Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB ] Brak 4 i 5 biegu 5HP-24 ECZ  
Autor Wiadomość
yogipg 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-05-27, 10:32   [D2 99 4.2PB ] Brak 4 i 5 biegu 5HP-24 ECZ

Witam serdecznie.

Mam problem z 4 i 5 biegiem, nie udało mi się na forum znaleźć nic podobnego dlatego pozwolę sobie opisać mój przypadek i może ktoś na coś wpadnie :)

Samochód sprowadzony z niemiec z uszkodzoną skrzynią. Po wyjęciu skrzyni i oględzinach, okazała się praktycznie cała do wywalenia, więc zakupiłem ‘nową’. Skrzynia sprawdzona w jeżdżącym samochodzie, tylko na placu, więc w sumie nie mam pewności czy 4 i 5 działało.
Skrzynia przełożona do mojej A8 z wymianą oleju i filtra. 1,2,3, R działa prawidłowo, problem zaczyna się jak przechodzi z 3 na 4 (również wymuszone biegi tiptronic 4,5).

Po przejściu skrzyni na 4 bieg dostaje na ‘luzu’ obroty wchodzą na ok. 1.5k. W pewnym momencie dostaje ‘kopa z tyłu’ przez chwilę pociągnie i odpuszcza. Po 2 takich akcjach wchodzi w tryb serwisowy. Po ‘restarcie’ samochodu wszystko wraca do stanu początkowego.

Jak na razie nie udało mi się odczytać jeszcze błędów z komputera (problem z połączeniem (?)). Sprawdzone już zostało: sterownik skrzyni (z innego sprawnego samochodu), przewody pomiędzy sterownikiem z skrzynią, płyta sterująca z innej skrzyni (sprawnej) - problem ten sam. Skrzynia w środku ‘czysta’, olej nie śmierdzi.

Aktualnie skrzynia ciągle jest w samochodzie, wiadomo ile zachodu jest z wyjęciem, więc szukam koncepcji/propozycji rozwiązania problemu zanim będzie wyciągana ponownie.

Nie jestem mechanikiem, a mechanik który mi przekłada skrzynie nie specjalizuje się w skrzyniach, jest to mój ‘laicki’ opis z tego co powiedział mi mechanik. W razie potrzeby mogę próbować sprecyzować elementy opisu.

PS. Proszę o wpisy związane z tematem, za sprawę zakupu ‘nowej/używanej/działającej’ lub nie skrzyni już sam się zbeształem. <faktycznie>
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-05-27, 12:56   

yogipg,


Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
monster_1973 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: DE Hessen
Wysłany: 2017-05-30, 18:50   

Kiepsko zacząć przygodę z forum od szukania rozwiązania problemu. I to tak kosztownego jak skrzynia biegów. Obawiam się że skrzynia ma uszkodzenie mechaniczne i sam z tym nic nie zrobisz. Można przyczyny szukać w sterowniku elektrohydraulicznym, ale moim zdaniem problem leży gdzie indziej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.