Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB ] Temperatura na postoju powyżej 90st.C  
Autor Wiadomość
audik 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 84
Skąd: CRACOVIE
Wysłany: 2012-06-23, 14:00   [D2 01 4.2PB ] Temperatura na postoju powyżej 90st.C

Witam

Zastanawiam się co może być przyczyną?
Stojąc w korku zauważyłem, przy temp. na zewnątrz powyżej 30C , wskaźnik podniósł się powyżej 90C (pod 100C). Wcześniej temp. nigdy nie podnosiła się z 90C, nawet stojąc na granicy BG/TR przez 1h przy 40-43C zawsze było 90C (no może, za wyjątkiem małej awarii jak nie zauważyłem, że wentylator się nie włącza, dlatego teraz dokładnie patrzę na temperaturę )
_________________
no i "ni mom" A8 :/
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5076
Skąd: Těšin
Wysłany: 2012-06-23, 16:25   

Wisko
_________________
Black Cars Matters
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-06-23, 21:25   

przedmuchaj chłodnice jesli masz zalepiona syfem z ulicy. w jednym audi mialem tak zabita zewnątrz ze nie pracowala prawidlowo. Przedmuchalem i juz bylo ok.

[ Dodano: 2012-06-23, 21:29 ]
a jak nie bedzie poprawy to tez stawiam na wisco.
 
 
smoczek 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 76
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-06-24, 23:05   

witam.
no ja mam identyczne objawy...
letam caly czas po miescie, i jest ok.
ale gdy temperatura okolo 30'C i stoje w korku = odrazu wskazowka wychyla sie z pozycji 90'C i przekracza 100, nawet potrafi dojsc powyzej 110.
gdy klikam na klimatroniku kanal nr 102, wyswietla mi temperature praktycznie taksamo jak wskazowka na zegarach.
w momencie gdy dochodzi do 110'C,
wylaczam odrazu klime, i przestaje rosnac.
- zwieksze obroty do 2000-2500 i zaczyna spadac, az do 90'C.
wlacze klime = powtorka z rozrywki.

- chlodnica i caly uklad byly plukane. waz ogrodowy, i kompresor.
- chlodnica czysciutka, mimo to plukana/myta z zewnatrz karcherem na myjnii recznej.
- wisko orginalne nowe HELLA-BEHR za 600zl / jest ok, pracuje jak trzeba.
- zalany nowy G12
- nowy korek w zbiorniczku
- plyn na max, odpowietrzony uklad.

juz mi rece opadaja, co to moze byc ?
uklad nie daje ewidentnie rady w upaly, z zalaczona klima.
bez niej jest ok.
ale gdy zwieksze obroty, zaczyna spadac do tych 90 stopni,
czyli....
wieksze obroty = szybszy obieg plynu, wieksza skutecznosc.
ale czemu normalnie jest niewydolny uklad ???
myslalem ze moze termostat nie dziala poprawnie;
ale zawsze osiaga rowno te 90'C i nie ma odchylow, poza korkami w upalne dni.

co tam moze byc niedrozne ?
pompa moze pompowac mniej cm3 niz powinna ?

doradzcie chlopaki, dopiero od marca urzytkuje ten model auta,
i ciagle sie go "ucze"

*jest od niedawna LPG, ale przedtem bylo tosamo.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-24, 23:22   

Na moje wychodzi że wydajnośc pompy musi byc kiepska.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-06-24, 23:56   

Jak dla mnie to normalne kazde auto ma prawo do temp powyzej 90 stopni, wczesniej mialem vr6 i tez w korku temp powyzej 90 dochodzila, po to sa 2 kolejne biegi wentylatora zeby mogł schlodzić. A jak wiadomo kolejne biegi właczaja sie przy temp 95 i ok 105 C.(juz nie pamietam dokładnie. W vr miałem 3 biegi) Ja w swoim audi mam to samo gdy stoje w korku to temp podniesie sie do 100 stopni ale nic wiecej. TO normalne o ile nie wywala płynu, włącza sie kolejny bieg wentylatora i temp nie rośnie powyzej 120-130C. U mnie wisco tez jest sprawne, pompa wymieniona w tamtym tyg wraz z rozrzadem, i to niewiele zmieniło:) Ja bym sie tym nie przejmował
 
 
audik 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 84
Skąd: CRACOVIE
Wysłany: 2012-06-25, 09:12   

może i nie jest to jakiś wielki problem, ale globalne ocieplenie idzie i jak w PL będziemy mieć 40C co dzień to już będzie problem :mrgreen: , na pewno nie jest to normalne bo jak pisałem wcześniej przez rok nie widziałem podczas największych upałów żeby wskazówka podniosła się nawet o włos 8-)
_________________
no i "ni mom" A8 :/
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2012-06-25, 09:31   

Dokładnie,normalne to napewno nie jest,ja wymieniałem rozrząd z pompą i termostatem,przed wymianą było ok,teraz temperatura wzrasta do ok.100 stopni nawet jadąc spory odcinek bez zatrzymywania,nie wiem co może być grane,uderzam do warsztatu,który wymieniał rozrząd i niech działają.
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-06-25, 09:35   

Dzis temp 24 stopnie i pol godziny w korku i temp stoi rowno na 90.. wczoraj przy 30 podnosila sie..
 
 
smoczek 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 76
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-06-25, 11:51   

ale tak na chlopski rozum:
- pompa to wirnik z lopatkami.
pompuje/kreci sie, i wprowadza plyn w obieg.
czy nie jest tak, ze pompa albo sie kreci i dziala ok,
albo poprostu przestaje sie krecic/i nic nie pompuje ?

czy zurzycie pompy wody, moze objawiac sie mniejsza moca tloczenia ??

przecierz i nowa, i stara pompa, maja tensam wirnik,szerokosc lopatek,srednice...

- bo wlasciwie.. to co napedza pompe wody ??
pasek ?
bo choroba, niewiem :-(
nic wiecej tam nie wspomaga obiegu ?

- i jak sprawdzic wentylator od klimy, czy zawsze te dwa biegi chlodzace sie zalaczaja ?
moze to tutaj cos czasem nie zalaczy...
jakis czujnik, przekaznik...
potrzebne mi auto na codzien, niebardzo mi sie usmiecha robic pompe, przy okazjii rozrzad,
i moze potem jak widze u innych, nic to nie poprawi..
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-06-25, 15:37   

smoczek napisał/a:
ale tak na chlopski rozum:
- pompa to wirnik z lopatkami.
pompuje/kreci sie, i wprowadza plyn w obieg.
czy nie jest tak, ze pompa albo sie kreci i dziala ok,
albo poprostu przestaje sie krecic/i nic nie pompuje ?

czy zurzycie pompy wody, moze objawiac sie mniejsza moca tloczenia ??

przecierz i nowa, i stara pompa, maja tensam wirnik,szerokosc lopatek,srednice...


Ale zdarza się, że wirnik w pompie zaczyna żyć swoim życiem - czyli poluzował się na napędzającej go osi. Parę lat temu w A4 tak miałem. Temperatura skakała, wszystko mechanik przejrzał od A do Z na końcu została pompa. Po jej zdemontowaniu okazało się że już wirnik nie trzyma się ośki.
 
 
scooby 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 26
Skąd: Łapy
Wysłany: 2012-06-25, 15:59   

moja maszyna właśnie u mechanika, grzał sie nie tylko w korkach ale i w czasie jazdy, wymieniłem dwa razy termostat, chłodnice , czujnik temp, w silniku, i bez poprawy, teraz wymieniam cały rozrząd i pompe wody, jak nie bedzie poprawy to już niemam pojęcia co jest z ta temperaturą, nic wiecej nie będe robił tylko jeżdził az całkiem coś sie zje ...... bie. podpinałem juz nawet pod kompa i zadnych błędów
_________________
scooby
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2012-07-22, 18:22   

Po wymianie rozrządu w Vałce też mi się zaczęła grzać w upały. Niby nic, niby standard wszystko posprawdzane... a winna była uszczelka pod głowicą. :roll: Olej był czysty, płyn oprócz wysokiej zawartości CO2 też.

Mechanik coś tam mówił o ciśnieniu na nowym termostacie i tak dalej i tak dalej...
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
scooby 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 26
Skąd: Łapy
Wysłany: 2012-07-22, 23:36   

moj mechanik sprawdzał uszczelki jakims testem i jest ok, niewiem co jest za problem z tą temperaturą, wczoraj zrobiłem 1500 km trase i czasami temperatura zeszła na 90 , po jakimś czasie znów wskoczyła na 100 , i tak falowała od 110 nawet do spowrotem 90 , wisco podobno sprawne, wymienione łozysko bo stare podobno huczało , niewiem już co jest
_________________
scooby
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-22, 23:51   

Ja mam niesprawne visco bo sprawdzilem i tylko w upalne dni jak jest powyżej 25st to w miejskim gąszczu wskakuje powyżej 90 ale wystarczy 5 km trasy i spada do ok.80. Gdy temperatura otoczenie nie jest upalna to nie wychyli sie powyżej 90.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.