Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL] Kompresor zawieszenia - sposób działania  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-16, 20:03   

Automatic to nie poziom :) tam tez masz takie opcje do wyboru. Tylko auto nie ma roznych wysokosci miedzy dynamic i comfort.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-01-16, 20:28   

Aha, czyli w sporcie dynamic i komfort jest pod jednym, tak?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-16, 20:29   

Pod dwoma ale na tej samej wysokości. Zmienia się tylko twardość.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-01-16, 20:40   

Ok, wszystko jasne :) dzięki
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-01-16, 21:43   

jesteś pewien że poziom się nie zmienia między komfort, a dynamic? Jak będe miał chwile porobię sobie pomiary, wydawało mi sie że jest delikatna różnica miedzy dynamic a comfort, oczywiście mowa o zawieszeniu sport.

Ja np po obniżeniu przodu o 15mm i tyłu o 5 mm nawet na lifcie mam problem podłożyć klasyczną żabkę pod auto .
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-16, 21:47   

Nie ma różnicy poznimów między dynamic i comfort, jestem pewny :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-10-10, 21:40   

Witam, odgrzebie troche temat. Mam pytanie odnosnie prawidlowego dzialanie kompresora. Od czasu gdy kupilem a8 zawieszenie mozna powiedziec ze dziala poprawnie , nie liczac wymiany kompresora. Ale ciagle jast niby dobrze a mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. Dokladnie to jest tak : za kazdym razem jak odpalam samochod i ruszam to kompresor sie zalacza pracuje przez jakas minute pozniej slychac pssss i sie wylacza i jest ok. Jak sie zatrzymam i ruszam to kompresor sie nie zalacza ale gdy juz zgasze auto i ponownie odpale to historia sie powtarza zalaczy sie i po minucie psss i spusci powietrze. Nie wiem czy tak powinno byc czy jest cos nie tak. Z gory dziekuje za odpowiedz.
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
bertarz 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-17, 19:00   

Radny A8 D3 jest to normalny objaw w pneumatycznych zawieszeniach.
Auto za każdym razem poziomuje i napełnia zbiornik centralny.
 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-10-17, 20:51   

Ale czy nie powinno być tak że gdy się załączy napompuje centralny zbiornik do odpowiedniego ciśnienia to wyłączy się i jeżeli nie ruszam ustawień wysokości to powinien się załączyć tylko raz na jakis czas nie zależnie czy po odpaleniu samochodu czy podczas normalnej jazdy ?

Biorę to tak na logikę trochę, kompresor pompuje cisnienie do zbiornika, po uzyskaniu ciśnienia jakie powinno być i wypoziomowaniu auta wyłącza sie. Amorki napompują się odpowiednio zaworki zatrzymaja ciśnienie i tyle. Jak wsiadzie do auta wiecej osob samochód opadnie to ok załączy się kompresor i dobije wieksze ciśnienie żeby prześwist był taki ja na aucie nie obciążonym. Ale dlaczego po każdym uruchomieniu auta on sie załącza ? Czy ten główny zbiornik nie jest takim zasobnikiem jak w zwyklej warsztatowej sprężarce ?
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
bertarz 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-17, 21:12   

A czy auto na pewno Ci nie opada? Zmierz sobie od osi koła do błotnika i zobacz rano.
Czasami taki urok pneumatycznych zawieszeń. A może masz nieszczelność na zbiorniku centralnym i zawsze go napełnia?
Jeśli nie opada, to nie przejmowałbym się tym i dał sobie spokój.
Czasami wystraczy mała nierówność na którym z kół i też bedzię się poziomował.
Jednak to jest bardzo dokładne zawieszenie :]
 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-10-17, 21:24   

No właśnie nie opada. Ostatnio auto stało miesiąc nie odpalane bo byłem w delegacji i też nie dopadło. Robiłem kilka razy adaptację zawieszenia bo po zgaszeniu auta zawsze prawy tył stoi niżej ale adaptacja nic mie dała. A co do zbiornika centralnego to gdzie dokładnie on się znajduje ? Bo kiedyś go szukałem ale nie mogłem nigdzie zlokalizować.
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-17, 22:21   

za tylnym nadkolem od strony kierowcy

od strony schowka w bagażniku widać take wybrzuszenie w podłodze
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-10-18, 09:03   

Ok dzieki wielkie. Sprawdze testerem szczelnosci ten zbiornik jak i rozdzielacz powietrza byc może cos bedzie nie tak i schodzi cisnienie z samego zbiornika a zaworki zatrzymuja w amortyzatorach powietre i dlatego nie opada a tylko doppmpowuje powietrza do zbiornika
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-10-18, 09:10   

Nie schodzi powietrze, po prostu auto nawet na postoju się poziomuje i jest to całkiem normalne. Jeśli chcesz to sprawdzić to zostaw auto w trybie podnośnika po zatrzymaniu. Nie będzie na postoju się próbował poziomować i ciśnienie pozostanie tam gdzie powinno. Ale jeśli wtedy ucieknie to oznacza rzeczywisty wyciek :)

Druga sprawa, że zbiornik nabija się przy prędkości powyżej 40km/h. Nie wiem czemu ale na forum też było to już wałkowane.

Tu masz więcej info na temat zawiasu w D3 :
http://chomikuj.pl/drago_...,5377875922.pdf
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-10-18, 10:47   

Dlaczego dopiero przy 40km/h, sprawa jest prosta, jest to limuzyna w której mamy czuć się komfortowo a nie słuchać jakiegoś buczenia kompresora, po to zastosowano między innymi zbiornik( nie pamiętam teraz prawidłowej nazwy:P) aby z niego auto korzystało przy niższej prędkości, chyba że jest pusty, to nie ma wyjścia, a już przy prędkości 40 odgłosy silnika, otoczenia, skutecznie tłumią pracę kompresora...chyba się należą <brawo> ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.