Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB ] Twardniejący pedał hamulca ...  
Autor Wiadomość
Pi-JAY 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-09-30, 00:17   [D2 96 4.2PB ] Twardniejący pedał hamulca ...

Witam,

Od pewnego czasu odczuwam z rana ,że pedał hamulca nie jest już taki miękki jak kiedyś co utrudnia jazdę w korkach itd. Obawiam się najgorszego czyli ,że pompa wspomagania padła ale może to co innego nie wiem może zapowietrzony układ hamulcowy (już zakupiłem w razie czego nowe przewody gumowe hamulcowe i płyn) :?: Albo odłączony jakiś przewód podciśnienia :?: :-/
_________________
Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-09-30, 04:54   Re: [D2 4.2 ABZ] Twardniejący pedał hanulca ...

Pi-JAY napisał/a:
Od pewnego czasu odczuwam z rana ,że pedał hamulca nie jest już taki miękki jak kiedyś co utrudnia jazdę w korkach itd. Obawiam się najgorszego czyli ,że pompa wspomagania padła ale może to co innego nie wiem może zapowietrzony układ hamulcowy (już zakupiłem w razie czego nowe przewody gumowe hamulcowe i płyn) :?: Albo odłączony jakiś przewód podciśnienia :?: :-/

Przy zapowietrzonym układzie hamulcowym pedał wyraźnie "rośnie" czyli z pierwszym wciśnięciem wpada dosyć głęboko a przy każdym następnym jest coraz wyżej aż osiąga stan teoretycznie normalny - ilość wciśnięć do osiągnięcia tej pozycji normalnej zależy od stanu zapowietrzenia układu (im bardziej zapowietrzony tym głębiej wpada przy pierwszym wciśnięciu i tym więcej razy trzeba go wcisnąć aby osiągnąć poziom normalny)...
więc to chyba nie to.

Podciśnienie (jeżeli to podobna konstrukcja co w po-liftach) dochodzi do serwo z prawej strony (stojąc przodem do silnika) od komory silnika taką czarną pół-sztywną plastikową rurką i w czarną "puszkę" serwo jest mocowane po prostu na wcisk.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-09-30, 09:14   

Pad pompy wyglada tak ze wciskasz pedal i caly czas go trzymajac czujesz ze powoli opada - wtedy pompa ma nieszczelnosc na tloczku. Jesli pedal twardnieje po kilku nacisnieciach to pewnie uklad jest zapowietrzony. Jesli z kolei pedal robi sie po prostu twardy to brak wspomagania czyli brak podcisnienia na serwie lub uszkodzenie serwa. Odplywy z podszybia drozne?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
martab99 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 157
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-09-30, 09:35   

szeryfisch napisał/a:
Odplywy z podszybia drozne?


Z ciekawości- jaki jest związek?
_________________
Marcin

4WD + 1WD
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-09-30, 23:16   

A taki ze gdy woda stoi na podszybiu odpowiednio wysoko to dostaje sie do serwa. Serwo nie lubi byc mokre wewnatrz, gdyz woda jest slaboscisliwa i dodatkowo zle wplywa na membrane itp. A gdy zamarznie to hohoho..
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-01, 06:23   

musiałby mieć tam basen :)

zrób taki teścik: z rana po odpaleniu na neutralu nacisnij nie za mocno pedał hamulca (tak
zeby czuć opór) i dodaj gazu parę razy
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-10-01, 12:14   

nie widziales basenu na podszybiu?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Pi-JAY 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-02, 15:51   

... rozwiązałem problem z "twardym pedałem" :mrgreen: - sprawa była banalna i tania. Tak zwani mechanicy chcieli wymieniać serwo bo nie ma podciśnienia ,a żaden nie sprawdziła dlaczego go nie ma :-P ... a nie było go bo sparciał trójnik o numerach 077133784E (w ASO koszt 75 zł). Mechanik powinien mieć siłę w łapach i w głowie też powinien coś mieć - no i jeden miał 8-)
_________________
Audi A8 4.2Q
Audi 80 1.8 CC moja EX !
Audi A6 V6 2.5 TDi
Audi 100 2.5 TDI - moja EX !
http://eurowroc.com/akp/logo/logo2.jpg
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-11-02, 18:49   

A mógłbyś napisać gdzie ten trójnik się znajduje, tak żeby każdy mógł sobie sprawdzić stan tej części, tak jak to było z odmą.
 
 
foxik33 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 198
Skąd: Szydłowiec/Radom
Wysłany: 2013-06-16, 22:37   

Odkop, ale temat nie zakończony widzę..

Wie ktoś może o który ten trójnik chodzi?

U mnie sprawa wygląda identycznie - pedał twardnieje.. Z początku hamulce zachowują się normalnie - hamuje lux, ale po pewnym odcinku drogi pedał hamulca twardnieje tak że ciężko auto zatrzymać.. noo i ręka awaryjnie na ręcznym musi spoczywać..

P.s gdzieś czytałem że np uszkodzone serwo może świstać gdy pracuje - u mnie słychać jakiś szum w podszybiu w trakcie jazdy i zaraz po zgaszeniu auta też przez pewien czas coś słychać - tak jakby jakiś wentylatorek w podszybiu pracował, no i jest to po stronie kierowcy tu gdzie serwo..
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-06-16, 23:04   

foxik33 napisał/a:
..u mnie słychać jakiś szum w podszybiu w trakcie jazdy..

A uszczelki na drzwiach całe masz ??
Przypuszczam że szumi powyżej 120km/h ??

foxik33 napisał/a:
...zaraz po zgaszeniu auta też przez pewien czas coś słychać - tak jakby jakiś wentylatorek w podszybiu pracował, no i jest to po stronie kierowcy tu gdzie serwo..

A jeździsz z włączoną klimą ??
Jak tak to to syczenie jest w układzie klimatyzacji , jak się zatrzymasz to otwórz maskę , niech ktoś zgasi auto a ty posłuchaj .
100% to jest ciśnienie w układzie klimy .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
foxik33 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 198
Skąd: Szydłowiec/Radom
Wysłany: 2013-06-17, 09:31   

Wyraźnie słychać jakby jakiś wentylatorek w podszybiu szumiał.. :)

Nie jest to wina uszczelek, bo nawet i na postoju słychać.. i chwilę po zgaszeniu auta też słychać, z tym że stopniowo cichnie nawet po zgaszeniu auta.

Tak jak wczoraj w necie powęszyłem za objawami uszkodzonego serwa to ktoś napisał że serwo może popuszczać ciśnienie i będzie szumiało.. no i tutaj by się zgadzało..


p.s dużo roboty z wymianą serwa?
Ostatnio zmieniony przez foxik33 2013-06-17, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-06-17, 09:36   

foxik33, jak masz dobry telefon lub aparat to nagraj i wrzuć na youtube.pl
Będzie można coś więcej sprecyzować , co to za szumienie .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
foxik33 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 198
Skąd: Szydłowiec/Radom
Wysłany: 2013-06-17, 09:41   

Nowe wszystkie tarcze i klocki, hamulce odpowietrzone.. a tak jak wczoraj zrobiłem 200km to deptałem na pedał hamulca jak na cegłę.. może kilka mm dało się wcisnąć pedał hamulca.. przez pierwsze jakieś 30km zawsze jest ok, a później twardnieje..
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-06-17, 09:48   

foxik33, kiedyś miałem podobny przypadek i się okazało , że idzie gumowy wężyk od chyba podciśnienia ( nie wiem dokładnie gdzie ale od strony grodzi ) i mechanik za słabo go wcisnął i spadł .
Podczas hamowania zdębiałem jak pedał hamulca był twardy . Od razu nawrotka i z powrotem do mechanika . Okazało się , że ten wężyk spadł .
Może u ciebie on jest pęknięty ??

ps: ciężko mi sprecyzować co to za wężyk , bo się nie przyjrzałem jak i gdzie mechanik go wciskał , ale na pewno nie jeden kolega jest na tyle ogarnięty , że chyba wie o który wężyk mi chodzi .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.