Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2MPI ] Problem z pneumatyką / poziomowaniem  
Autor Wiadomość
boruc23 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 37
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-02-29, 17:08   

Samochód testowany w warsztacie na równej posadzce . Błąd z VCDSA to :
01780 - Sensor for Vehicle Leveling .

Wartości w blokach pomiarowych w mm były na :
pp -1.0 mm
pl 1.0 mm
tp -2.0 mm
tl 2.0 mm

i wahały się o 1 mm +-.

Pozdrawiam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-02-29, 23:05   

boruc23 napisał/a:
Samochód testowany w warsztacie na równej posadzce .

Ale czy wiemy na 100% że jest tam poziomo czy też jest to "równa posadzka, kolega mówił że jest równo i wygląda na równą"?
Pytam bo to ma znaczenie.

boruc23 napisał/a:
Błąd z VCDSA to :
01780 - Sensor for Vehicle Leveling .

Nic konkretnego to nie mówi.
Czym to odczytujesz?... pytam nie kojarzę takich opisów gdzie nie ma wskazanego konkretnego czujnika.

boruc23 napisał/a:
Wartości w blokach pomiarowych w mm były na :
pp -1.0 mm
pl 1.0 mm
tp -2.0 mm
tl 2.0 mm

i wahały się o 1 mm +-.

No dobrze, ale jak fizycznie przy takich odczytach auto stoi?...
Sprawdzałeś każde koło i zapisałeś gdzieś wyniki?
No bo jeżeli rzeczywiście dysponujesz kawałkiem pomieszczenia warsztatowego z ładnym poziomym miejscem to sprawdzenie tego jak auto stoi nie jest chyba żadnym problemem.
Ja rozumiem, że "na oko" coś może stać krzywo ale chcą do czegoś konkretnego dojść i posiadając zaplecze serwisowe nie robimy tu nic "na oko".
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-06-14, 20:10   

Podepnę się do tematu, mam problem z pneumatyką walczę już kilka dni bez rezultatu mianowicie auto od jakiegoś czasu zaczęło się nie chętnie podnosić, ale o dziwo jak jest podniesiony to czasami nie da się opuścić <bezradny> wyskakuje błąd przekroczony czas oczekiwania i żółta kontrolka, zakupiłem od mercedesa nowa górę kompresora i wymieniłem, kompresor na stole bez problemy napompował 12 Bar <chura> po zamontowaniu do auta znowu to samo podnosi się 2-3 min albo wcale <bezradny> idąc dalej za ciosem wymieniłem rozdzielacz zawieszenia na używany, po założeniu miałem problem z podniesieniem auta (przekroczony limit i temp. kompresora) auto było totalnie uglebione,ale o dziwo po wyjechaniu z garażu auto nieoczekiwanie się podniosło :] myśląc że jest wszystko ok. przełączyłem na dynamic i nie chciał opaść, jak po kilku próbach opadł to znowu nie dało się podnieść, ale raz na 10 razy po przełączeniu trybu z comfort na dynamic obniżył sie praktycznie w 3-5 sek. natomiast z powrotem na comfort też błyskawicznie 3-5 sek. ale tak się zdarzało bardo rzadko,dodam że między czasie wymieniłem sterownik zawieszenia ponieważ po nie udanej próbie wykonania adaptacji miałem błąd poziomowania lamp i świeciły dwa metry przed autem.Rozmawiając z Michałem dowiedziałem się że przyczyna może leżeć w owym rozdzielaczu i dobrze poszukać rozdzielacza z oznaczeniem 4F a nie 4E i taki zakupiłem, pełen optymizmu wymieniłem rozdzielacz i znowu to samo auto wstało tylko z lewej strony, a prawa siedzi, podczas jazdy sciąga w prawo jak cholera, próbowałem VASEM wyuczyć na nowo położenie i niestety podczas próby sterownik znowu mam rozkodowany, błąd świateł itd. Nie wiem co jest nie tak ręce opadają według mnie wygląda to tak jak by rozdzielacz nie wykonywał zadanej operacji, ale to już trzeci w blokach pomiarowych widać że sterownik otwiera np. przednie zawory celem obniżenia ,ale nic się nie dzieje, może ktoś coś pomoże, albo jakiś namiar na śląsku od fachowców od pneumatyki, dodam że auto po kilku dniach nigdy się samo nie obniżało.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-14, 20:45   

Jak masz możliwość to wpadnij kiedyś do mnie. Ostatnio dużo walczyłem z zawieszeniem. Mogę się podłączyć i trochę looknac. Ja w kato będę za minimum 2tygodnie nie wcześniej. Zawory to akurat element bardzo mało awaryjny aby 3 pod rząd Ci szwankowaly(oczywiście poza czujnikiem w nich wbudowanym). Trzebaby przyjęć się sygnałom ze sterowania a fizycznym zachowaniem zawieszenia. Wygląda jakby coś się przycinało i to juz krótka droga droga do większej awarii. Sama diagnostyka nie ogranicza się do sprawdzenia błędów i domyślnie się.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-06-14, 21:03   

drago_o dzięki za zainteresowanie, napisze na PW
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-14, 21:08   

Sorki za błędy ale na tel pisze. Juz Ci odpisałem :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 07:25   

Adaptację zawieszenia robiłeś VCDSem czy VASem? Jeżeli VCDSem to był to klon?
Po wymianie sterownika zrobiłeś ponownie adaptację zawieszenie?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-06-15, 14:40   

Po wymianie rozdzielacza ja auto się podniosło,ale zawieszenie nie działało poprawnie to robiłem adaptacje VCDS której nie mogłem dokończyć ponieważ auto nie chciało się obniżać, i postanowiłem wymienić sterownik który założyłem i po założeniu zgasł mi błąd zawieszenia oraz poziomowanie lamp, i nie robiłem adaptacji natomiast po kolejnej wymianie rozdzielacza robiłem adaptację której też się nie da dokończyć,. najpierw VCDS później VAS i nic. VCDS mam klona, ale robiłem nim adaptacje jakieś dwa lata i nie było problemu.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-15, 14:50   

Ostatnim razem nie dało się dokończyć przez co? Też się nie opuścił? Czyli błędy wróciły po niedokończonej adaptacji?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
korzonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 67
Skąd: Brzeziny
Wysłany: 2016-06-27, 23:52   

A ja mam problem bo moje auto stoi wyzej niz na lift i nie chce opadac przekaznik wymienilem zespol zaworow tez zaworki przy miechach i nic
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-06-28, 07:43   

korzonek napisał/a:
A ja mam problem bo moje auto stoi wyzej niz na lift i nie chce opadac przekaznik wymienilem zespol zaworow tez zaworki przy miechach i nic



Przy wymianie zespołu zaworów auto opadło ?

Sprawdzałeś zawór spustowy kompresora ?
 
 
czaruś 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 120
Skąd: szczecin
Wysłany: 2016-10-01, 21:05   

Czy sterownik zawieszenia posiada ochronę komponentu CP ? Czy można go samemu wymienić i po odpowiedniej adaptacji np. VAS-em wszystko powinno działać ? Obecnie na pulpicie pali mi się pomarańczowa kontrolka zawieszenia a po przeskanowaniu w sterowniku zawieszenia są w pamięci 3 błędy ( 00139 - G341 czujnik przedni lewy przyspieszania nadwozia zwarcie z masą ; 00140 - G342 czujnik przedni prawy przyspieszania nadwozia zwarcie z masą ; 00141 - G 343 czujnik tylni przyspieszania nadwozia zwarcie z masą ). Samopoziomowanie działa i auto prawidłowo podnosi się i opuszcza. Wszystkie funkcje zawieszenia działają. Czy możliwe jest że jednak mój sterownik jest uszkodzony i generuje te 3 błędy zwarcia czujników ? Czy mógłbym wymienić samemu sterownik zawieszenia na inny oczywiście używany tak jak to zrobił kolega Marcin2013 ? i nie będzie się to wiązało z obobiązkową wizytą w ASO wcelu zciągnięcia CP ? <hmm>
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-10-01, 21:14   

Sterownik zawieszenia nie posiada CP normalnie wymieniasz są dwie wersje sport i normal różnią się literką ;)
 
 
Zielu 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8d3
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 1
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2019-06-16, 13:46   

czaruś, czy tozwiazales problen z pnelmayykom
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-06-16, 13:54   

Zielu

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.