Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 2.5TDI ] Zawory podciśnienia N75 i N18  
Autor Wiadomość
streight84 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 150 KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Ełk , Kassel ( Niemcy)
Wysłany: 2015-04-26, 10:34   [D2 98 2.5TDI ] Zawory podciśnienia N75 i N18

Witam wszystkich
Jestem tu nowy i swojego problemu nie znalazłem więc postanowiłem to opisać w nowym temacie, jeśli robię coś nie tak to z góry przepraszam .
Problem zaczął sie ze moje A8 straciło moc pierwsze co sprawdzalem to turbo na odpalonym silniku ściągnełem przewód podciśnienia z turbiny i widac ze pracuje ale nie za kazdym razem.
Dodam ze turbo po regeneracji ok 10 m-cy
Wydaje mi sie ze to zawór podciśnienia n75 ale nie mam pojecia jak to sprawdzić ,
a po za tym jak duze musi byc te podciśnienie czy jak zatykam to palcem to mocno to musi ssać czy tak lekko jak to sprawdzić
Potrzebował bym jeszcze schemat podłączenia wężyków do zaworków n75 i n18 bo widac ze ktos tam cos kiedys grzebał i jeden jest nie orginalny (zamowiony mam juz używke orginalną od audi)

PS. Przepraszam za tak chaotyczną wypowiedź ale pierwszy raz pisze post :)
_________________
Pozdrawiam Karol :)
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-04-28, 19:09   

Shemat podcisnienia
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-04-28, 21:01   

Turbo grucha po odpaleniu silnika i na wolnych obrotach ma zasysać co powoduje ustawienie suszarki na max ciśnienie doładowania przy osiągnięciu zadanego ciśnienia podcisienie do gruszki zanika. EGR przy obciążeniu powinien byc całkowicie zamknięty
Pierwsze co bym obstawiał w tym nieszczęsnym silniku to brak otwarcia zaworów przez spadające dźwigienki zaworowe (a to wszystko dzięki niedrożnej odmie, i hydraulice zaworów), auto robi się coraz słabsze.
Bez komputera niestety nie sprawdzisz jak te zaworki działają.
Robiłem a4 z silnikiem AFB i tam 5 zaworów nie otwierało się a dzwigienki lezaly obok wałków a pestki w misce olejowej.

_________________

 
 
streight84 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 150 KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Ełk , Kassel ( Niemcy)
Wysłany: 2015-04-28, 21:14   

Zaworki podcisnienia zmienialem i sa dobre ale wydaje mi sie ze jest za male podcisnienie bo nie domyka gruchy do konca, jak jej pomozesz srubokretem do domknie. Moze byc tez nie szczelny uklad podcisnienia albo pompa
ale sam tego nie sprawdze i musze chyba odwiedzic mechanika
a tak po za tym jak domkne ja recznie na odpalonym i wsiade i ruszez jest ok ma moc i ladnie ciagnie do puszczenia pedalu gazu pozniej nie da rady podniesc ponownie gruchy i nie ma mocy wiec wydaje sie cos ze z tym podcisnieniem
_________________
Pozdrawiam Karol :)
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-04-28, 21:24   

zapieczona sztanga turbo albo faktycznie pompa vac
_________________

 
 
streight84 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 150 KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Ełk , Kassel ( Niemcy)
Wysłany: 2015-04-28, 22:32   

turbo po regeneracji jeszcze na gwarancji wiec pozostaje pompa vac ale dowiem sie jak pojade do mechanika i sprawdzi mi to wtedy dam znac jak i co
_________________
Pozdrawiam Karol :)
 
 
streight84 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 150 KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Ełk , Kassel ( Niemcy)
Wysłany: 2015-04-29, 18:27   

bylem dzis u mechanika i ten stwierdzil ze gruszka turbiny jest walnieta i to by bylo na tyle dziekuje wszystkim za odpowiedzi temat uwazam za zamkniety
_________________
Pozdrawiam Karol :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.