Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] Auto bardzo sporadycznie wpada w mega w  
Autor Wiadomość
DiD 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 2
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-11-29, 23:59   [D2 01 4.2PB/LPG ] Auto bardzo sporadycznie wpada w mega w

Witajcie
Zanim napisałem ten post skorzystałem z wyszukiwarki, były podobne problemy, ale tu dam Wam prawdziwą zagadkę...
Odpalam auto, jadę trasę jak zawsze (50km) i nagle auto powoli - nie od razu gwałtownie - zaczyna się trząść, wpada w wibrację, jakbym miał jajowate koła. Hamowanie, przyspieszanie, zmiana biegów (tu może tkwić problem ale o tym zaraz) skręcanie - nic nie pomaga. Dojeżdżam (ledwo co, bo taka trzęsawka, że koniec świata) do celu, zostawiam auto na godz, dwie, wsiadam i jadę z powrotem - cisza.
Wykluczę problemy:
Koła które były wcześniej na aucie (2 komplety) - na nich również raz czy dwa to się zdarzyło, także cąłkowicie wykluczam problem kół, poza tym są to tak silne wibracje ż emusiałbym miec wszystkie naraz źle wyważone i nie dokręcone
Nie mam dystansów do kół
Jak auto nie wpadnie w te mega wibracje to płynie - nic się nie trzęsie, nie tłucze, nie hałasuje, nie denerwuje, wcześniej miałem minimalne drgania, ale tamto było to od kół i zupełnie inaczej się objawiało
Zawias jest żyleta, jedynie hałasuje mi zacisk hamulcowy, podobno jest luźne mocowanie klocków, czy coś takiego, żyję z tym od początku
Koła się nie nagrzewają, zacisk odbija, nie ma opcji żeby klocek się ocierał o tarcze
I teraz podpowiedź
Skrzynia niedawno się popsuła :( Przy mocniejszym rozgrzaniu oleju (na zimnym jedzie prawie dobrze, lsizga się jakby trochę) i dodaniu gazu przy ruszaniu obroty lecą w górę, auto nie jedzie, jest mega dupnięcie jakby w tył i nagle wskakuje bieg i jedziemy,
Stało się to pierwszy raz przy starcie minimalnie pod górkę na rondzie dałem w palnik i jak nie dupnie! Byłem pewien że ktoś mi wjechał w zad.
Ale żeby nie było zbyt łatwo, wcześniej jak skrzynia żyła też się to stało dwa czy trzy razy.
Może od razu jakiś pomysł co ze skrzynką zrobić, oprócz tego że wymienić ;)
Tak się łudzę że to sprzęgło tylko padło i przy okazji też wpada cała skrzynia w jakieś mega ciśnienie i telepie cała budą?
Dziękuję
Pozdrawiam
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-30, 09:52   

DiD napisał/a:
I teraz podpowiedź


no myślę, że sam znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie ;)

po pierwsze co mówi VAG po skanowaniu błędów ASB ? zacznij od tego.

DiD napisał/a:
Przy mocniejszym rozgrzaniu oleju (na zimnym jedzie prawie dobrze, lsizga się jakby trochę) i dodaniu gazu przy ruszaniu obroty lecą w górę, auto nie jedzie, jest mega dupnięcie jakby w tył i nagle wskakuje bieg i jedziemy,


mi to wygląda na pompę, które nie daje odpowiedniego ciśnienia.

DiD napisał/a:
Może od razu jakiś pomysł co ze skrzynką zrobić, oprócz tego że wymienić


olej w ASB wymieniałeś, filtr itp. ? można zacząć od tego. Ja miałem podobne objawy telepawki ale z 3 na 4 bieg, oraz tak jakby ASB nie trzymało ciśnienia i przy dojeżdżaniu jak zmieniała bieg na niższy była takie łuup... <boisie>

po wymianie oleju (2 razy statycznie), filtra jak ręką odjął.

DiD napisał/a:
Tak się łudzę że to sprzęgło tylko padło


ja by to był konwerter to by Ci obroty falowały podczas jazdy oraz byś słyszał takie stukanie z okolicy tunela środkowego.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Kosmy 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 177
Skąd: Sopot
Wysłany: 2016-12-01, 21:29   

Stukanie z tunela środkowego. Dzień Dobry to ja rozj(...)any konwerter. Takie coś mam u siebie. Drgawki przy ruszaniu i drgawki przy hamowaniu. Do tego błąd na Vag`u taki: 17125.P0741 Zamknięte sprzęgło - brak transjmisji zasilania.

Kosmy z kulturą proszę ;)
 
 
DiD 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 2
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-12-01, 22:40   

No własnie przy ruszaniu, hamowaniu, nic nie stuka, nie hałasuje, nie wibruje, skrzynia chodzi ok dopóki nie dodam trochę gazu, jak jadę jak emeryt to nikt nie zauważy że coś jest nie tak
Wibracje są bardzo rzadko - łącznie stało się to może z 4 razy, ale 2 razy ostatnio po tym jak skrzynia padła (w ciągu pół roku, ale też sporo mniej jeżdżę od tego czasu)
Próbuję połączyć to wpadanie w wibre z uwaloną skrzynią, czy ma to sens?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-01, 22:52   

DiD napisał/a:
Próbuję połączyć to wpadanie w wibre z uwaloną skrzynią, czy ma to sens?


ma jak najbardziej, ale na początek zacznij od sprawdzenia błędów w ASB jak np. Kosmy, i będziesz wiedział wiecej.

Możesz np. uderzyć do kolegi Preston81. On w Pozku robił całą skrzynię, jest zadowolony, więc możesz sie tam udać na diagnozę np.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Kosmy 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 177
Skąd: Sopot
Wysłany: 2016-12-01, 22:52   

Ja mam teraz wibracje od 65 km w górę ... zrobiłem wszystko oprócz wyważenia wału ... do rzeczy stukanie słyszysz na rozgrzanej skrzyni w okolicach tylnej części nadkola. Cyk cyk cyk cyk cisza .... cyk cyk ... cicha .... cyk cyk cyk .... (cyk=pyk=stuk) :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-01, 22:56   

Kosmy napisał/a:
zrobiłem wszystko oprócz wyważenia wału


ja byś miał niewyważony wał to raczej wpadał by on w rezosnans, byś słyszał takie buczenie upierdliwe...

Stukanie konwertera najlepiej usłyszeć na zapiętym biegu, rozgrzanym oleju, jak stoisz np. na swiatłach.

Kosmy napisał/a:
Ja mam teraz wibracje od 65 km w górę


generalnie z wibracjami jest tu sporo tematów....diagnoza ciężka...mogą to być np. często gęsto przeguby wewętrzne przednie
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-01, 23:02   

Panowie, o wibracjach mamy już chyba ze 20 tematów na forum, jest sens otwierać kolejny? Nie sądzę !
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.