Autor |
Wiadomość |
Pyrkosz_2007
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Wiola
Jeżdzę: A8
Dołączyła: 02 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2009-11-02, 13:35 [D2 ALL
] Problem z rozrusznikiem
|
|
|
Witam wszystkich
Mam problem z odpalaniem mojej 8 a mianowicie rozrusznik przestał reagować na przekręcacie kluczyka,czasami złapie ale to bardzo rzadko.Akumulator jest nowy.wcześniej nie było tych problemów,sprawdziłem przekaznik od sterowania rozrusznikiem i jest dobry.Z tego co zauważyłem to rozrusznik jest bardzo trudno dostępny nie wspominając o jego wyjęciu.Może ktoś z kolegów miał podobną usterkę i może mi coś doradzić. |
|
|
|
|
|
|
|
kuczlaw [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-11-02, 13:48
|
|
|
Sprawdź minusową klemę na początek, mogła paść także stacyjka lub zawiesza się bendix |
|
|
|
|
|
|
|
Pyrkosz_2007
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Wiola
Jeżdzę: A8
Dołączyła: 02 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2009-11-02, 17:54
|
|
|
Klemy czyściłem ,podpinałem też inny akumulator,jestem na etapie wykręcania rozrusznika aby go sprawdzić ale ciężko to idzie, ale jeszcze jutro sprawdzę stacyjkę ,zawsze byłoby mniej do roboty |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-11-02, 18:44
|
|
|
Prawdopodobnie padł ci elektrowłącznik przy rozruszniku. Jeśli on jest padnięty to ci on nie wybije bendyxa i rozrusznik ani drgnie. Miałem tak w omedze. Rozrusznik był do wymiany. Używkę kupiłem taniej niż sam elektrowłącznik. Może być jeszcze jedna przyczyna, a mianowicie. Jeśli słychać cykanie i kontrolki przysiadają to mogą być tulejki na rozruszniku. Tak czy siak rozrusznik do wyjęcia. Bez tego ani rusz. W omedze też było przerąbane wyjęcie. Trzeba było odkręcać poduszkę silnika i unosić delikatnie silnik.
Trzymam kciuki.
Pozdro. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pyrkosz_2007
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Wiola
Jeżdzę: A8
Dołączyła: 02 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2009-11-02, 19:11
|
|
|
tak myślę iż bez wyjęcia rozrusznika się nie obędzie,chociaż trzeba mieć nadzieję na prostszą usterkę dlatego dzięki za każdą radę |
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-11-02, 23:14
|
|
|
Witam
Kolego, ściągnij prawe przednie koło, na ławie jest połączenie stałego plusa do rozrusznika, połączenie znajduje się na plastikowej puszcze, lubi tam się często utlenić miedź i to jest główna przyczyna nie działania rozrusznika, u ciebie prawdopodobnie kabel wisi na kilku włoskach, stąd czasami łapie, a czasami nie. |
|
|
|
|
|
|
|
dardzi
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 34 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2009-11-03, 00:13
|
|
|
wojti ma rację - trzeba zdjąć prawe przednie koło i plastykowe nadkole
u mnie było to samo
pzdr. |
|
|
|
|
Pyrkosz_2007
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Wiola
Jeżdzę: A8
Dołączyła: 02 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2009-11-03, 07:22
|
|
|
Też miałem taką nadzieję jak zauważyłem to połączenie ,dlatego to oczyściłem i skręciłem na nowo, ale niestety bez zmian. |
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-11-13, 05:31
|
|
|
Mi też niedawno posypał się rozrusznik mechanik sie trochę narobił zeby go wyciagnąć okazało sie że pekła głowiczka. Kupiłem drugi uzywkę i teraz nie wiem czy to wina rozrusznika auto jak jest ciepłe i postoi z 1h -2h to nie chce zapalic tz trzeba długo krecic na zimnym jest igła po nocy odpala od strzała i kij wie o co chodzi. |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-11-13, 21:16
|
|
|
czy sprawdziles czujnik temp silnika, wartosc z deski i wartosc z vaga? Moze powinienes to sprawdzic. Bledne dzialanie czujnika moze powodowac zbyt duza dawke i zalewanie silnika a wystepuje to np gdy czujnik daje sygnal do komputera ze silnik jest zimny caly czas a w rzeczywistosci jest cieply to moze sie zdarzyc taka sytuacja jaka opisujesz. Proponuje sprawdzic jeszcze przepustnice czu oby napewno jest czysta.Trzeba eliminowac wszystko a duzo juz ci nie zostalo. Jak nie to podjedz do trojnara moze cos zaradzi. |
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-11-13, 21:52
|
|
|
Witam
Regulator ciśnienia na listwie wtryskowej do wymiany. Na ciepłym zgaszonym silniku odłącz od regulatora wężyk, jak zacznie się sączyć benzyna wtedy nowy na 100% i po kłopocie. |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-11-13, 22:07
|
|
|
ogrod wymienil juz regulator na listwie a problem ma z odpalaniem na cieplo |
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-11-13, 22:38
|
|
|
Regulator cisnienia na listwie wymieniłem i jest bez zmian . Porównalem też wskazania tem na desce z VAG i są takie same.
Przypominam że problem pojawił sie nagle po odebraniu auta od mechanika , który naprawiał mi LPG i wymienił rozrusznik. |
|
|
|
|
|