Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Kierownica ciężko chodzi  
Autor Wiadomość
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-12, 23:57   [D2 96 4.2PB/LPG ] Kierownica ciężko chodzi

prowadziłem A8/3.7 znajomego i byłem zaskoczony jak lekko chodzi u Niego kierownica, u mnie zdecydowanie oporniej - gdzie szukać przyczyny ??
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-07-13, 06:24   

a płyn do wspomagania masz ??
Może maglownica się kończy ??
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-07-13, 08:31   

A może serwotronik się skończył .
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-13, 15:28   

płyn jest i nie wycieka, na wyłączonym silniku chodzi bardzo ciężko więc "wspomaganie" działa; a co to jest serwotronik ??
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-07-13, 18:30   

Zawór elektryczny w główce przekładni.
 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-11-11, 01:24   

Kolego, rozwiązałeś może swój problem? U mnie niestety objawy są bardzo podobne. Wspomaganie chodzi bardzo cieżko w stosunku do tego jak działało pół roku temu aczkolwiek różnica na wyłączonym zapłonie jest także spora. Wymieniałem pompe, płyn, a żadnych objawów uszkodzonej maglownicy nie ma (był samochód u mechanika, też nie stwierdził uszkodzonego magla). Może ktoś już miał podobny problem? I takie pytanie, czy moja A8 (D2 4.2 PB 97r.) ma servotronic ?
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-11-11, 08:42   

pawelbtw napisał/a:
Kolego, rozwiązałeś może swój problem? U mnie niestety objawy są bardzo podobne. Wspomaganie chodzi bardzo cieżko w stosunku do tego jak działało pół roku temu aczkolwiek różnica na wyłączonym zapłonie jest także spora. Wymieniałem pompe, płyn, a żadnych objawów uszkodzonej maglownicy nie ma (był samochód u mechanika, też nie stwierdził uszkodzonego magla). Może ktoś już miał podobny problem? I takie pytanie, czy moja A8 (D2 4.2 PB 97r.) ma servotronic ?


Muszisz sam sprawdzić, czy masz servotronik. Zerknij pod lewe koło (od strony kierowcy) i spójrz - czy przy rurkach od płynu wspomagania, które są przykręcone do przekładni nie wychodzi przewód w stronę osłony plastikowej nadkola. Jeśli wychodzi kabelek - to masz servotronik, jeśli nie to nie masz.
Być może, przekażnik od servotronica Tobie padł - jeśli oczywiście masz servotronik.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-11-11, 09:09   

Albo skorodował ten przewód od servotronika i zrobił to przy samym zaworku. To jest najczęstsza awaria servotronika :-P
 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2014-03-15, 09:42   

Witam ponownie.
Koledzy po dłuższej przerwie, uporałem się z problemem wspomagania, i było rzeczywiście tak jak mówiliście, padł zaworek od servotronica. Zamówiłem nowy magiel wraz z zaworkiem i chodziło pięknie. Niestety po paru godzinach zauważyłem, że kierownica przy skręcaniu w prawo chodzi idealnie, natomiast w lewo czuć b.mocny opór tak jakby w ogóle nie było wspomagania. Przy wymianie zaworku wstawiona została nowa maglownica i zauważyłem, że wyciekał płyn, lecz za to było odpowiedzialna jedna uszczelka. Zostawiłem samochód na tydzień u mechanika i jak go teraz odebrałem, problem pojawia się cały czas mianowicie w skręcanie w prawo idealnie, w lewo natomiast już jest wyraźny opór i dzieje się to caly czas mimo, że wcześniej problem wystapił tylko raz ... Mieliście podobny problem?
 
 
BzQ 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-03-16, 00:09   

Źle odpowietrzony układ lub wcale. Przekladnie brałeś nową regenerowaną czy nowa używkę? Bo zr3generowana mogła być źle a używana niesprawna. Lub ostatecznie pompa wspomagania powiedziała dobranoc.

Najpierw odpowietrzyć (koła do góry i do oporu w lewo i w prawo) ewentualnie jeszcze na noc możesz zostawić odkrecony zbiornik płynu wspomagania a grawitacja zrobi swoje.
_________________

 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2014-03-16, 02:16   

Maglownice kupiłem używana od kolegi z forum. Była w b.dobrym stanie. Dziwne dla mnie było to, że jak odebrałem auto od mechanika, to przez tydzień czasu, problem wystapił może z 2 razy i po chwili ustawało, do roboty była także zbieżność oraz wachacze wiec zostawiłem autko na kolejny tydzień i wczoraj jak je odebrałem, problem sie pojawił i nie znika. Tak z ciekawości sprawdziłem dzisiaj płyn do wspomagania, okazało się, że był czerwony a wiec szybko do sklepu i zalaliśmy zielony febi. Gdy wypompowałem cały płyn i kręciłem kierownica w prawo (tam gdzie wspomaganie działało) pompka zaczeła wyć, natomiast w lewo (tam gdzie nie działa) pompka nie odezwała się ani razu. Może problem tkwi w zaworku zwrotnym?
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-16, 09:59   

pawelbtw, tak jak piszesz napewno plyn nie taki. Czerwony jest strasznie gesty w porownaniu do zielonego. I mozliwe dlatego ze te wspomaganie sie zacinalo trzeba by przeplukac ten uklad z tego czerwonego syfu :-) i dobrze odpowietrzyc uklad.
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
pat_ryk 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-03-28, 15:37   

Też miałem taki problem w audi a8 d2 4.2 95r ze wspomaganiem, u kolegi leciutko chodziło a u mnie ciężko i nie wiedziałem co jest, i jakiegoś czasu jak sprawdzałem przekaźniki po prawej stronie pasażera pod nogami to wyciągałem wszystkie i wkładałem i jeden z nich to był od wspomagania. I problem zniknął ;) zaczęło lżej chodzić niż u kolegi :p Może po prostu się zawiesił lub coś ze stykami było :)
_________________

 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2014-04-05, 17:41   

pat_ryk, zaraz wezmę się za sprawdzanie bezpieczników bo dopiero odebrałem audika po 3 tygodniach postoju i diagnozie, że nie wiadomo co to może być. Mechanik wlewał przy mnie 2l płynu a że nie miałem czasu to zostawiłem auto u mechanika aby układ całkowicie odpowietrzył i przepłukał. Twierdzi, że cały układ przepłukał posprawdzał wszystkie przewody, pompke i maglownice i nic... W poniedziałek podjade do sklepu i odpowietrze na własną ręke. Jeśli to nie podziała, to macie jakieś inne sugestie? Wspomaganie w prawą stronę działa, w lewo całkowity brak.
 
 
pat_ryk 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-04-06, 15:59   

Tam na klapie od przekaźników pisze który jest od wspomagania, albo wyciągaj i wkładaj po kolei. Taki pierdół a u mnie pomogło, wspomaganie chodziło lepiej niż w jakimś nowym aucie ;)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.