Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Olej - tylny most  
Autor Wiadomość
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-29, 18:59   

dice111 napisał/a:
75W140 dla samochodów mocno obciązonych, czy to od czasu do czasu na tor, czy przy lataniu bokami etc. Do A8 nie ma sensu.

To mi się podoba - a jak ktoś lata bokiem A8? Ale zima już chyba odeszła na dobre. Zamówiłem 75W90 a do tego może dodam coś z dwusiarczkiem molibdenu. Na razie czekam na olej. Jak zdążę, to cyknę kilka fotek przy wymianie i napiszę co i jak.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-30, 17:32   

pebo, a jakie ma oznaczenie oprocz 75w90?? GL5??:-)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-30, 19:16   

Zamawiałem w sklepie, który reklamuje się na naszym forum: http://sklep-oleje.pl/pl/...D-75W-90-1L/501
Szybka wysyłka i konkretna obsługa.
A tu jest więcej informacji: http://olejefuchs.pl/titan-sintopoid-75w90.html
Chociaż gdy korzystam z wyszukiwarki to jako zalecany podają:
"Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji, Produkty: TITAN SINTOPOID FE 75W-85"
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-30, 21:33   

pebo, aha czyli to zwykly 75W90 z norma GL-5. Czyli taki jak w moscie i skrzyni kontowej w Volvo. Akurat do mnie przyjezdza przedstawiciel z Valvoline i raczej z tej firmy bym chcial zalac dlatego pytam o specyfikacje :-)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-31, 19:10   

Lukas134 napisał/a:
pebo, aha czyli to zwykly 75W90 z norma GL-5. Czyli taki jak w moscie i skrzyni kontowej w Volvo. Akurat do mnie przyjezdza przedstawiciel z Valvoline i raczej z tej firmy bym chcial zalac dlatego pytam o specyfikacje :-)

Spoko, nada się. Może być VALVOLINE DURABLEND GL-5 75W90, nie jestem pewien co do SYNPOWER, a MAXLIFE to jest GL-4 więc raczej będzie nie bardzo.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-05, 18:29   

Dziś poszedł olej do wymiany w tylnym moście (EYC). Do wymiany trzeba odkręcić prawą osłonę półosi aby było lepsze dojście. Dwa korki na jednakowy klucz i olej wylany. Był barwy brązowej i ku memu zdziwieniu przeźroczysty. W sumie to mógł chyba latać kolejne 10 lat, ale skoro zakupiłem nowy, to poszła wymiana. Oleju wlałem 1,5 litra - zgodnie z przykazaniem. Do nalewania przydała się pompka (coś w tym stylu: http://allegro.pl/pompka-...37989473.html). Co prawda wolno zaciąga olej (gęsty), ale i tak trzeba czekać aż spłynie w głąb przekładni. Stary olej zachowałem na wszelki wypadek. Pojeżdżę jakiś czas i zobaczymy, chyba pierwsza ocena będzie akustyczna.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-18, 18:15   

Od wymiany oleju zrobione około 500 km. To niewiele, ale jest pewne spostrzeżenie. Podczas hamowania silnikiem była lekko słyszalna praca tylnego mostu (przy wyłączonym radiu/muzyce). Po wymianie oleju jest ciszej. Nadmienię, że do oleju dodałem taki preparat: LIQUI MOLY GETRIEBEÖL ADDITIV 20g.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2014-09-30, 18:32   

dice111 napisał/a:
75W90. Jeszcze nie widzialem A8, ktorej by sie most nie pocil.


To mojej nie widziałeś :) ,zero wycieku - dosłownie nic!!!!!

Ale za to coraz głośnie chodzi w przedziale 80km/h - 130km/h poniżej i powyzęj cisza, mam dyferencjał z oznaczeniem EYC i zastanawiam się na kupnem używki,jeżeli mam dyfer z 2003 roku,to czy jeżeli kupię przykładowo z 2006 roku z tymi oznaczeniami to nie będzie problemu z założeniem?

Pozdrawiam
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-10-01, 20:01   

Jeśli takie samo oznaczenie czyli EYC to będzie pasował.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2015-01-09, 12:21   

Widzę że dyfry z oznaczeniem EYC wychodziły w 2006r i też takiego szukam ,ale wszędzie są tylko 2002 lub 2003(produkcja dyfra) ,czy te montowane w roczniku 2006 to teź produkcja dyfra mogła być w 2003 ?,jeden zmienialem i lipa -też wyje....
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-01-11, 21:10   

jordan233 napisał/a:
Widzę że dyfry z oznaczeniem EYC wychodziły w 2006r i też takiego szukam ,ale wszędzie są tylko 2002 lub 2003(produkcja dyfra) ,czy te montowane w roczniku 2006 to teź produkcja dyfra mogła być w 2003 ?,jeden zmienialem i lipa -też wyje....

To może nie jest wina dyfra? Chyba że szukać dalej do skutku. Rozbieranie raczej nie wchodzi w grę, bo dość trudno ustawić tryby wewnętrzne. Po prostu wypracowały się jakoś dziwnie (może taki stop trafił na koła zębate albo coś z utwardzaniem nie wyszło). Chyba że został Ci wolny jeden dyfer na zbyciu - to możesz rozłożyć i poszukać przyczyny. Jeśli "wyje" to stawiałbym na zespół koło zdawcze (to od wejścia wału)-koło odbiorcze (w moście), można próbować wymienić te części. Okiem nieuzbrojonym raczej nie wyłapie się nieprawidłowości. Ewentualnie szukać przecieków i wad w uszczelniaczach. Chociaż czasami uszkodzenie przegubów wału może dawać podobne efekty jak wycie tylnego mostu.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2015-01-11, 21:49   

pebo napisał/a:

To może nie jest wina dyfra? Chyba że szukać dalej do skutku. Rozbieranie raczej nie wchodzi w grę, bo dość trudno ustawić tryby wewnętrzne. Po prostu wypracowały się jakoś dziwnie (może taki stop trafił na koła zębate albo coś z utwardzaniem nie wyszło). Chyba że został Ci wolny jeden dyfer na zbyciu - to możesz rozłożyć i poszukać przyczyny. Jeśli "wyje" to stawiałbym na zespół koło zdawcze (to od wejścia wału)-koło odbiorcze (w moście), można próbować wymienić te części. Okiem nieuzbrojonym raczej nie wyłapie się nieprawidłowości. Ewentualnie szukać przecieków i wad w uszczelniaczach. Chociaż czasami uszkodzenie przegubów wału może dawać podobne efekty jak wycie tylnego mostu.


Jednak myślę że to dyfer, nie widzę innej opcji... co może jeszcze wyć......., mam jeden dyfer w garażu ale w PL ,musiałbym się przejechać innym A8 i zobaczyć jaka jest różnica.

U mnie po wymianie dyfra na świezym oleju początkowo było w miarę ok,ale po przejechaniu 1500km to przy prędkości 100km wycie jest najbardziej odczuwalne, zmieniałem nawet na inny olej - bardziej gęstszy i moje wrażenie to że jest bardziej głośno.

Więc szukam dyfra z 2005 lub 2006 roku, mówisz wycie przegubów tylnego mostu,nie wiem już sam,jestemchyba zbyt przewrażliwiony :)

Dyfer będzie musi wyć cały czas ?,przykładowo przy tej nieznośnej prędkości 100km czy tylko przy do daniu gazu?
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-01-12, 20:30   

Przejażdżka innym D3 nie jest złym pomysłem - można porównać wiele rzeczy. Natomiast jeśli wymieniałeś olej i przez pewien czas była cisza, a później znów powrócił hałas - to jednak problem leży w tylnym moście. Można próbować wymienić olej na oryginalny, choć nie jestem pewien, czy to pomoże - w sumie wymiana oleju w tej części nie jest aż tak droga i skomplikowana.

Czy dyfer będzie wyć cały czas? Nie, najczęściej będzie odzywać się przy obciążeniu - zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Czyli będzie słyszalny przy przyśpieszaniu bo obciążenie jest z silnika oraz przy hamowaniu silnikiem - bo obciążenie jest przekazywane z kół na silnik. Nie powinien być słyszalny przy jeździe "podprogowej", czyli lekko dodajesz gazu ale nie przyśpieszasz i nie hamujesz silnikiem.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2015-01-24, 14:50   

Dyfer już doszedł -rok 2004 (ponoć przebieg 80.000) wszystko się okaże...
Gwarancję mam na niego więc z oddaniem nie będzie problemu(lepiej żeby nie trzeba było nic oddawać)

Nowy ORI olej też zamówiony,jestem już umówiony do kolegi z forum który ładnie wszystko ogarnia,więc tylko być dobrej myśli.
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-08-31, 13:40   

Panowie a czy ktoś jest mi w stanie podać numery oryginalnych olejów jakie wchodzą do tylnego mostu oraz do przedniego dyferwncjalu?
Czy może nie warto lecieć z oryginałem i np do mostu tylnego łac fuscha/valvo 75w90?
A do Torsen co?
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.