Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Wymiana płynu wspomagania kierownicy  
Autor Wiadomość
Mariusz-zg 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Kraków/Zielona Góra
Wysłany: 2014-08-16, 11:48   [D3 06 4.2TDI ] Wymiana płynu wspomagania kierownicy

Witam.

Ostatnio zaczęła mi troszeczkę wyć pompa wspomagania zakupiłem więc płyn febi 6162 i po ciężkim boju odnalazłem zbiorniczek i dolałem płynu bo było już poniżej minimum i zapewne chwyciło troszeczkę powietrza. Po tej czynności cały układ się wyciszył ale nie w 100%.
Postanowiłem więc, że dokonam wymiany całego płynu w układzie i tutaj pojawia się pytanie:
Jak tego dokonać krok po kroku?
Przeszukałem całe forum, kopałem dwa dni i nie odnalazłem żadnej informacji na ten temat.
Oczywiście proszę o przedłożenie wiedzy jak żółtodzióbowi bo zdolności manualne są ale nie chcę o czymś zapomnieć a potem wymieniać pompy, magla, przewodów itp. itd.

Z góry dziękuję.
_________________
- Audi A8D4 4.2TDI quattro
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-08-16, 12:11   

Mariusz nie sądzę by po wymianie na nowy płyn pompa ucichła skoro się już deczko przytarła. Nowy płyn jest rzadszy co może tylko sprawić że pompę będzie jeszcze bardziej słychać a i samo wspomaganie może być słabsze. Jeśli pompa się przytarła to niestety czeka Cie wymiana by całkowicie zniwelować hałas dobiegający od niej. Są magiki którzy w takich przypadkach dolewają do układu wspomagania hipol który zagęszcza płyn i pompa cichnie.

Co do wymiany to lepiej jest go odświeżyć. Wyciągasz maksymalnie ile się da ze zbiorniczka wyrównawczego za pomocą wężyka i strzykawki i uzupełniasz nowym. Po pewnym czasie powtarzasz zabieg. Jest to rozwiązanie bez ingerencji w układ wspomagania. Bo czasami bywa że jak coś ruszysz to potem może cieknąć.
Zrobienie 2, 3 takich wymian spokojnie starczy na długi czas.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-08-16, 18:21   

Na poczatek wymontuj zbiorniczek, porządnie go wyczysc w srodku, bo znajduje sie w nim sitko, najlepiej benzyna ekstrakcyjna i porzadnie wydmuchaj, pozniej odsysarka wyssaj caly stary plyn z ukladu z weza powrotnego idacego do zbiorniczka, pokrec kilka razy kiera na maxa od prawej do lewej.Zalej do weza zailajacego 2-3 setki nowego plynu by przeplukac uklad. Najwazniejsza uwaga nie stosuj tego plynu febiego tylko orginalny z ASO, ktory kosztuje niecale 50 pln za litr
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-08-18, 20:21   

Arthur napisał/a:
Najwazniejsza uwaga nie stosuj tego plynu febiego tylko orginalny z ASO, ktory kosztuje niecale 50 pln za litr

To należy podreślić - nie FEBI, tylko oryginał z ASO.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-08-18, 20:35   

Też będę brał z ASO do D2 bo już spazm dostaję po febim :/
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-18, 20:58   

Kiedyś czytałem że febi taki superancki a teraz że kupa straszna. Ktos jakieś szczegóły zna bo tak rozbieżnie o tym jest.. <niewiem>
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 467
Skąd: Skawina
Wysłany: 2014-08-18, 21:15   

Wow a ja właśnie wpakowałem febi <jezu> <jezu> <jezu>
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-08-18, 23:18   

orkaskawina napisał/a:
Wow a ja właśnie wpakowałem febi <jezu> <jezu> <jezu>

No to obserwuj czy wszystko działa jak należy.... czy po skręceniu i pokonaniu zakrętu kierownica sama wraca czy musisz ją prostować.... czy pompa nie zaczyna wydawać z siebie jakichś dodatkowych dźwięków.... itd. itp.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-08-19, 12:33   

A co FEBIm nie tak ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
opicasso 
Użytkownik


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: ONY
Wysłany: 2014-08-19, 22:23   

rowniez zawsze stosowalem febi i nie bylo zadnych problemow O.o
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-08-19, 22:44   

Czy tylko D3 ma uczulenie na Febi czy D2 też?
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 467
Skąd: Skawina
Wysłany: 2014-10-11, 12:52   

FOSS napisał/a:
No to obserwuj czy wszystko działa jak należy.


Generalnie nie było nic gorzej ,ale krótkie buczenie nie ustało :/ po zmianie czuć i słychać zmianę aż nie do uwierzenia że tak od razu jest cisza :D jednak olej robi różnicę.
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-10-12, 16:25   

Tylko jeszcze pytanie czy ten ori ASO nie produkuje febi, tak jak ma to miehjsce np w BMW i kosmetykami samochodowymi robione przez SONAX a ceny odpowiednio wieksze.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-10-12, 16:31   

ASO 1L 46zł
FEBI 1L 30zł

Dokładając 15zł mamy ori z serwisu. Nie mam pojęcia czy to jest to samo pod inną naklejką ale zmiany są odczuwalne jak i słyszalne. Gdyby był to ten sam płyn to nie powinno być różnicy a jest. Nie jest to efekt przeświadczenia, że zapłaciłem więcej i musi chodzić lepiej bo ewidentnie inaczej pracuje układ wspomagania na tym z ASO. 3 lata wstecz febi był ok, coś po tym czasie musiało upaść na jakości bo cyrki się robią.
_________________
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-10-12, 21:18   

To jutro lecę do ASO :-)
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.