazdy mająca przyuczyć sterownik skrzyni biegów do nowych warunków pracy.
Sęk w tym (informacje z ASO) że pierwsze wersje sterowników nie miały możliwości zerowania wcześniej wyuczonych parametrów i możliwość ta pojawiła się dopiero od wersji po-liftowych |
W ASB Długołęka powiedzieli, że nie ma czegoś takiego jak jazda adaptacyjna w wersji przed-liftem. Nie ma żadnego interfejsu, który by informował co i kiedy, ani kiedy adaptacja została zakończona.
FOSS napisał/a: | I tu tak jak powyżej napisałem - w przed-liftach adaptacja zgodnie z opisaną procedura w warunkach drogowych ale przez brak możliwości zerowania wczesniej wyuczonych parametrów proces adaptacji jest rzeczywiście powolny.
W przypadku po-lifta poprzez interfejs diagnostyczny jest możliwość zerowania wcześniej wyuczonych parametrów pracy skrzyni a co za tym idzie sterownik jest czysty a proces adaptacji jest zdecydowanie szybszy. |
Po wgraniu softu z automatu kasują się wszystkie wcześniejsze nawyki. I skrzynia ma możliwość uczenia się bez informacji o wcześniejszym trybie jazdy. Skrzynia uczy się cały czas w przed-liftach. Nie adaptuje się jej raz dobrze na całe życie. Wyuczona skrzynia złych nawyków zanim nauczy się nowych potrzebuje kilu miesięcy i tysięcy kilometrów. I często i tak nie jest to ten sam efekt co po wgraniu nowego softu. Bo jak skrzynia jeździła źle przez 200000km to przez 3 się nie poprawi za wiele. W po-liftach skrzynie adaptuje się raz i skrzynia się nie uczy cały czas. Adaptacje wykonuje się tylko gdy jest zmiana warunków pracy skrzyni... np: zmiana oleju lub zaczyna szarpać niewiadomo dlaczego. Informacje z ASB Długołeka. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-03-12, 11:27
|
|
|
jak tam Sentenza, nowy silnik już w drodze? <brawo2> |
|
|
|
|
guzior
Moje A8
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5b manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi 90 4.2 V8
Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 59 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-03-12, 20:36
|
|
|
Dajcie rozebrać
Generalnie kamerka juz wyraźnie widać powazny ubytek tloka od strony wydechowej na 1 cylindrze. za Malo gazu widac chlopaczki ustawili przy 270 km/h |
|
|
|
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-03-12, 21:57
|
|
|
MiszczU Śfiata nie ma co <brawo2> |
|
|
|
|
arielmax
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ariel
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-12, 22:29
|
|
|
mi tak upaliło tłok w s4 2.7 bo za ubogo było |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-03-12, 22:33
|
|
|
Rozumiem że auto unieruchomione ależ smutek, a w tym tygodniu będę we Wrocławiu i chciałem się ustawiać.
Czekam niecierpliwie na jakieś zdjęcia i opis co tam się podziało. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-12, 23:09
|
|
|
Czytam że coś padło-czyzby swieżo uturbiony silnik? Napiszcie coś więcej |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
guzior
Moje A8
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5b manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi 90 4.2 V8
Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 59 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-03-13, 07:43
|
|
|
Tam NIE MA mbc tylko orginalny zawór n75 od RS6, wysterowany po PIDie (wiesz wogole co to znaczy?) . Tak kończą silniki strojone na gazie przez idiotów
PS.nie mogę - i napisze - a nawet jakby bylo w jakimkolwiek aucie MBC to dlaczego silnik ma sie od niego zepsuć. Jak jest wystrojony pod ustawiony na MBC boost? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-13, 09:02
|
|
|
Kolega ma ori RS6 C5 i na BRC smiga lecz wystrojona jak sam chciał że przy pałowaniu leci na PB.
Czyli da się jakoś,ale dziwi mnie że tak szybko się posrało. |
|
|
|
|
|