Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Jak rozpoznać uszkodzoną skrzynię  
Autor Wiadomość
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-07-17, 15:37   

Z miesiąc temu przy dość dynamicznej jeździe po górach dość dziwnie z szarpnięciem zredukował mi się bieg , być może to mógł być początek końca skrzyni . 90% mojej jazdy to autostrady i drogi autostrado podobne po których staram się jeździć przepisowo ( niestety mandaty skutecznie ograniczają prędkość ) u nas pozwalam sobie jeździć trochę inaczej ale zawsze jeżdżę tak żeby nie męczyć auta bo mi po prostu szkoda .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-07-17, 18:23   

Apophis napisał/a:
FOSS, Ja bym zrobił diagnostyke. Lepiej wydac za wczasu może i mniej niż potem targac auto gdzieś ze świata na lawecie...

Diagnozuję ją codziennie i wydaje mi się że wiem jak pracuje ;)

Poza tym zmieniałem w niej olej statycznie już 3 razy.... praktycznie zaraz po zakupie czyli gdzieś koło 200kkm, później przy przebiegu około 260kkm i niedawno w przy okazji przekładki silnika i skrzyni czyli przy jakichś 303kkm.
Od początku kiedy kupiłem nie zauważyłem jakichś zbytnich zmian w jej pracy a kiedy chciałem sobie polepszyć i przy okazji zmiany silnika zmieniłem też skrzynię na taką po przebiegu ca. 150kkm to szybko doceniłem moją skrzynkę z dwukrotnie większym przelotem i szybko wrzuciłem ją do samochodu spowrotem.

Wydaje mi się, że z moją jest w miarę OK ale gdzieś z tyłu głowy kołacze myśl, że wcześniej czy później i mnie może spotkać taki "drobny remoncik" :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-17, 18:49   

FOSSik nie taką diagnostykę tylko weź na stół te ustrojstwo bo CIe od tego kołatania głowa rozboli :)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-17, 19:28   

Apophis napisał/a:
FOSSik nie taką diagnostykę tylko weź na stół te ustrojstwo bo CIe od tego kołatania głowa rozboli :)

Czyli po 3 setkach wyjąć skrzynię, rozbebeszyć i dokładnie obejrzeć? Chyba że ktoś ma stanowisko pomiarowe do sprawdzania parametrów skrzyni. Ale co to da? To samo dzieje się w samochodzie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-18, 20:51   

Tak własnie rozbebeszyć i odświeżyć. Może wywalimy kase i narobimy se roboty a może unikniemy wiekszego smrodu ale na pewno bedziemy spokojniejsi :)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-20, 23:00   

Z rozłożeniem to nie ma problemu, aby tylko później dać radę to wszystko prawidłowo poskładać. Kiedyś jak kumplowi naprawiałem magnetofon produkcji CCCP to zawsze jakieś części zostawały, a co dziwniejsze, sprzęt działał ;)
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
tobi 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 21:29   

W temacie trwałości skrzyni. Moja skrzynia zmarła przy około 330 tyś. Było w Midpartsie chyba w maju. Generalnie zaczęła gubić biegi więc jak ktoś ma blisko tego przebiegu to niestety daleko od domu nie odjeżdżać... Im bardziej wytarte tarczki tym auto bardziej "mulaste". Moje bardzo odżyło po wydaniu 7k :D a skrzynia ułożyła się po około 2 tyś i wymianie oleju.
 
 
ulises 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 77
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2014-07-24, 17:50   

tobi napisał/a:
W temacie trwałości skrzyni. Moja skrzynia zmarła przy około 330 tyś. Było w Midpartsie chyba w maju. Generalnie zaczęła gubić biegi więc jak ktoś ma blisko tego przebiegu to niestety daleko od domu nie odjeżdżać... Im bardziej wytarte tarczki tym auto bardziej "mulaste". Moje bardzo odżyło po wydaniu 7k :D a skrzynia ułożyła się po około 2 tyś i wymianie oleju.


Stalo sie to z dnia na dzien czy bylo coraz gorzej i gorzej az kleknelo calkowicie?
 
 
tobi 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-24, 20:29   

Właściwie można powiedzieć że z dnia na dzień. Któregoś dnia zgubił jeden raz bieg. Po kilku dniach usterka zaczęła postępować w tempie kwadratowym. Dalsza jazda była mało komfortowa.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2014-08-31, 20:42   

A jak myślicie czy te nasze skrzynie podobno awaryjne (wiadomo że chodzi o wymiany oleju, a przede wszystkim moim zdaniem po prostu jest ich na naszych drogach najwięcej i dlatego jak padnie co 1000 szt. to robi liczbę), ale do rzeczy czy te awarie są w większości przypadków takie same i można im wcześnie zapobiec ? np.taj jak ktoś pisał wcześniej wyjąć i zobaczyć od środka, może te koszty naprawy około 7tys. są grubo przesadzone w serwisach, może siada jakaś pierdoła za 500zł ?? kiedyś dzwoniłem do serwisu skrzyń i Pani powiedziała że głównie siada konwenter, druga sprawa jak pytałem o dynamiczną wymianę oleju to mi odradziła, podobno istnieje wysokie ryzyko zatarcia pompy !! trochę to dziwne bo jak wkładają skrzynie do auta i tak układ jest pusty,albo się mylę.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-08-31, 21:13   

Marcin2013, no tak padają konwertery ale ludziom padają też sprzęgła dwu masowe, to jest normalna rzecz eksploatacyjna która się zużywa. To nie jest metalowa kulka. Acz kol wiek istnieją ludzie którzy potrafią też i popsuć metalową kulkę.
Dla mnie konwerter i jego wymiana to jak normalne sprzęgło w normalnym samochodzie które może się zużyć z pewnym czasem.
A to czy będzie chodziło dobrze wszystko zależy od jego regeneracji.

Sprzęgło ma prawo się zużyć a że się... dajmy na to zużyje po przebiegu 300 tyś to w normalnym aucie nikogo nie dziwi ale jak padnie konwerter w automacie to już jest ola boga bo automat to się sypie.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-01, 08:00   

niestety skrzynie padają w naszych autach pewnie z winy 4x4 bo to bardziej obciąża układ
ale fakt jest faktem i jedno jest pewne że każdego to czeka
ja już jestem po
a na jak długo to życie pokaże ale jak coś się zesra to będzie manual ;)
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-09-01, 13:32   

Ja wstawiłem u siebie używkę i śmigam 2lata , właśnie szykuję się do wymiany oleju .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-01, 15:23   

to aby po wymianie było dobrze trzymam kciuki
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2014-09-01, 19:57   

pepi napisał/a:
ja już jestem po


I wiadomo co padło ??

Można wiedzieć jakie koszta ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.