Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Kręcenie wałem w odwrotnym kierunku usz  
Autor Wiadomość
Miskov51 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2 Lift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-08-04, 09:47   [D2 99 4.2PB/LPG ] Kręcenie wałem w odwrotnym kierunku usz

Witam,

W związku z tym że padł mi termostat i trzeba rozbierać pół auta (kto to wymyślił???) a moja wiedza na temat aut zwykle kończy się tam gdzie elektronika więc zacząłem zgłębiać temat jak samodzielnie dokonać naprawy. Decyzja jest taka nie inna gdyż każdy kolejny mechanik był większą porażką i już mam strach oddawać auto w cudze ręce (Zielona Góra). Ale do rzeczy.

Przekopując się przez fora i dokumentacje przewijała się informacją aby rozrządem kręcić tylko poprzez wał oraz tylko w prawą stronę (a więc zgodnie ze wskazówkami zegara tak jak naturalnie kręci się silnik).

Natomiast na niektórych forach twierdzono że nie ma to znaczenia bo i tak całość jest mechanicznie sprzęglona. Dodatkowo natrafiłem na film instruktażowy który wręcz zaleca kręcić raz w jedną raz w drugą (choć tu jest zwykły silnik a nie Vka):
https://www.youtube.com/watch?v=yOFOUjmxlik

Chciałem poznać opinie osób które zjadły na rozrządach zęby, można kręcić w drugą stronę czy nie?

Przyznaje się bez bicia że sam cofnąłem tak rozrząd o jakieś 3 zęby i lekko się pocę jak to będzie po złożeniu i odpaleniu :) gdyby ktoś dociekał po co tak zrobiłem już śpieszę z wyjaśnieniem - minimalny obrót kółka pozwolił mi łatwiej zabezpieczyć pasek przed spadnięciem (opaska) do wyjęcia termostatu. Natomiast kierunek taki nie inny bo mi się .... porypało że to kierunek właściwy.
_________________
Miskov51
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2015-08-04, 10:59   

No powiem Ci ze ja jestem tej szkoly ze silnikiem kreci sie tylko w jedna strone i taka zasade wyznaje... Bycmoze sa silniki do ktorych zasada ze mozna w prawo krecic lub lewo sie tyczy, ale bynajmniej vki do do niej nie naleza wedlug mnie ;) zwyczajnie nic sie nie uszkodzi jak pokrecisz w lewo, ale jest prawdopodobienstwo ze pasek zluzni sie tam gdzie normalnie na nim luzu nie ma, i przeskoczy... Balagan robi sie tylko wtedy gdy juz odpalisz ;) Mysle ze jak 3 zeby cyknales to nic sie nie stalo... Ale profilaktycznie przejedz recznie calym silnikiem w prawo, caly cykl pracy ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-08-04, 11:02   

Problem pojawia się w momencie gdy napinacze nie sa pierwszej świeżości. Kręcąc do tyłu można słaby napinacz złożyć i przeskoczyć na rozrządzie :) Dobry napinacz się nie powinien złożyć i powinno się dac i w prawo i lewo zakręcić. Jeśli nie jesteś pewien, kręć tylko w prawo ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Miskov51 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2 Lift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-08-04, 12:11   

Oczywiście całość tak jak mówicie przekręcę o cały cykl w prawo. Faktycznie nie pomyślałem o tym napinaczu ma to jak najbardziej sens, super. Dzięki wielkie, brakowało mi jakiegoś logicznego uzasadnienia
_________________
Miskov51
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-08-04, 13:53   

Pamietaj tylko ze cały cykl to dwa obroty wałem. Znam juz takich co sie zaklinali ze jak kręcili to nic nie kolidowało a po zakręceniu rozrusznikiem polowa zaworow pogietych.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Miskov51 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2 Lift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-08-04, 14:19   

Tak tak, to już zdążyłem doczytać :) ale dziękuję za info. Żałuję tylko że nie zrobiłem odczytu z bloku 90 i 93 zanim nie położyłem łap na silniku ale wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem :/
Oczywiście jak nic z paskiem nie robiłem to mogę odpalić auto z każdego położenia rozrządu a nie tylko z pozycji zero (DTC)?
_________________
Miskov51
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-08-04, 15:08   

rozrusznikiem nie wolno nigdy kręcić !!!!!!
 
 
Miskov51 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2 Lift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-08-04, 18:19   

No i mam lipe. Zakręciłem pełne dwa obroty wałem korbowym oczywiście w prawo zgodnie z ruchem silnika. Dwa razy na pełny cykl słychać wyraźne stuknięcie w komorze po stronie pasażera. Nie czuć przy tym wzrostu oporu przy obracaniu. Punkty które zrobiła osoba kiedyś wymieniająca rozrząd zgadzają się co do milimetra i jestem pewien na 99% że nic mi nie przeskoczyło przy pracach. Teraz pytanie czy to mogło występować już zanim w ogóle wsadziłem tam ręce...

Żałuje że od razu na początku nim nie zakręciłem.

I teraz zastanawiam się co dalej. Czy najpierw ściągnąć pokrywy zaworów i zobaczyć czy się te punkty (kropki) zbiegają czy od razu olać sprawę i wołać do chaty mechanika :/

Jedynym pocieszeniem jest fakt że termostat który wymieniałem okazał się faktycznie wadliwy - ale w obliczu zagłady silnika to marna radość.
_________________
Miskov51
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-08-04, 21:04   

nie masz blokad ?
jeśli kręciłeś tylko sam nie rozrusznikiem i nie na chama to nic nie stało się
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-08-04, 21:07   

załatw blokady, zwal pokrywy wałków rozrządu, ustaw wszystko jak fabryka przykazała, zakręć 3 obroty walem. Jak nic nie stuka to jest cacy, skladaj i ciesz sie jazdą :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-04, 21:24   

napinacz łańcucha sie wysikał z oleju od krecenia na sucho, to stuka łańcuchem jak sprężyny wałek naciągają.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-08-04, 21:47   

jak dekle zerwie to po co mu blokady ???
 
 
Miskov51 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2 Lift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-08-04, 22:05   

Nie było nic na siłę. obracałem spokojnie jedną ręką. W momencie jak następuje stuknięcie nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu. Blokad nie mam ale tak jak pepi napisał chyba do samego zdjęcia dekli są zbędne? Myślę że zdejmę ten jeden dekiel i zobaczę co tam stuka przy kręceniu. Dobrze myślę?
_________________
Miskov51
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-08-04, 22:12   

;)
 
 
Miskov51 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2 Lift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-08-04, 22:15   

Swoją drogą ma ktoś linka/pdf z instrukcją serwisową do AQF na ustawianie rozrządu? Bo else mi szlag trafił jakiś czas temu. A chyba czas zacząć się douczać :/
_________________
Miskov51
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.