|
Autor |
Wiadomość |
rodzynek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019 Posty: 54 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 2021-03-03, 10:41 [D2 00 2.8PB
] Zegary i klimatronik nie wyłączają się
|
|
|
Dziwny objaw, a nie doszedłem jeszcze po schematach, gdzie jest ból. Otóż po wyłączeniu zapłonu nie gasną zegary i klimatronik. Odkryłem, że dzieje się tak wyłączenie zapłonu na dowolnej pozycji lewarka biegów poza R. Mogę wyłączyć zapłon (i wyjąć kluczyk) np na N i po przestawieniu na R wszystko ładnie się wyłącza.
Czy ktoś miał coś podobnego? Gdzie szukać?
Dodam, ze nie mam na wyświetlaczu PRND i nie działa TIP, a niestety posiałem kabelek i nie mogę go zdiagnozować. Czy to źle zakodowane zegary i może się to objawiać poprzez ich niegaszenie?
Auto mam od miesiąca |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 247 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5111 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-03-04, 15:45
|
|
|
Klucz jesteś w takiej pozycji w stanie wyjąc ze stacyjki ? Co do PRND rozumiem, że nie wyświetla w ogóle a przy przerzuceniu wajchy na prawo na TIPa nic się nie zmienia, nie pokazuje poszczególnych biegów ?
Do Cn masz blisko w razie czego podjedź na skan |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
rodzynek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019 Posty: 54 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 2021-03-04, 16:44
|
|
|
Klucz mogę wyjąć tylko na P. Czyli normalnie. Jedynie elektrycznie coś jest nie tak.
Zamówiłem już z Viakena kolejny interface, bez niego to po omacku i jak bez ręki
[ Dodano: 2021-03-06, 03:15 ]
No i chyba mam problem.
VAG nie łączy mi się ze skrzynią.
Silnik i ABS/ESP wywalają jeden powtarzający się błąd:
18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU
a zegary:
01315 - Transmission Control Module, 49-00 - No Communications
Problem taki, że mam skrzynię ECG, czyli sterownik 4D0927156BR. A tu się okazuje, że na niemieckim ebayu sterowniki kosztują równowartość auta...
Znalazłem ze skrzyni FBA, montowanej równolegle do mojej. Czy myślicie, że da się ożenić taką parę?
Albo jeszcze, czy może mi ktoś sprawdzić kodowanie sterowników?
04753 - silnik 2,8 193 KM - 3B0 907 551 AB
08397 - ABS/ESP - 4D0 907 389 E
00162 - zegary - 4D0 919 033 BR - hmm, one są do nowszego modelu (od 4d-1-008 301), a mój VIN to:
WAUZZZ4DZYN011481 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 247 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5111 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-03-06, 08:18
|
|
|
Na allegro jest jeden sterownik za 600 PLN. Z niektórymi sterownikami ASB w połączeniu z benzynowym V6 są w ogóle problemy z dostępnością (z reszta patrząc po ilości zapytań widać, że jakoś często padały). Znajomemu w preFL 2.8 zrobili po prostu flasha w Seacie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
rodzynek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019 Posty: 54 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 2021-03-08, 13:05
|
|
|
Ja już wiem czemu mój padł. Stał w 3 cm wodzie... Pod pokrywę sterowników wcisnęli sterownik gazu i gruba wiązka nie pozwoliła dobrze domknąć pokrywy. No i teraz są efekty.
Przeanalizowałem Etkę i wszyło mi, że skrzynia FBA różni się od mojej ECG na dobrą sprawę tylko sprzęgłem i płytkami ciernymi E. A sterowniki z FBA - 4D0927156DB i 4D0927156DR są dostępne w lepszych cenach - od 200 zł.
Ale najpierw jutro będę miał okazję założyć pożyczony sterownik z jakiegoś poliftowego 2,8 quattro, będzie wiadomo, czy vag i zegary pokażą coś więcej.
[ Dodano: 2021-03-21, 01:16 ]
Wiem już więcej co boli moje zegary. Nie jest powodem sterownik skrzyni, ani same zegary. Ani wiązka.
Powodem jest przekaźnik instalacji BRC. Przy okazji wyciągania sterowników wyjąłem też ten przekaźnik. A że był mocno brudny od stania w wodzie, to go nie włożyłem. I dlatego też wszystko pięknie gasło po wyjęciu kluczyka. Po wyczyszczeniu styków przekaźnika zegary znów przestały gasnąć - okazało się, że wnętrze przekaźnika wygląda jak Biskupin po wyjęciu z jeziora. Nowy przekaźnik rozwiązał moje problemy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|