Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.7MPI/LPG ] Niedokończona procedura adaptacji zawi  
Autor Wiadomość
mlodypitbull 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 21
Skąd: Southampton / Biała Podlaska
Wysłany: 2017-03-10, 22:13   [D3 04 3.7MPI/LPG ] Niedokończona procedura adaptacji zawi

Witam.
Pokrótce opisze swój problem. Próbowałem coś znaleźć ale niestety, nic co by mi pomogło.
Znalazłem w necie dokładny opis przeprowadzenia adaptacji zawieszenia. Chciałem go lekko obniżyć, szczególnie przód, gdyż jakoś wizualnie wydawalo mi się, że jest lekko za wysoko. Psuł linie nadwozia.
Podpiąłem swojego klona do auta i wszystko szło ładnie, wszystko potwierdzone i zaakceptowane. Kawałeczek się przejechałem, sprawdzam wysokości zawieszenia na każdym kole i nie zauważyłem żadnej różnicy. Postanowiłem zrobic adaptacje jeszcze raz. W trakcie, chyba przy trzecim kole nagle auto zgasło, bez żadnej przyczyny, po raz pierwszy. (Na marginesie dodam, że zgasło mi jeszcze 3 razy później w czasie stania w korku, od tamtej pory minęło ze 4 mce i już nie zgasło ani razu - dziwne to). Wyskoczyły błędy zawieszenia i poziomowania świateł. Postanowiłem spróbować jeszcze raz. Auto znowu zgasło w trakcie procedury. Po ponownym podłączeniu kompa pojawił się komunikat, że potrzebuje licencjonowanego oprogramowania i nie przyjmował kodu 31564. W każdej grupie 01-05 wszystko na czerwono.
Teraz auto normalnie sie podnosi i opuszcza, po weekendzie nie zauważam żadnego opadania. Dzisiaj pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, żeby podnieść auto i cośtam sprawdzić, ale opcja jacking mode jest niedostępna. Spróbowaliśmy wykasować błędy, były 4, usuną wszystkie oprócz 01437 – Control Position not Learned or Wrong Adaptation – This is a system fault, indicating your adaptive suspension needs or has lost calibration, and should be re-calibrated by an ASE Certified Technician using a VCDS or Vagcom. U nich na vcdsie tez wszystkie grupy na czerwono i nie da się przeprowadzić ponownej adaptacji. Opcja lift jest szara i czasem jest dostępna a czasem nie, u mechanika była niedostępna. Zauważyłem, że jest dostępna jak przejadę pewien dystans, a powinna być dostępna od razu.
Krótko mówiąc nie wiem co dalej robić.
Dzięki za wszyelką pomoc. Pozdrawiam
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-03-10, 22:18   

Twoj kabel mógł się posypać jeśli miałeś neta włączonego w lapku. To apropo komunikatu. Trzeba by w p[pierwszej kolejności zbadać go jakimś lepszym sprzętem. Jakić ori VCDS lub VAS.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
mlodypitbull 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 21
Skąd: Southampton / Biała Podlaska
Wysłany: 2017-03-10, 22:28   

Zawsze wyłączam neta i antywirusa przed podpieciem do auta. Czy inny vcds pomoże to nie wiem. Pytałem mojego mechanika przed wizytą czy ma pełną wersje na licencji i stwierdził, ze tak, ale mimo to tez nie chciało adaptowac.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-03-10, 23:39   

No mechanik to się nie przyzna czy ma klona czy nie :P Ale w piertwszej kolejności wypróbowałbym ori kabel.

Procedurę nie wiem jaką znalazłeś ae stosuj się do tej z ross-tech.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
mlodypitbull 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 21
Skąd: Southampton / Biała Podlaska
Wysłany: 2017-03-11, 00:41   

Tak, właśnie robiłem tą z ross-techa.
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-13, 16:13   

Polecam znalesc warsztat z VAS'em lub ODIS i przeprowadzic ponowna adaptacje.

To gasniecie w trakcie adaptacji wywolalo jakis blad w innych sterownikach ?
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
mlodypitbull 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 21
Skąd: Southampton / Biała Podlaska
Wysłany: 2017-03-28, 01:08   

Myślę, że tak. W sobote przeskanowaliśmy wszystkie systemy i błędów było mase. Błędu zawieszenia nie udało się usunąć. Zostawiam auto we środe do dokładniejszej analizy, zobaczymy.
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-28, 07:29   

Spytam zaczepnie

A silnik pracowal w czasie adaptacji? ( sprezarka musi miec zasilanie do podpowywania)
Czy wszystkie drzwi byly zamkniete? ( warunek przeprowadzenia adaptacji)

Poniewaz kazde otwarcie drzwi przerywa proces adaptacji.
Ja otwieram sobie szybe kierowcy i wystawiam tester na zewnatrz przy zamknietych wszystkich drzwiach.
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
mlodypitbull 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 21
Skąd: Southampton / Biała Podlaska
Wysłany: 2017-03-28, 21:36   

Tak, jak najbardziej wszystko było jak trzeba. Silnik chodził, drzwi pozamykane, laptop przez szybe.

[ Dodano: 2017-03-29, 00:30 ]
Ostatnio zauważyłem również, że podczas podnoszenia zawieszenia słychać jakiś pomruk, tak jakby pompka głośno pracowała.
Wcześniej przed nieudaną kalibracją, podczas jazdy po autostradzie zapalała się żółta lampka i błąd świateł, sporadycznie, powiedzmy raz w tygodniu i po 5 sekundach wszystko wracało do normy.
Może to kogoś naprowadzi na jakiś trop. Jutro auto do warsztatu.
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-29, 07:59   

Chyba moge Ci pomoc

Mialem to samo w sensie sporadycznego bledu nie podniesienia zawieszenia w trakcie jazdy.

Moja diagnoza internetowa to pierscien na tloczku kompresora jest juz zuzyty.

Albo wymienisz te pierscien i zamontujesz originalny kompresor albo wymienisz na zamiennik.

Ale uwaga przy rozpinaniu przewodow cisnieniowych wazne wypuscic powietrze z ukladu przy pomocy diagnozy
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-03-29, 08:10   

Jest jakiś manual odnośnie naprawy kompresora?
U mnie dzieje się tak, że bardzo często się załącza kompresor, trochę głośno i długo pracuje. Czasami wali błąd czujnika ciśnienia.
Po nocy a nawet tygodniu przestoju auta w garażu nie zauważyłem aby auto opadło więc raczej szczelność amortyzatorów jest ok.

Jakieś rady? Sugestie?
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-29, 08:21   

Wypuszczenie cisnienia z osi przedniej tylnej i zbiornika zabobiegnie zniszczeniu czujnika cisnienie w bloku zaworow przy naglym spadnu cisnienia

I bardzo wazne zabezpieczyc wężyki przed dostaniem sie brudu do srodka.

Mechanik powinien zwrocic uwage na przebieg kabli przylaczeniowych i potraktowac kostki kontaktspray'em i przy montazu sprawdzyc odstpy zawieszonego kompresora do sasiednich czesci.

Ja do swojego kompresora zastosowalem X8R Wabco Repair Kit

https://x8r.co.uk/wabco-air-compressor-repair/audi-a8-d3-4e-wabco-air-suspension-compressor-piston-ring-repair-fix-kit

film instruktazowy:

https://www.youtube.com/watch?v=Mp-qoqWuEg4
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-03-29, 12:56   

W której grupie, w jakich blokach sprawdzić parametry kompresora oraz jakie powinny one być prawidłowe?
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-29, 13:02   

Jesli sie nie myle STG 34

Bloki pomiarowe 1-12
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-03-29, 13:31   

A masz gdzieś informacje na temat prawidłowych parametrów?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.