Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 4.2TDI ] Dziwne zachowanie Klimatyzacji  
Autor Wiadomość
blastx 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3 2008 4.2 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 117
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-10-21, 14:13   [D3 08 4.2TDI ] Dziwne zachowanie Klimatyzacji

Witam.

Jakiś czas temu klimatyzacja zaczęła mi szwankować. Generalnie chodzi o to, że przestała dmuchać. Jednak nie do końca, ponieważ na wyższych obrotach zaczyna działać jak trzeba.
Niestety podczas jazdy w mieście praktycznie nie dmucha.
Kolejna rzecz jaką zauważyłem, to klima zaczyna dmuchać w momencie gdy podczas jazdy skręcam w lewo. Wówczas podmuch jest wyraźnie silniejszy.
Czy ktoś z Was ma pomysł, dlaczego klima dmucha mocniej przy kołach skręconych w lewo?

Prawdopodobnie trzeba będzie wymienić silniczek sprężarki klimatyzacji. Ma ktoś rozeznanie ile taka wymiana kosztuje i ile czasowo to zajmie w serwisie taka wymiana silniczka?

Pozdrawiam.


Tagi wybieramy z rozwijanej listy obok napisu Temat.
Nie piszemy ręcznie.
_________________
--== A8 4EVER ==--
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-10-21, 15:04   

Jakieś błędy ? Co do odczucia mocniejszego nawiewu przy skręcie, to normalne i występuje zarówno w D2 jak i D3.
_________________
Black Cars Matters
 
 
blastx 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3 2008 4.2 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 117
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-10-21, 17:20   

Co do błędów to nie sprawdzałem kompem, a na blacie nic nie pokazuje odnośnie tej usterki.
Jeśli chodzi o mocniejsze dmuchanie przy skręcie to nie jest tak że mi się tylko wydaje że tak jest, tylko jak jadę i mam moc dmuchawy ustawioną na 12 czyli max to przy prostych kołach praktycznie nie dmucha. Ledwo wyczuwalne jest przy przyłożeniu ręki do wylotów, ale na zakręcie w lewo napierdala jak wichura aż chce łeb urwać. Nie wiem czym to idzie że skręt w lewo mu ułatwia dmuchanie....??

Dzwoniłem do ASO Bełtowski w Krakowie i powiedzieli, że ten silniczek sprężarki klimy będzie do wymiany, ale zalecają podjechanie na diagnostykę (koszt 250 zł) żeby sprecyzować usterkę.
Koszt robocizny za wymianę tego silniczka 260 zł brutto + koszt silniczka jakieś 680 zł.

Teraz się zastanawiam czy robić to u nich czy....
_________________
--== A8 4EVER ==--
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-21, 19:18   

Nie silniczek sprezarki tylko silnik dmuchawy V2 w nagrzewnicy chyba nie? ;)

Sprezarka nie ma nic do tego ani klima :) zreszta na sprezarke to cena nie ta :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-10-22, 08:17   

Wyjmij filtr pyłkowy i zobacz czy jest różnica .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-10-22, 11:12   

Bez diagnostyki to takie gdybanie. Jak nie masz innej możliwości to jedź do ASO.
_________________
Black Cars Matters
 
 
blastx 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3 2008 4.2 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 117
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-10-24, 12:17   

Chyba będę musiał jednak zawitać do ASO:)
Pozdrawiam.
_________________
--== A8 4EVER ==--
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2016-10-24, 21:31   

Szczotki w silniku dmuchawy do wymiany lub jak wolisz cala dmuchawa.Przerabialem to i mialem taki sam objaw.Zreszta jest caly temat o silniku dmuchawy.
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-25, 05:36   

Generalnie wymiana nie jest bardzo przyjemna ale też nie jest trudna. Dwie cięższe śruby a reszta łatwo. Wymiana to do godziny czasu :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-10-27, 15:54   

pioter napisał/a:
Wyjmij filtr pyłkowy i zobacz czy jest różnica .


Dokładnie tak zrób najpierw jak kolega radzi.
Może masz zawalony i nie przepuszcza.
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2016-10-27, 20:18   

Glac napisał/a:
pioter napisał/a:
Wyjmij filtr pyłkowy i zobacz czy jest różnica .


Dokładnie tak zrób najpierw jak kolega radzi.
Może masz zawalony i nie przepuszcza.


Gdyby to był filtr to by dmuchawa nie chodziła szybciej przy skręcie w jedną stronę.Czytajcie dokładnie o czym gość pisze <prosze>
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-10-28, 06:25   

Jak filtr jest zawalony to dmuchawa ma ciężko a dice111 napisał że odczucie mocniejszego nawiewu przy skręcie to normalne . Wyjęcie filtra pyłkowego żeby sprawdzić to żaden koszt .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
blastx 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3 2008 4.2 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 117
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-10-28, 16:54   

A jak wyjąć ten filtr pyłkowy i gdzie on jest umiejscowiony, bo ja raczej zielony jestem w tych sprawach ?
_________________
--== A8 4EVER ==--
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-28, 17:02   

Podszybie, pod maska. Taki trapez z zaokraglonymi rogami. 4 plastikowe czarne sroby zatrzaskowe. Jesli dobrze pamietam to te plastiki czarne trzeba zdjac co sa po prawej i lewej :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.