Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Procedura wymiany oleju.  
Autor Wiadomość
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-07-23, 16:00   [D2 ALL ] Procedura wymiany oleju.

Możecie mi podpowiedzieć, czy jest się w stanie zrobić to samemu z wąskim kanałem ??

Warsztaty oferują olej Motul Dex 6 czerwony, a sama wymiana trwa ok 90 minut.

NIe wiem czy to nie jest jakaś popelina ?? <hmm>
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-07-23, 16:08   

Faktycznie popelina - olej do skrzyni przedewszystkim musi spełniać standardy skrzyni biegów .

Polecany olej do ASB do Mobil LT 71141 , ewentualnie orginalny ZF Lifequard 5 .

Oczywiście - jeśli masz podstawowe narzedzia to jak najbardziej tak .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Peter-s8 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: mazowiecki
Wysłany: 2015-07-23, 16:41   

Albo Ravenol 5hp/24
_________________
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
 
 
stillbadboy 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 254
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-07-23, 20:55   

moge sie mylic ( poprawcie mnie jak cos ) ale w naszych skrzyniach to chyba sie czerwonego nie leje.

Wymiana jes prosta ( statyczna ) czyli to co samo zleci pod wplywem grawitacji :)
z kanalem spokojnie dasz rade.
potrzebujesz
klucze imbusy ,
nowy filtr uszczelke miski,
i z 8 litrow atf, dokladnie tego ktory wymienil wyzej Michał. ( nawiasem mowiac dzieki Michal za pomoc telefoniczna gdy zmienialem olej :D )
termometr
mise na stary olej
jakas wielka pompke strzykawe ktora wpompujesz olej przez smoka. <blee>
no i ewentualnie mase uszczelniajaca bo te uszczeleczki to takie bibulki ze szok, a czesto jest tak ze jesli ktos za mocno dociagal sruby miski to miska moze miec delikatne wzgórki przez ktore pozniej bedzie Ci sie saczyl olej..

generalnie zabieg nieskomplikowany tyle ze sie troche uciapiesz . wstawiasz auto na kanal czekasz az ostygnie zebys sie gdzie nie popazyl.. odkrecasz korek spustowy zlewasz ile sie da
nastepnie powoli odkrecasz wszystkie imbusy trzymajace mise, ostroznie bo w misie bedziesz jeszcze mial nie wiem z litre moze poltorej oleju ktory nie splynal.
nastepnie demontaz filtra ( dwie srubki jak pamietam ) mycie czyszczenei misy i powierzchni styku z uszczelka, analogicznie skrecanie spowrotem, teraz odkrecasz druga srube od smoka i wpompowujesz strzykawa czy jakas pompka tyle oleju ile sie da az nie zacznie wyciekac . Odpalasz auto czekasz az sie atf w skrzyni dogrzeje bodaj do 30lub 35stopni sprawdzisz to vagcomem , ja nie mialem wiec robilismy to termometrem takim nie wiem jak to sie nazywa na podczerwien czy jakos tak, skrzynia zdazy zaciagnac olej wiec przy tej temp uzupelniasz i wpompowujesz dalej az sie zacznie przelewac, w momencie jak zacznie wyciekac zakrecasz srube i koniec ;)

oczywiscie to sposob halupniczy, i nie mozna tego nazwac profi robota , ja tak to bynajmniej zrobilem, pamietaj ze jest to wymiana "polowiczna" bo nie zmienisz calego oleju z prostego wzgledu duza czesc oleju zostaje w konwerterze i skrzyni , wiec warto zabieg powtorzyc za 3-4tygodnie tak polecal Michal i Apo i tak zrobilem, pomijajac fakt ze mialem zalane jakies czerwonego gowno...

jezeli chcesz pelnej wymiany to tylko serwis i wymiana dynamiczna gdzie maszyna przetacze krew przez nereczki :D

kilka zdjec dla zobrazowania jak to wyglada :)







_________________
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-08-28, 21:24   

Możecie mi podpowiedzieć jakim momentem dokręcić korek spustowy ?? to jest M10x1 (5hp24) a nie M16 jak w przypadku 5HP19
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2015-08-28, 23:46   

Wg ZFa M16x1.5 ma 30 Nm ± 3.0 Nm, wiec 24A zapewne 35 Nm ± 3.5 Nm
_________________
Black Cars Matters
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-08-29, 18:24   

dice111 napisał/a:
Wg ZFa M16x1.5 ma 30 Nm ± 3.0 Nm, wiec 24A zapewne 35 Nm ± 3.5 Nm


Niestety korek nie wytrzymał takiego momentu, i teraz jest problem ....


Taka jedna ważna rzecz. Oleju zleciało ponad 5L, ale zalaliśmy nieco ponad 4 . I teraz się zastanawiamy bo przelewało się a weszło litr mniej <hmm> niepokoi to nas.

Generalnie olej wyglądał tak







W misce zauważyłem piasek ?? <bezradny>







Ale po wyczyszczeniu już wyglądała tak ( bez przyczepionych magnesów)




Przyrząd :)


 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-08-29, 21:49   

Lechu napisał/a:
Niestety korek nie wytrzymał takiego momentu, i teraz jest problem ....
To jakim momentem go dokręcałeś?!
Lechu napisał/a:
Oleju zleciało ponad 5L, ale zalaliśmy nieco ponad 4

A dolewałeś na odpalonym silniku?
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-08-29, 21:54   

Docelowo 30 jak kolega dice pisal. ale korek scial sie wcześniej.


Po zalaniu odpalony na 10 min. Dolewka.
Pozniej 20 sek na kazdym biegu dolewka .
Odpalenie dolewka i koniec przelewalo sie juz.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-08-29, 22:10   

Lechu napisał/a:
Docelowo 30 jak kolega dice pisal
A gdzie dice111 napisał, że masz M10 z siłą 30Nm dokręcać?!
Lechu napisał/a:
Odpalenie dolewka i koniec przelewalo sie juz.

Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-08-29, 22:38   

Korek spustowy 12Nm a kontrolna 80Nm.....
_________________
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-08-30, 11:48   

danishow napisał/a:
A gdzie dice111 napisał, że masz M10 z siłą 30Nm dokręcać?!


Parę postów wyżej.

danishow napisał/a:
Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać


O patrz tego w żadnej instrukcji nie wyczytaliśmy .

Cytat:
Korek spustowy 12Nm a kontrolna 80Nm...


Dzięki :)

Przy drugiej wymianie za jakieś 500 - 1000 KM również wymieniać filtr ?? Jesteśmy na 90% pewni, że nikt wcześniej go nie wymieniał.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-08-30, 11:56   

Lechu napisał/a:
Parę postów wyżej.
Ja takiej informacji tam nie widzę, przeczytaj jeszcze raz ...UWAŻNIE ! ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-30, 12:31   

Lechu napisał/a:
Przy drugiej wymianie za jakieś 500 - 1000 KM również wymieniać filtr ??


Moja procedura wyglada tak. Mija 40-50tyś wymieniam statycznie filter z olejem. Po max 1000km wymieniam jeszcze raz sam olej i smigam kolejne 50tyś.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-09-03, 11:51   

danishow napisał/a:
Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać ;)


Mała traska zrobiona w niedziele, teraz próba dolania i weszła może 100 ml nie więcej <bezradny>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.