Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Montaż podgrzewacza wody / reduktora  
Autor Wiadomość
pioteros 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-01-28, 15:06   [D2 preFL ALL ] Montaż podgrzewacza wody / reduktora

skonstruowałem grzałkę płynu, jednak mam problem bo nie mogę zlokalizować zacisku ze stałą masą w skrzynce z przekaźnikami, niby są 2 masowe zaciski tam ale tylko jak stacyjka jest włączona, po odpaleniu auta zostają zdezaktywowane

zdjęcie i oznaczenia zacisków w załączniku




 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-01-28, 15:28   

Druga fotka po prawej stronie, idzie tam rura od nawiewu, która jest przykręcona nakrętką do śruby zgrzanej do nadwozia :)

Prawdziwy punkt masowy widziałem po stronie kierowcy pod kolumną w okolicy przekaźników i modułu kierownicy.
_________________
 
 
pioteros 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-01-28, 15:31   

jest też po prawek kątownik na dwie śrubki 10tki który trzyma schowek... tam się chyba wbije tylko nie chciało mi się przedłużać kabelków :)

ale dzięki

[ Dodano: 2017-01-28, 17:03 ]
szpilka trzymajaca nawiew spelnila role, wszystko gotowe do pracy ;)



w projekcie były dwa typy włączników, zwykly on off podswietlany, albo dodatkowy przycisk grzania szyb ktory sam wylacza uklad po 10 minutach - zostanie ten drugi - samo wlaczenie odbywa się ręcznie, na żądanie - plusem po stacyjce



 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-01-28, 19:02   

ile mocy mają grzałki???
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pioteros 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-01-28, 19:43   

obstawiam ze max 300W każda z dwoch swiec, 3cia mam niepodlaczona, wiec caly podgrzewacz moze dac 900W
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-28, 23:05   

i to wszystko po to by zaoszczędzić zimą pół litra paliwa ? :D
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-28, 23:09   

co tam można zaoszczędzić? prąd się nie bierze z niczego

benzyna się grzeje błyskawicznie takie grzałki to były kiedyś w 1.9TDI
ale żeby człowiek szybciej odtajał w zimę a nie żeby oszczędzać
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
pioteros 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-01-29, 19:55   

danishow napisał/a:
i to wszystko po to by zaoszczędzić zimą pół litra paliwa ? :D


a ile niby kosztowało wszystko ? kable 10zł, grzałka 30, przełącznik grzanych szyb i przekazniki mialem z odzysku za free...

niech dziennie złotówke zaoszczędze na rozruchu to po miesiącu mi się zwróci, ale chodzi głównie o ciepło w kabinie a nie oszczędności

a szybsze nagrzewanie się auta to zawsze lepiej dla oleju i silnika jakby ktoś nie wiedział


a jeśli chodzi o prąd, napięcie spada tak samo jak przy włączonych grzanych fotelach więc jakimś wielkim obciążeniem dla auta nie jest
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-29, 20:34   

pioteros napisał/a:
ale chodzi głównie o ciepło w kabinie a nie oszczędności
Jakby o to chodziło to byś to zamontował przed nagrzewnicą a nie przed reduktorem :P
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-01-29, 21:00   

Pomysł bardzo mi się podoba, na zimę jak znalazł. Widzę w tym same plusy. Mam dwa pytania:

Skąd grzałki oraz czy możesz powiedzieć jaki jest czas od rozruchu do przełączenia na gaz ( podaj przy jakiej temp. się przełacza) oraz po jakim czasie łapie 90 stopni? Wszystko oczywiście na postoju. Będę wdzięczny.
_________________
I`m the LPG master
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-01-30, 08:52   

emilus143 napisał/a:
Skąd grzałki

Takie grzałki występowały w Audi 80 B4 TDI (silnik 1Z).
W nieco różnych obudowach w innych 1.9 TDI.
_________________

 
 
pioteros 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-01-30, 09:32   

Były trochę inne, dużo podgrzewacz jest z Francuzów oraz silników ich pochodzenia np volvo v40 bądź carisma, ja mam z Focusa 1 TDDI

Dani, znajdź mi miejsce przed nagrzewnica żeby to tam upchac to będziesz dobry :)

[ Dodano: 2017-01-30, 09:35 ]
Dziś zmierzylem czas na postoju z grzałką, temp płynu -4 stopnie, ogrzanie redaktora do 32st zajęło 2min 50 sek, w czasie jazdy pewnie by było dużo szybciej
Dmuchawa wyłączona

Jutro z ranca pomiar bez niej

[ Dodano: 2017-01-30, 09:38 ]
A w tygodniu zrobi się do 90 stopni, ale tych z czujnika a nie z blatu :)
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-01-30, 09:44   

Wygląda to obiecująco. Powiedz mi jeszcze czy przekaźnik i cały układ od podgrzewania tylnej szyby wytrzyma pobór mocy 600 - 900W? Pytam bo u mnie i tak jest z tyłu rozwalone ogrzewanie więc wykorzystałbym do tego przełącznik.
_________________
I`m the LPG master
 
 
pioteros 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-01-30, 11:35   

ogrzewanie tylnej szyby zostało normalnie, tylko dołożyłem drugi taki sam guzik żeby pasował w deskę, sam przycisk nie jest obciążany bo on steruje tylko cewką obydwu przekaźników, nie wiem czy nawet 1A tam jest... wiec w porównaniu do 25-30A które obciąża go normalnie ogrzewanie szyby to jest nic ;)

a dlaczego od ogrzewania, bo sam się wyłącza i to jest wygodne dla mnie bo nie muszę pamiętać aby go wyłączyć ;)

cały prąd idzie przez przekaźniki, dałem 2x po 40A wiec myślę ze jakiś zapas jest, są to najzwyklejsze 4pinowe przekaźniki z AUDI

co do całego układu, oczywiście da się go zautomatyzować, włączanie można zrobić poprzez moduł do świateł dziennych który by go uruchamiał kilka sekund po odpaleniu silnika, a z drugiej strony zrobić termik który by go wyłączał po osiągnięciu zadanej temperatury, wtedy żadnego przełącznika nie trzeba by było mieć, tylko na przykład można by było wyprowadzić kontrolkę świec żarowych do licznika jak w dieslach aby widzieć czy jest załączone czy nie
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-01-30, 15:50   

Dzięki za naprowadzenie. Z tym termikiem bardzo dobra sprawa, nawet chyba nie będę montował tego w przycisku.
_________________
I`m the LPG master
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.