Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Wymiana krzyzaka kolumny kierowniczej  
Autor Wiadomość
Rentek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-01-16, 19:53   [D2 ALL ] Wymiana krzyzaka kolumny kierowniczej

Witam.
Tak jak w temacie,prosze o pomoc i wskazowki dotyczace jak wymienic krzyzak kolumny kierowniczej.
Zauwazylem,ze jest luz w krzyzaku i chce go wymienic.
Co musze zrobic zeby go wymienic.

Prosze o jakis opis i wskazowki,ktore pomoga mi w wymianie tego krzyzaka.

Na pewno musze wypiac go z maglownicy,co zrobic pozniej zeby wyjac go z kolumny kierowniczej i wlozyc drugi krzyzak???
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-01-16, 20:07   

Czeka Cię trochę roboty. W skrócie co trzeba zrzucić w kolejności:
- kierownica
- dolna osłona deski
- boczek tunelu od strony kierowcy (niekoniecznie, ale warto)
- obudowa manetek
- manetki
- kanał nawiewu w nogach kierowcy
- zespół regulacji kolumny kierowniczej
- wałek kierownicy z krzyżakiem
Ogólnie przy drugim razie roboty na jakieś 30 minut (bo za pierwszym zeszło z półtorej godziny żeby nic nie urwać ;) ).
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-16, 20:44   

Rentek, tu masz caly opis. Fakt faktem po niemiecku ale po rysunkach dojdziesz. No chyba ze znasz niemiecki to bez problemu ;)






_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krajan 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 d2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 12
Skąd: GOŁDAP/GDAŃSK
Wysłany: 2017-01-17, 10:24   

To ten krzyżak się zużywa???
_________________
Lord of the rings
 
 
Rentek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-01-17, 11:02   

Pewnie tak. ...tak jak wszystko co się eksploatację to się zużywa, u mnie ma luz...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-17, 11:51   

krajan napisał/a:
To ten krzyżak się zużywa???


no dokładnie, podobnie jak na wale napędowym
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krajan 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 d2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 12
Skąd: GOŁDAP/GDAŃSK
Wysłany: 2017-01-17, 13:20   

no na wale to on ma co robić a przy kolumnie... hmm
_________________
Lord of the rings
 
 
Rentek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-01-17, 15:39   

Panowie mam poważny problem bo nie mogę włożyć tego walka z frezem do kolumny.

Co robię nie tak i co mam zrobić żeby żeby swobodnie weszło mi to.

Dodam,że wyciągnąłem krzyżaka bez problemu.

Bardzo proszę o pomoc.

Czy muszę rowno ustawić na frezach żeby swobodnie weszło?
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-01-17, 21:02   

Tam jest z tego co pamiętam bardzo drobny wieloklin i trzeba go jedynie dobrze ustawić. Nic go dodatkowo nie blokuje.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Rentek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-01-18, 06:16   

Czy trzeba kolumne wyciagnac na zewnatrz zeby spokojnie i dokladnie wlozyc krzyzak?
Probowalem na kolumnie w srodku i nie dalem rady,wyciagnolem na zewnatrz i krzyzak wszedl...ale z pomoca mlotka... <boisie>
Na pewno musialem zle osadzic krzyzak w kolumnie w poczatkowej fazie wkladania i stad problem zeby spokojnie mogl krzyzak wejsc i swobodnie pracowac w srodku....
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-01-18, 14:47   

Moment, bo teraz piszesz o krzyżaku a wcześniej o wieloklinie. Wałek w kolumnę wchodzi bezoporowo tylko dobrze się trzeba ustawić z frezami. Ja sobie demontowałem kolumnę. To tylko cztery nakrętki i ewentualnie cztery wtyczki. Krzyżak nie ma z tym za wiele wspólnego. W razie czego mogę CI nawet filmik nagrać, bo mam gdzieś taki zestaw luzem :)
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Rentek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-01-18, 14:58   

Chodzi mi o ten frez na walku krzyżaka który wchodzi w kolumnę, pewnie zle spasowalem i problem powstał z włożenie do środka kolumny, jak mniemam krzyżak z wałkiem ma luźno chodzić w środku?
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-01-18, 17:45   

Ma być luźny wzdłuż tak, jak pracuje kolumna wyjeżdżając i się chowając. Lewo/prawo na wieloklinie nie może być luzu.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Rentek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-01-18, 20:32   

Rozumiem,jutro zabieram sie za skladanie,przyjdzie kolumna razem z walkiem i bede dzialal... ;)
Bardzo dziekuje za podpowiedzi wszystkim forumowiczom.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.