Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 W12/LPG ] sondy lambda - prosbo o diagnoze bledów  
Autor Wiadomość
kris1976 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: ?
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysiek
Jeżdzę: A8 , d3
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: szczecin
Wysłany: 2014-06-22, 22:09   [D3 05 W12/LPG ] sondy lambda - prosbo o diagnoze bledów

Witam
mam prośbe o diagnoze bledów, od czego zaczac szukac. instalacja LPG to stag 300. od jakiegos czasu wywala kontrolke i sporo bledów.
wylaczylem gaz. wykasowalem bledy, odlaczylem aku i pojezdzilem okolo 200 km tylko na benzynie.
oto bledy:
engine 1
11 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent
18627 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2195 - 008 - Signal too Low (Lean) - MIL ON
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0138 - 001 - Signal too High - MIL ON
16398 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust)
P0014 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
18629 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P2197 - 008 - Signal too Low (Lean) - MIL ON
16542 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0158 - 001 - Signal too High - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0139 - 004 - Response too Slow - Intermittent
16543 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0159 - 004 - Response too Slow
16420 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit
P0036 - 004 - Malfunction / Open Circuit - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2
P1114 - 004 - Internal Resistance too High - Intermittent
18331 - Please Check DTC Memory of ECU Number 2

engine 2
4 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent
19612 - Oxygen (Lambda) Sensor B4 S1
P3156 - 008 - Voltage too Low or Air Leak - Intermittent
19611 - Oxygen (Lambda) Sensor B3 S1
P3155 - 008 - Voltage too Low or Air Leak - Intermittent
19600 - Oxygen (Lambda) Sensor B3 S1
P3144 - 008 - Signal Implausibly Lean - MIL ON
P3144 - 008 - Signal Implausibly Lean - MIL ON
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-06-22, 22:36   

kris1976,

Zapraszam do działu przywitań


Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań



13. Przed napisaniem pierwszego posta przedstaw się nam, swoje auto i przywitaj w odpowiednim dziale.



Pozdrawiam ernesto.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-06-23, 06:47   

Terminal 30 low voltage - oznacza, że masz do bani ładownie (sprawdzić miernikiem
na aku gdy chodzi silnik).

Najpierw musi być OK zasilanie, później dalsza diagnoza.
Za małe napięcie zasilania wywali błędy wszystkiego co jest zasilane prądem...

Ma być pod 14V.

Zresztą niedawno podobny temat był poruszany.
Pod koniec 1 strony: user Fermon wrzucił swoje błędy, zestaw jak u Ciebie:


Podobny temat... :)
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
kris1976 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: ?
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysiek
Jeżdzę: A8 , d3
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: szczecin
Wysłany: 2014-06-23, 08:04   

napiecie 13,9 V
blad zapisal sie przy odlaczaniu aku.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-06-23, 08:37   mie.

Piszesz, że napięcie OK.

Napisz coś więcej o tym problemie.

Zawsze był? Przed LPG po LPG?

Z LPG było OK? Czy coś było robione przy silniku lub LPG?

Czy błędy pojawiły się podczas normalnej eksploatacji?

Na LPG też zbiera ten sam zestaw błędów (błędy, które pokazałeś to po tych 200km na benzynie)?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
kris1976 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: ?
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysiek
Jeżdzę: A8 , d3
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: szczecin
Wysłany: 2014-06-23, 08:56   

tak bledy po jezdzie na beznynie.
kupilem auto z lpg. bylo wszystko ok. znaczy jezdzil ok choc swiecila sie kontrolka.
po wymianie filtrow powietrza na k&n. zaczely pojawiać sie objawy nierownej pracy na lpg.
po odczytaniu bledow, byly bledy sond oraz wypadania zaplonow na 1,2,3 cylindrze.
dlatego chcialem sprawdzic co sie dzieje tylko na benzynie.
po wykasowaniu i resecie aku i jezdzie 200 km na benzynie
takie wlasnie bledy jak wyzej
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-06-23, 08:59   

Napięcie ładowania ok, a jakie napięcie ma aku w stanie spoczynku? Masa jest dobra?
_________________
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-06-23, 09:04   

Masz dwa podstawowe problemy.

1. skład miszanki
2. problem z wałkami rozrządu - ustawienie

do pierwszego:

sprawdź czy nie ma lewego powietrza w dolocie (czy są wszystkie wężyki podłączone,
coś nie jest urwane, wszystko to co może zakłócać odczyt z przepływki).

Sprawdzenie ciśnienia paliwa na listwie (na iddle masz mieć 3.5 bara, po ściągnięciu
wężyka sterującego regulator ma podskoczyć do 4 barów)


Co do drugiego to procedura sprawdzenia jest bardziej skomplikowana.
Jeżeli chcesz grzebać sam to poszukaj sobie w necie:

"Camshaft Position (CMP) sensor, checking" engine BSB może coś będzie.

Można też ściągnąć SSP o W12 i tam co nieco będzie na ten temat.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Viperek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: brak
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 54
Skąd: Andrychów
Wysłany: 2014-06-23, 13:43   

jeśli mogę co kolwiek powiedzieć to zmień sobie filtr na oryginalny. Miałem kiedyś ogromne problemy ze stożkiem K&N i stag300
 
 
emdzej 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 373
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-06-23, 15:17   

Ale kolega nie zakładał stożka tylko w miejsce oryginalne filtra wstawił taki sam filtr K&N.
 
 
kris1976 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: ?
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysiek
Jeżdzę: A8 , d3
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: szczecin
Wysłany: 2014-06-23, 22:09   

aa i jeszcze jedno
jezdzac tylko na LPG wydaje mi sie ze za szybko ubywalo mi benzyny
ale plan jest taki:
podejrzewam ze cos LPG mi tu miesza...
w czwartek kompletnie odlaczam LPG, sprawdzam szczelnosc dolotu
pojezdze kilka dni i zoboczymy co sie bedzie dzialo
aha i napiecie aku w stanie spoczynku to 11,68 V na zaplonie, radiu.


DODANO:

Co powoduje miganie kontrolki??
 
 
emdzej 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 373
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-06-24, 21:00   

Wypadanie zapłonów. Podstawowe przyczyny to brak iskry, padnięta cewka, świeca...

Proponuję odczyt na których cylindrach i ew. zamienić cewki miejscami.
 
 
kris1976 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: ?
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysiek
Jeżdzę: A8 , d3
Wiek: 47
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: szczecin
Wysłany: 2014-07-25, 08:08   

temat ogarniety.
wypadanie zapłonow spowodowane przegrzanymi, pozalamywanymi wezykami gazu.
sonda b1s1 pracowala ale miala zawyzony odczyt. na stronie 7-12 cylinder- zawieszony zaworek odpowietrzenia zbiornika- ciagnelo lewe powietrze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.