Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 3.7PB/LPG ] Szarpanie przy delikatnym przyspieszani  
Autor Wiadomość
baranma 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-16, 09:42   [D2 96 3.7PB/LPG ] Szarpanie przy delikatnym przyspieszani

witam,

mam taki problem:

w zakresie obrotów 1200-1800 jak leciutko dodaje gazu to silnikiem strasznie zaczyna szarpać,

VAG błędów nie pokazuje,

auto potrafi przejechać 400km bez szarpania a potem jak się zatrzymam na światłach albo po ponownym odpaleniu auta silnik zaczyna nierówno chodzić i szarpać przy przyspieszaniu

gdzie szukać?

Poprawiłem tagi, wybieramy z zakładki obok napisu temat.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-08-16, 09:59   

Dziwna sprawa że ECU nie wykrywa żadnych nieprawidłowości, coś powinien zapisać.
Dzieje się tak samo na benzynie jak i na gazie ?
Na początek spróbuj odłączyć akumulator na kilkanaście minut. Pojeździć troszkę na benzynie.
Objawy przypominają niesprawność układu zapłonowego. Moduł, cewki, sondy lambda. Zobacz czy okablowanie sond jest nieprzerwane.
W moim przypadku było identycznie i okazało się że jeden przewód od sondy lambda był przerwany. Raz miał styk a raz nie. I raz szarpał a raz było pięknie.
Po ponownym stałym połączeniu problem bujania silnikiem i szarpanie w niskich wartościach obrotowych minął. U mnie objawiało się też tym że jak delikatnie jechałem równo trzymając gaz w granicach 2 tyś to czuć było poszarpywanie.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
baranma 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-16, 10:05   

jak już zacznie szarpać to szarpie

i na pb i na gazie,

świece nowe maja 2 tygodnie, cewki maja rok ,

moduły zapłonowe - da się jakoś sprawdzić/pomierzyć czy tylko wymiana?

sondy jw da się je jakoś łatwo sprawdzić? ( w sumie to nie mam za bardzo gdzie, auto mam pod chmurka :-)

PS. w spawie audi jestem jeszcze laikiem mam ja dopiero od lutego :-)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-08-16, 10:09   

Podpinałeś sam pod vaga czy ktoś Ci to robił ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
baranma 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-16, 10:14   

vaga sam podpinałem ale odczytałem tylko błędy :-0) to potrafię :-)

jakieś wskazówki jak vagiem coś jeszcze sprawdzić?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-16, 10:36   

Proponowałbym Logi przepływomierza zrobić , zamienić moduły zapłonowe miejscami
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
baranma 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-16, 10:39   

moduły już przekładałem miejscami :-) nic to nie dało

a logi zrobię jak się nauczę :-)
 
 
baranma 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-16, 15:41   

odłączyłem aku, pośmigałem trochęi wyskoczył

00561 - Mixture Adaptation
13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent
 
 
kriss77 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 56
Skąd: PL
Wysłany: 2014-08-19, 22:35   

baranma napisał/a:
odłączyłem aku, pośmigałem trochęi wyskoczył

00561 - Mixture Adaptation
13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent


Kolego podmień przepływomierz (czujnik G70), oraz system wlotu powietrza i układ wydechowy pod kątem szczelności i zobacz, czy nadal będzie szarpać.
 
 
baranma 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-24, 11:23   

znalazłem dziurę na gumie, tymczasowo zalepiłem...

ale chyba przeplywka tez do bani max co udało mi się z niej wyciagniac to 90,69... pewnie sporo za mało?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-08-24, 14:17   

Nowa to okolice 180g/s
_________________
 
 
baranma 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-24, 16:29   

no cóż, w takim razie wymienię gumę i poszukam przepływki :-)
 
 
baranma 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-10-05, 07:53   

dzięki wszystkim za podpowiedzi

problem rozwiązany (dziura na dolocie od strony odmy i padnięta przepływka :)
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-21, 18:53   

U mnie też czasami występuje lekkie poszarpywanie. Jadąc powoli na 4 lub 5 biegu, przy minimalnych obrotach ok. 1000-1200obr, gwałtowniej dodam gazu(nie na tyle gwałtownie żeby zrzucił bieg) i wtedy potrafi się czasami przydusić. Gdy płynnie dodaję gazu wszystko ok., jak dynamiczniej-z redukcją operuję gazem też ok. Trochę podobne to do manuala, któremu na max biegu i min obr dodasz gwałtownie gazu i wtedy się przydusi. Błędów żadnych nie ma. Ktoś coś zasugeruje...
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-10-21, 19:34   

lpg :)
zobacz jakie masz korekty ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.