Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Tiptronic + Kickdown - samoczynna zmiana biegów  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-22, 09:37   [D2 ALL ] Tiptronic + Kickdown - samoczynna zmiana biegów

założyłem ten temat bo jestem ciekaw Waszego zdania o tym, że moja ASB przy lewarku w pozycji Tiptronic, po wciśnięciu Kickdown'a sama potrafi zrzucić odpowiednio 1-2 biegi w dół, natomiast jak obrotomierz dochodzi do końca, to Tip zmienia bieg na wyższy...

Normalny to objaw, czy raczej rzadko spotykany. Ktoś tak jeszcze ma?

zamieszam filmik, który nagrałem jak to u mnie działa :

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-11-22, 09:44   

W pre-FL D2 przy 5HP24A na pewno nie. W D3 musiałbym sprawdzić (bo w sumie nawet nie wiem), ale temat widzę dotyczy tylko D2.
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-22, 09:49   

dice111 napisał/a:
W D3 musiałbym sprawdzić (bo w sumie nawet nie wiem), ale temat widzę dotyczy tylko D2.


Ale sprawdź z ciekawości i daj znać...może poprzedni właściciel jakieś kodowanie zastosował i tak jest, lub jest to "ukryta" opcja, jak np. wyłączenie kickdown'a o czym nie wiedziałem :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2016-11-22, 10:16   

w obecnej sytuacji z moją skrzynią nie sprawdzę tego na kickdownie bo mam strach :P ale u mnie, jadąc na tipie miałem kilka razy sytuację, że sam sobie wrzucił kolejny bieg kiedy obroty były już bardzo wysoko ;) najczęściej z 1 na 2 bieg, kiedy już odpuszczałem gaz.
np chciałem trochę poryczeć wydechem gdzieś na mieście :P i miedzy budynkami od świateł do świateł chciałem mocno przydusić na krótkim odcinku. ja mu wciskam gaz, jest prawie 7tys, odpuszczam, schodzi do np 4tys znowu pełen gaz do 7tys, odpuszczam, a on mi wrzuca 2 bieg.
chyba, że mówi mi w ten sposób "KONIEC GŁUPKOWANIA" :P

Sam redukuje biegi tylko w momencie kiedy obroty są już bardzo niskie i silnik mógł by zgasnąć, ale to chyba normalne co ?
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-22, 10:28   

koziolek napisał/a:
mówi mi w ten sposób "KONIEC GŁUPKOWANIA"


haha a to dobra nazwa dla tego "zabezpieczenia" aby ASB nie rozwalić :D

koziolek napisał/a:
Sam redukuje biegi tylko w momencie kiedy obroty są już bardzo niskie i silnik mógł by zgasnąć, ale to chyba normalne co ?


tak u mnie jest dokładnie tak samo.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
IwanV8 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 D2 AVP
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 24
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-11-22, 12:45   

Moim zdaniem powinno być tak:
Na trybie manualnym (jak to nazywacie tipie) skrzynia ma trzymać zawsze zadane przełożenie, za wyjątkiem dwóch przypadków. Pierwszy to kiedy zwalniamy poniżej prędkości obrotowej dla danego biegu. Np jedziesz na 5 biegu i chcesz się zatrzymać. Hamujesz i skrzynia będzie Ci po kolei redukować aż do 1 biegu. Drugi przypadek to kickdown (czyli wymuszona redukcja przyciskiem pod pedałem gazu. Jeśli kickdown jest włączony (niedawno się dopiero dowiedziałem, że jest opcja wyłączenia) to mocne wciśnięcie gazu z charakterystycznym kliknięciem powoduje redukcję nawet o dwa biegi. Na trybie manualnym po takiej redukcji skrzynia pozostaje na tym zredukowanym przełożeniu i nie powinna sama wrzucić wyższego biegu. Trzeba albo użyć + albo przejść na D. Również nieprawidłowością będzie przerzucenie na trybie manualnym na wyższy bieg np z 1 na 2 kiedy "robisz hałas". Ma trzymać jedynkę choćby nie wiem co. U mnie trzyma wszystkie biegi za wyjątkiem 2 (przerzuca sobie na 3) i uważam to za usterkę.
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2016-11-22, 13:00   

bardzo możliwe, że to jakaś usterka bo tak jak pisałem wcześniej mam coś nie tak ze skrzynią... wiem, że muszę wymienić przepustnice bo umarła i mam cichą nadzieję, że gdzieś z nią wiążą się problemy ze skrzynią i skończy się ewentualnie na wymianie jakiejś tylko pierdoły :P jak nie to chyba zmieniam na manual...
_________________

 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-11-22, 13:17   

U mnie jest to samo , więc chyba tak powinno być.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-22, 13:22   

koziolek napisał/a:
bardzo możliwe, że to jakaś usterka
IwanV8 napisał/a:
uważam to za usterkę.


u mnie skrzynia chodzi od 4 lat nienagannie, nie mam błędów, olej wymieniany już drugi raz i ASB chodzi tak od samego początku kiedy je kupiłem i wątpię aby to była usterka, ponieważ....

jeśli asb na tipe przy osiągnięciu max obrotów wrzuci wyższy bieg, co zapobiega nadmiernemu chwilowemu przeciążeniu i zużyciu skrzyni to nie uważam aby to mogło nosić miano usterki, gdyż bardziej zapobiega niż psuje...

Jeśli wcisnę gaz w podłogę, nie wciskając przy tym kickdown'a, to asb na tipe będzie trzymać każdy bieg przy maximum i nie przerzuci go sama. Mogę zrobić to wtedy ja manualnie na kierownicy bądź lewarkiem. W momencie wciśnięcia kicka biegi idą zarówno w dół jak i w góre same ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
eed 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 223
Skąd: Gryfino - Aukra
Wysłany: 2016-11-22, 16:35   

Marcin, tak wlasnie powinno byc jak jest u Ciebie, jest tak przy normalnym kodowaniu skrzyni.
W S8 juz nie powinien zmieniac biegow na tipie ze wzgledu na inne kodowanie.
_________________

 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-11-22, 16:44   

A u mnie proszę Państwa w prefl S, zrzuca sam i przełącza na tipie. Nawet zauważyłem taki objaw, że jak mam wciśnięty pedał w podłodze, to nie mogę biegu wyżej przełączyć.
_________________
I`m the LPG master
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-11-22, 17:04   

U mnie gdy kończy się obrotomierz wrzuca wyżej, kiedy jadę za wolno do zadanego biegu zrzuca w dół a kikdałn działa i zrzuca. Już to widzę jak trzyma np 2b na odcince, skrzynia by się odwdzięczyła :]
_________________
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-11-22, 17:15   

Zrzuca w sensie jak wcisnę gaz w podłogę. A zblokować skrzynię tymi biegami górskimi i wtedy w piz..ę?? Próbował ktoś? Była odcinka? :P
_________________
I`m the LPG master
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-11-22, 17:18   

Blokuje ale katuje :P
_________________
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-11-22, 17:29   

W ogóle bardzo ładnie Ci ta skrzynia pracuje. Bardzo szybko biegi zmienia. Mogę tylko pomarzyć...
_________________
I`m the LPG master
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.