Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Silnik kręci, a auto nie odpala  
Autor Wiadomość
Blade 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: W-wa/WPR/WB
Wysłany: 2017-02-06, 11:17   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Silnik kręci, a auto nie odpala

Witajcie!

Jakiś tydzień temu po zrobieniu paru km i postoju ok 15 min przy próbie odpalenia.... auto nie odpaliło. Kręci silnikiem i nic się nie dzieje. Wielokrotne próby - zero rozultatu. Dopiero po ok 10 min w stresie przypomnialem sobie o odpaleniu awaryjnym na gazie. Poszedł. Później po kolejnych 3h postoju odpalił bez problemu. Problem niestety ostatnio powrócił i na początku zauważyłem, że kręci takie 0,3-0,5s dłużej jak wczesniej. W sobote po 10 min postoju to samo - kręci i nic się nie dzieje, aż nagle... odpalił jakby nigdy nic.

Co wiem:
> Zauważyłem jedną zależność - problem jest po krótkim postoju. Odpalanie po nocy czy paru godzinach etc - bez problemu pali!
> Podmieniłem akumulator na w pełni naładowany - bez zmian.
> VCDS w ECU - bez błędów lecz nie wiem jak sprawdzić wydajność pompy.
> Na benzynie idzie pełnym ogniem do ocięcia bez zająknięcia.

HELP! Co zrobić, żeby bez sensu nie wymieniać pompy, a jak już to czy te z diesli są takie same, bo na allegro jednak większość jest z diesli i ciężko o taką z 4.2.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-02-06, 18:49   

Typowo pompa paliwa :) ta z prawej str, co Ty używke chcesz kupic? To zaraz będziesz szukał następnej, są tematy na forum z linkami do zaminników ale one są głosniejsze niektóre sztuki słychac cały czas podczas jazdy przykład z życia u znajomego.

Jeździło się na LPG z rezerwą PB to teraz tak jest :P

W pompie siadają szczotki "chyba" podobna historia jak z silnikiem v2 w którym już w 2 giej a8 wymieniałem szczotki i hula po dzis dzien :) nie wiem czy da sie to wymienić w pompie.

Diesel ma inne pompy z tego co wiem ale podpytaj michała on to rozkmini.
 
 
rav85 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-07, 10:09   

może to być tez czujnik położenia walu/wałka

kup sam wkład do pompy nowy zamiennik w ktd
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-02-07, 16:11   

Wada czujnika położenia wału skutkuje błędem w ECU zazwyczaj Check.

Skoro na PB nie odpaliła, a na LPG tak to 100% pompa PB, problem pompy nie jest 0/1 tylko narasta, auto raz dłużej kreci, później czasami odpala i gaśnie po 1-2s , później podczas jazdy na PB potrafi zgasnąć aż w końcu wgl nie odpala. Podobnie jest z wentylatorem V2 nie siada z dnia na dzień ale problem sie pogłębia aż przestaje działać na amen.

Więc szukałbym nowej pompy, to raczej jedna ze standardowych usterek D3 4.2 MPI
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-02-07, 20:56   

Napisz do daniell-gda może ma jaką zdrową sztukę , kupowałem u niego i śmiga pięknie . Wymienić pompę to jakieś 20min roboty .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Blade 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: W-wa/WPR/WB
Wysłany: 2017-02-14, 10:28   

Na razie wszystko wskazuje na czujnik położenia wału.

Na zimno auto odpala w 100% przypadków. Na gorąco po jeździe jak ma jakies 80-90*C to szansa ze odpali to jakieś 5%.
Spadnie temp <80*C i odpala.

Zamówiłem czujnik (niestety tylko ASO bo ori bosch nie jest nigdzie dostępny) koszt ok 580zł :(

Dam znać czy pomogło.

[ Dodano: 2017-02-28, 12:45 ]
OK. Problem rozwiazany - wymieniony czujnik położenia wału i problem zniknął!
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-03-27, 16:41   

Blade napisał/a:
OK. Problem rozwiazany - wymieniony czujnik położenia wału i problem zniknął!


Gdzie znajduje się ten czujnik ??
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-03-27, 19:56   

Blade napisał/a:
koszt ok 580zł
Ale zdziercy, w DE kosztuje 106 euro bez rabatu a Boscha u naszego dostawcy 65 euro.
Marcin2013 napisał/a:
Gdzie znajduje się ten czujnik ??

W dzwonie skrzyni, tuż przy silniku po lewej stronie.


A i dla potomnych, numer części: 077905381J oraz Bosch 0261210245 lub 0261210246
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-03-27, 22:13   

Chyba ich powaliło z tą ceną!! Czysta kpina tym bardziej że poza granicami gdzie ludzie zarabiają 4x tyle czujnik jak kolega podaje jest tańszy....
 
 
Blade 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: W-wa/WPR/WB
Wysłany: 2017-03-28, 12:23   

Ten czujnik taki sam element jak czujnik ABS tylko ten akurat dedykowany do tego modelu. Cena jest ABSTRAKCYJNA.

Udało sie komuś dorwać bezpośrednio od Boscha? Ja dzwoniłem po paru firmach i nikt nie mógł załatwić :(
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-03-28, 20:24   

ja dzisiaj dzwoniłem do Boscha i niestety towar nie dostępny, w sumie po rozmowie z gościem powiedział że to grupa VAG i odniosłem wrażenie że produkują tylko dla nich, tylko po co na stronie Boscha info o cenie 328,97gr kupiłem dzisiaj czujnik w ASO po długich rozmowach zapłaciłem 509 zł. mam nadzieje że po wymianie auto odpali, skorzystałem z porady Michała i podczas kręcenia rozrusznikiem VCDS nie widzi obrotów silnika oczywiście czujnik G28
 
 
Blade 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: W-wa/WPR/WB
Wysłany: 2017-03-29, 09:40   

To Tobie w ogóle nie odpalał? Nawet na zimnym? Daj znać czy wymiana pomogła.

U mnie jest OK choć mam wrażenie, ze wcześniej taki ułamek sek szybciej odpalał.
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-29, 10:13   

Koledzy z Lotwy maja jeszcze w sprzedazy.

http://www.ebay.com/itm/B...qUAAOSweuxWTuB-

Moze dacie rade zalatwic . Napisac maila i wysylka do PL

[ Dodano: 2017-03-29, 10:14 ]
Wychodzi okolo 80€ z wysylka czyli 350 PLN zawsze to taniej niz w ASO

[ Dodano: 2017-03-29, 10:17 ]
AutoBodyShop

Jekaterina Spiridovska
Celtnieku 6b-3
LV2121 Salaspils
Lettland
Phone:28475078
Email:shop24absde@gmail.com
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-03-30, 20:23   

Blade napisał/a:
To Tobie w ogóle nie odpalał? Nawet na zimnym? Daj znać czy wymiana pomogła.


W niedzielę długo kręcił zimni i ciepły w poniedziałek zimny odpalił, ale po zgaszeniu po około godzinie kręciłem chyba z 15 razy po 10 s. i dopiero załapał, jak odpalił to szarpał dojechałem do celu zgasiłem odpaliłem zaraz po zgaszeniu w celu próby,i odpalił od razu i nie szarpał, zgasiłem wróciłem za 3 godz. i nie odpaliłem, ponownie odpaliłem po kolejnych 3-4 godz. dojechałem do domu i rano nic ani nie mru mru, podpinając VAGA w bloku pomiarowym czujnik G28 podczas kręcenia rozrusznikiem nie pokazywał obrotów, wymieniłem czujnik na nowy i odpalił od tyku, na razie dwa dni jest spoko <chura>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.