Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Wymiana manetki aktywnego tempomatu.  
Autor Wiadomość
soska93 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 28
Skąd: Reda
Wysłany: 2017-11-28, 13:15   [D3 ALL ] Wymiana manetki aktywnego tempomatu.

Witam wszystkich serdecznie, zgłaszam się do was z zapytaniem , ponieważ nie działa mi aktywny tempomat. Manetka w ogóle nie reaguje, sprawdzałem wcześniej w VCDS i była reakcja na pedał hamulca oraz gazu, ale manetki nie. Z tego powodu postanowiłem zakupić nową manetkę i ją zamienić. Tutaj pojawia się moje pytanie. Czy ktoś może wymieniał już kiedyś manetkę i wie czy potrzeba do tego wyjąc kierownicę oraz jakiego klucza potrzebuję do odkręcenia tych plastikowych osłon bo z tego co zauważyłem to są tam gwiazdki ale żadna z moich nie pasuje :/ Od razu dziękuję za pomocne odpowiedzi :D
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-11-28, 21:28   

1. Odkręcasz poduchę dwa torxy chyba 30 te za zaślepkami z tyłu kiery zaślepki wyciągasz palcami obróć kierownica żeby ustawiły się u góry jak wyjmiesz to obróć kiere żeby torxy ustawiły się na dole w obudowie kierownicy jest wycięcie żeby był dostęp.

2. Ściągasz poduchę odpinasz kostkę od poduchy żółtą i taśemkę od kiery.

3. Odkręcasz kierę klucz Spline 12

4. Ściągasz kierę jak masz grzanie to jeszcze jedna wtyczka.

5. Ukazuje ci się cała taśma (pająk czyli manetki) żeby je wyjąć trzeba odkręcić obudowę kiery dwie śrubki torx 8 długi jedna imbus 4 i dwie torx nie pamiętam 20-25 tylko żeby odkręcić ostatnie dwie trzeba zdjąć osłonę tą całą pod kierą przykręcona na pięć torx

6.Jak to wszystko zdemontujesz to całego pająka wyciągasz z osi kiery odpinając wtyki od modułu kiery

7. Całość dajesz na stół i ściągasz taśmę zwijak lekko podważasz takie czarne trzy zatrzaski i pojawiają ci się torxy 8 którymi jest przykręcona manetka <jezyk2>

cała operacja max 1godz. przed odpięciem poduchy Elsa zaleca odpięcie aku na włączonym zapłonie daj maila to ci wyśle instrukcję
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-28, 21:51   

Cytat:
włączonym

Chyba WYŁĄCZONYM :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-11-28, 22:32   

drago_o napisał/a:
Cytat:
włączonym

Chyba WYŁĄCZONYM :)


Nie drago na wyłączonym wtedy kiera ci się nie zablokuje itd....

"– Odłączyć przewód masy akumulatora przy włączonym zapłonie " <jezyk2> <jezyk2> <jezyk2>

[ Dodano: 2017-11-28, 22:37 ]
ostatni etap

 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-28, 23:11   

A w ten sposób o tym nie pomyślałem :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-11-28, 23:13   

drago_o napisał/a:
Chyba WYŁĄCZONYM
Kolega Marcin2013 ma rację, w większości aut z taką ilością elektroniki jak w D3 należy odłączać aku na WŁĄCZONYM zapłonie ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-29, 20:36   

Marcin2013 napisał/a:
1. Odkręcasz poduchę dwa torxy chyba 30 te za zaślepkami z tyłu kiery zaślepki wyciągasz palcami obróć kierownica żeby ustawiły się u góry jak wyjmiesz to obróć kiere żeby torxy ustawiły się na dole w obudowie kierownicy jest wycięcie żeby był dostęp.

3. Odkręcasz kierę klucz Spline 12



takie drobiazgi...

1. nie trzeba przekręcać można od razu sobie ustawic tak ze jedna jest od dolu druga od góry

3. torx odpowiednio duzy tez pasuje
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.