Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1  
Autor Wiadomość
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2016-01-18, 02:04   

po pierwsze w kierownicy pod ta sruba torx masz sterownik ktory gada z sterownikiem umieszczonym nad nogami kierowcy nr przekaznika 399 lub podobny. Nowa kierownica ma podlaczenia bezposrednie, tzn kabelek do kabelka w tasmie, nastepnie do podłączenia do wtyczki od tipa, sygnalu itp. Powinno być 8 przewodów w tej tasmie od tej nowej kierownicy w sumie.
W starej kierownicy sterownik (ten pod ta blacha)ma 3 wyprowadzone przewody, 2 inne sa do airbaga a za klakson odpowiadaja slizgacze na tasmie.
Nie bedzie CI to działac bez kombinacji i przepiecia przewodów z tyłu tasmy.
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2016-01-18, 08:47   

tak wiem o tym sterowniku, ale czy on nie jest tylko od sterowania radiem ? z tipem bede działał później, teraz chce podłączyć tylko klakson. czy w żaden sposób nie podłącze klaksonu w nowej kierownicy za pomocą przewodów nr 3 i 4 z obrazka ?
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2016-03-06, 11:40   

jednak uruchomiłem ten klakson ;) podłączyłem piny 3 i 4 pod stelaż kierownicy i wszystko działa :D

zostało mi jeszcze kilka wolnych pinów z taśmy i będę kombinował, żeby podłączyć tego tipa wreszcie ;)
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-07-27, 15:13   

Koziołek i jak tam, podpiąłeś tego tipa pod kiere?

Ja mam u siebie taka kiere multifunkcyjną:


no i chciałbym zamontować trójramienną z Tipem z tych samych lat produkcji:


więc kabelkologię do taśmy mam taką samą, i chciałem się spytać czy faktycznie jest tak jak napisał martin_rs4, że wolne przewody od sterowania radiem przedłuża się do lewarka i sterowanie tipem działa? Może ktoś robił już identyczną podmiankę ?
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2016-07-27, 15:56   

Jeszcze nie... Zostawiłem to sobie na długie zimowe wieczory :P no i mam nadzieje ze ten sposób z przedłużeniem przewodów sterowania radia sie uda bo inaczej będzie potrzebna inna taśma :/
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-12-12, 11:01   

Zakupiłem taką kierownicę:



ona ma w sobie takie kabelki:



I rzekomo potrzebuję jeszcze jakiejś taśmy. Chodzi o to?



Dodam że moja obecna kierownica nie ma w sobie niczego. Mam ESP.
_________________
I`m the LPG master
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2016-12-12, 11:10   

do przedlifta będzie potrzebna jeszcze przejściówka z małego na duży wieloklin, ale nie jest to pewne na 100% ;)
no i żeby wszystko działało czyli zmiana biegów i multifunkcja to taśma jest dopiero początkiem zabawy :P
_________________

 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-12-12, 12:02   

O tym wieloklinie to wiem. Ponoć jeszcze jest obudowa kolumny. Co oznacza początek zabawy? Trzeba cos strasznie rezac i programować?
_________________
I`m the LPG master
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2016-12-12, 12:22   

nie wiem jak to jest ze sterowaniem radia miedzy liftem, a preliftem, ale może się okazać, że nie zadziała.
tak czy inaczej jak już będziesz miał nową taśmę to trzeba będzie jakoś doprowadzić wiązkę pod radio i lewarek zmiany biegów i to już musisz sam dołożyć chyba, że dorwiesz gdzieś kawałek wiązki od taśmy pod samo radio z kostkami.

no i po wymianie taśmy też trzeba kalibrować czujnik skrętu czy jakoś tak
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-12, 12:39   

emilus143 napisał/a:
Trzeba cos strasznie rezac i programować?

na pierwszej stronie masz link z audipages.com gdzie jest opisane krok po kroku co trzeba zrobić i kupic aby działała zmiana biegów w kierownicy...

trzeba dobrze zwrócić uwagę na podłączenie pinów pod kostke T10g...ja jak podłączałem swoje przyciski to podłączyłem tak że + zrzucał mi bieg a - wrzucał do góry :D <faktycznie>

no i jak koziolek, pisze może potrzeba będzie zrobić kalibracje czujnika kąta skrętu jeśli przekombinujesz. Może być to nie potrzebne jeśli zamontujesz prawidłowo ten czujnik bez kręcenia nim. Na tej stronie też jest to opisane....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-12, 12:54   

Pracy a pracy ciebie czeka.
Sterowanie radia jak i tipa w tej kierownicy jest realizowane cyfrowo na szynie LIN.Jest to komunikacja pomiedzy kierownica a jej sterownikiem.Sterownik ten dopiero wydaje komendy zrozumiale dla radia czy skrzyni ,jak tez i odwrotnie przy np zalaczeniu tipa na lewarku maja sie podswietlic przyciski oraz w wersji z grzaniem kiery intensywnosc itp.Sam sterownik kiery wystepuje w szerokim zakresie wersji ,,wyposazenia,,tak samo jak i tasma kierownicy
I teraz.Maly a duzy klin tzn przed i polift to prawda ale do tzw malego liftu w prefl .Okolo 97 roku zmieniono klin na duzy.Sterowanie radiem po montazu zestawu radio tasma i sterownik dziala bez zazutu w kadej opcji wersji kierownicy .Tip natomiast bezproblemowo montuje sie przy kieronicy niemultifunkcyjnej.Tam Tip to czyste sygnaly przelacznikow wpiete bezposrednio do kabli skrzyni.W wersji multi.sygnal jest emitowany dopiero przez sterownik ale niestety cyfrowo wiec aby to zadzialalo trzeba rozbierac przyciski i zrobic z nich zwykle monostyki a reszte kierownicy zostawic w orginale.Tasma niewiedziec czemu ma kilka luznych sciezek we wtyczce tzw pradowej i tamtedy przepuszcza sie sygnal tipa.
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-12-12, 14:59   

Z tego co piszecie odpuszczę chyba temat bo szykuje się gruba robota. Myślałem że zakupię taśmę, podepnę gdzie trzeba i będzie działać. Czy istniała może kierownica w preFL z tymi funkcjami co ta? A jeśli tak, to czy byłoby z tym mniej roboty?
_________________
I`m the LPG master
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-12-12, 15:04   

Była kiera "multifunkcyjna" która by pasował do pre-FL (Ty masz pre-FL, ale już z wieloklinem jak w lifcie - po 6, czy 7 msc 97r wchodził tzw międzylift), 4-ramienna, ale z tego co pamiętam, montowano to tylko do A6 C4 i jest to swego rodzaju rarytas:

_________________
Black Cars Matters
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-12-12, 15:17   

Pierwszy raz widzę, ale na takie coś to bym nie poszedł bo dla mnie jest okropna ta kieronica. Już ten tiptronic to bym przebolał jak by go nie było, zalezy mi najbardziej na wielofunkcji - jest to bardzo wygodne, nie trzeba odwracać wzroku.
_________________
I`m the LPG master
 
 
Udesky 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019
Posty: 41
Skąd: SCI w ZGY
Wysłany: 2021-09-13, 10:04   

Zabawie się w archeologa i odkopie kotleta. ;)
Te patenty z wykorzystaniem pinów itp. zadziałają również w preFL z 96r ze skrzynią 4HP gdzie nie ma multifunkcji? Czy to tylko rozwiązanie dla posiadaczy kiery z multifunkcją i 5HP?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.