Autor |
Wiadomość |
Qwer
Użytkownik
Silnik cm3: ....
Skrzynia: ..
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: ..
Wiek: 35 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-03-18, 13:33 Audi A8 D2 pytania!?
|
|
|
Witam wszystkich jestem tu nowy i trafiłem na te forum całkowicie przez przypadek.. mam pytanie co do audi a8 d2. Auto te bardzo mnie zainteresowało i mam co do niego parę pytań.
Mianowicie interesuje mnie silnik 2.5 tdi ale teraz nasuwa się pytanie czy auto te wybrać w manualu czy automacie? Jak bedziece odpowiadać proszę o uzasadnienie dlaczego taki aa nie inny jakie plusy i minusy.(Nie miałem wcześniej styczności z automatem jedynie jechalem VW Vento ale to przez 5 km a tak jezdziłem Golf V 2.0tdi 4Motion i Audi A6 1.8T w manualu ).
Czytając wasze forum zauważyłem ze wiekszość tu obecnych ma silniki benzynowe mniej jest Tdi i przeczytałem też dużo opini zeby nie kupować 2.5 tdi tylko 2.8 w benie dlaczego ? Wiem ze koszta w tdi sa wieksze w naprawie ale czy te silniki naprawde sa tak felerne? to nie jest ta sama jednostka co w A6 c5?
Pozdrawiam wszytkich i dziekuje za odpowiedz.
Jeśli jeszcze nasuna mi sie jakies pytania to napisze |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-03-18, 18:57
|
|
|
2,5 tdi nie jest może najbardziej udaną jednostką napędową. Ma swoje przypadłości jak każdy silnik tylko trochę więcej. Poprawili ją dopiero bodajże po 2002 roku. Do mnie osobiście nie bardzo przemawiał przed zakupem. Na pewno wszyscy będą cię namawiać na 4,2+lpg. Lecz jeżeli interesuje cię mniejsza pojemność to 2,8+lpg wystarczy. Nie będzie to demon prędkości ze względu na wagę, ale do codziennego przemieszczania się wystarczy. 3,7 raczej odpuść sobie bo spalanie prawie takie same jak w 4,2 a 70km mniej. Jeśli chodzi o skrzynię to ja osobiście jestem za automatem choć to mój pierwszy automat. Moja żona która na co dzień porusza się tym samochodem do pracy określiła to najlepiej: ,, Możesz mi kupić mniejsze autko tyko aby miało automat" więc tak to jest z automatem. Raz spróbujesz i potem nie będziesz chciał manuala. Musisz jednak jedno wiedzieć o tych autach. Jeżeli jeździłeś do tej pory golfem to koszty części i eksploatacji trzeba mnożyć razy 2 jak nie 3. Po prostu tak jest. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
raptor90
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 82 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2010-03-18, 20:06
|
|
|
Jeśli był byś zainteresowany A8 2.8 to mogę Ci zaproponować moją, cena do negocjacji. Aukcja
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
michu
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: s8
Wiek: 47 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 2 Skąd: Poznan / Wawa
|
Wysłany: 2010-03-18, 20:36
|
|
|
witam,
ja jestem za manualem.
dlaczego?
poniewaz słabe silniki (np. taki 3.3 tdi czy 3.7 benz) nie maja manuala.
Wiec odpada Ci ryzyko popełnienia błędu w tej bajce.
nt. 2.5 TDI naczytasz się tak duzo, jaki on jest słaby, ze tez go nie kupisz.
wiec pozostaje Ci:
a. 2.8 jak chcesz oszczedzac to super propozycja - w koncu a8 kupuje się dla ekonomi.... (powiedzial ten co s8 zagazowal zaraz po zakupie.... ;-)
b. s8 - czyli 4.2 w manualu. I to jest w sumie bardzo słuszny i zacny wybór - i takiego własnie Ci polecam :-)
pzdr,
michu |
|
|
|
|
|
|
|
raptor90
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 82 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2010-03-18, 21:02
|
|
|
Słabe silniki i wymieniasz 3.3TDI ? No ciekawe... Zawstydzi nie jednego... |
_________________
|
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-03-18, 22:09
|
|
|
Nie no panowie fakt jest ze te silniki 2.5 tdi V6 sa felerne... To samo jak BMW 2.5tds....
Jeżli chodzi o Audi 2.5 tdi to i spalanie diesla jest na poziomie 2.8 beny ekonomiczny to on nie jest
Kolego tak czy siak w A8 czy to będzie diesel czy benzynka jest drogo :-x przed kupnem przelicz sobie ewentualne koszta rozrząd kompletny.. tarcze ewentalnie jakieś wahacze itp bo zawsze coś wychodzi po kupnie
Jeżeli chcesz juz koniecznie D2 i w wiare ekonomiczny to raczej 2.8 lpg choć ja osobiście gazu nie polecam |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
|
|
|
michu
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: s8
Wiek: 47 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 2 Skąd: Poznan / Wawa
|
Wysłany: 2010-03-18, 22:43
|
|
|
słabe w sensie, że też miał złą prasę. |
|
|
|
|
Qwer
Użytkownik
Silnik cm3: ....
Skrzynia: ..
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: ..
Wiek: 35 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-03-18, 22:48
|
|
|
No wiec tak z gory dzieki wielkie za wasze wypowiedzi
raptor90, dzieki za oferte ale narazie chce sie podszkolic na temat tego auta
Chłopaki michu,i ponownie raptor90 spokojnie bez nerwow kazdy ma swoje zdanie bezstresowo
Pers, no wlasnie czytalem na forach ze te silniki sa felerne chcialem sie upewnic w gronie fachowcow.
Po dzisiejszym zastanowieniu i zobaczeniu oraz małych obliczeniach cen paliw jakie sa na moich stacjach bardziej jestem teraz skłonny ku 2.8 niestety ale z silnika 4.2 musze zrezygnowac bo spalanie tak naprawde mnie przeraza.
Powiedzmy ze zostaje przy 2.8 tu juz kolega Pers, odrazu odradza zagazowanie no wiadomo jak to dla niektorych tutaj ludzi takich aut nie powinno sie zagazowywac no ale nie ukrywam walsnie ze gaz mnie interesuje w tym aucie... Chciałbym sie dowiedziec jak to jest z tymi skrzyniami automatycznymi tzn. jak sie sprawoja, czy czuc przelanczanie biegow itp. Jak napisal daro72, raz sprobowal i juz nie zmieni na manuala ale mnie jakos wlasnie tak nie ciagnie... chodz jak juz napisalem duzo nie przejechalem automatem...
Prosił bym o wypowiedzi osob majacych A8 2.8 ben i lpg jakie jest spalanie w manualu jak i w automacie oraz jakie maja odczucia przy tych skrzyniach..plusy i minusy |
|
|
|
|
|
|
|
michu
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: s8
Wiek: 47 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 2 Skąd: Poznan / Wawa
|
Wysłany: 2010-03-18, 23:07
|
|
|
hej,
no ale jak zrobisz automat w 2.8 to bedzie Ci zarł tyle co manual w 4.2 a moze nawet wiecej... ;-) |
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-03-18, 23:10
|
|
|
No właśnie automat... niby po przejechaniu 200tkm skrzynie zaczunają sie psuć....
z tego co słychac na forum skrzynie 4 stopniowe są bardziej udane (mniej skomplikowane) niz 5 stopniowe. Ja w zasadzie mam pierwszy raz Automata i nie powiem jest fajnie ALE chyba jak bede zmieniał samochód to wskocze z powrotem na manuala. Co sobie pomieszam to saobie pomieszam niby w tipie możńa samemu zmieniac biegi ale to nie to samo co manual i nigdy chyba nie będzie. |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
|
|
|
raptor90
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 82 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2010-03-18, 23:33
|
|
|
@michu proszę nie opowiadaj tu takich głupot :shock:
Moje 2.8 pali (średnia) 10l latem, 11 zima, trasa 9l (jazda dynamiczna do 150km/h)
Jeśli wykręcisz takie spalanie 4.2 na manualu czyli S8 bo tylko tam można znaleźć ową skrzynię to pogratuluję i kupię Ci flaszkę :->
Qwer moim zdaniem najłatwiejszym sposobem na odpowiedzenie na te wszystkie pytania jest przejechanie się takim samochodem...
Ogólnie moim zdaniem automat w D2 chodzi bardzo dobrze i płynnie przerzuca biegi. Oczywiście nie jest to co w automatach z rocznika 2010r.
Jak kupowałem A8 też miałem obawę przed tiptronikiem ale jestem w 100% zadowolony, jest to bardzo wygodne i jak już ktoś chce sobie pozmieniać biegi to i ma taką też możliwość na tipie.
Qwer i jeszcze taka podpowiedź, każda benzyna w D2 gazuję się bardzo dobrze...
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
MorgothV8 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-19, 05:56
|
|
|
Dla Ciebie najlepszym wyborem będzie.
A9 D2 2.8 quattro manual + LPG
Nie bój się gazu, da się dobry założyć do V6 i problemów nie ma.
2.8 V6 były 2 wersje (w sensie ogólnym, kodów silnika zapewne więcej)
12V (12 zaworowy, 2 zawory/cylinder) 174 KM
30V (30-to zaworowy, 5 zaworów/cyl) 193 KM (+/-1 - nie pamiętam)
Ten 12 jest starszy, podobno lepiej sę go gazuje.
Tyle.
W skrócie A8 D2 2.8 12V quattro manual, rocznik około 94-97(chyba po 97 już tylko 30V), cena za jaką da sie kupić przyzwoite auto (moim zdaniem) to minimalnie 16000-18000 PLN
Rozrząd (graty) 900-1100, robocizna: 150-400
Poszukaj na forum.
PS: to auto nie jest słabe..... spokojnie 220-230 pojedziesz, A8 jest z ALUMINIUM i wcale tak duzo nie waży. Wersja 2.8 30V w manualu lekko tylko ustępuje 4.2 w automacie...
Spalanie takiego 2.8 (realne), benzyny:
trasa 9-11
mieszany 10-13
misato 14-20
LPG + 10/20 % |
|
|
|
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2010-03-19, 06:59
|
|
|
Wersja 2.8 30V w manualu lekko tylko ustępuje 4.2 w automacie... ciekawe spostrzeżenie . |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
MorgothV8 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-19, 08:01
|
|
|
Jeździłem oboma, takie jest moje subiektywne wrażenie.
No i w manualu spalanie mniejsze, jak do tego dodamy gaz to mamy naprawdę dość tani (w spalaniu) a baaardzo wygodny samochód - duży, pojemny, komfortowy, 4x4, z aluminium.... IDEAŁ.
Ja wolę 4.2 w awto, ale tutaj koszty spalania większe - kwestia proprytetów, przy moich przebiegach 10-12 kkm/rok to nie ma znaczenia, nawet nie ma sensu się w gaz pchać....
jakbym jeździł dużo to kupiłbym taką konfigurację jak opisałem - chyba najmniej problemowa w A8 i najtańsza w obsłudze a przy tym i tak objedzie z 60% aut na drogach (jeśli dla kogoś to ważne) |
|
|
|
|
|
|
|
Qwer
Użytkownik
Silnik cm3: ....
Skrzynia: ..
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: ..
Wiek: 35 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-03-19, 10:29
|
|
|
Tak wiec ze wczorajszych zastanowieniach i dzisiejszych przedstawionych mi faktach wybór padnie na 2.8 michu, napisał ze automat w tym silniku spali mi tak jak 4.2 natomiast raptor90,No tak fajnie by było mieć taka okazje do przejechania się ale z przykroscia musze stwierdzic ze nie mam nikogo znajomego zeby muc sie przejechac, wiec lipa. Z tego co widze raptor90 ma własnie 2.8 w automacie ale na samej benie i ma fajne spalanie czyli spalanie gazu bylo by o 2-3 litry wiecej ?
A skoro jak wiadomo automaty lubią sobie wybić więcej aa już nie wspomnę o quattro aa jak już wcześniej wspomniał Pers, po 200tys km lubią się psuć aa mi chodzi o to żeby te auto jak już zostanie przez zemnie zakupione to chciał bym żeby już jezdziło bardzo bardzo długo...wiec chyba zostanę przy wajchowaniu tylko jakie tu będzie dokładne spalanie gazu i beny..? MorgothV8 pisze ze nalepiej 2.8 quattro tylko ja nie chce quattro jakos po golfie v 4Motion wole przednia oś |
|
|
|
|
|