Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Auto wariuje i nie odpala, wszystko miga lo  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-28, 19:43   [D3 04 4.0TDI ] Auto wariuje i nie odpala, wszystko miga lo

Witam,

Dzisiaj odpaliłem normalnie auto. Jechałem sobie i dwa razy wyłączyło mi się grzanie szyby tylnej i podgrzewanie fotela. Włączyłem spowrotem i znowu. Wysiadłem na sekunde z auta ale go nie gasiłem. Wsiadam a tam wszystko mruga. Licznik mruga, kontrolka od czujnika kąta skrętu się pali, migają różne inne kontrolki. MMI się zgasiło. ręczny raż świecił raz zgasł, podświetlenie też gasło i na chwile się zapalało i gasło. Dojechałem pod dom, auto zgasiłem i objaw jest taki jakby słaby akumulator. Tylko cyka przekaźnik ale auto nie ma siły zakręcić. Akumulator jest oki i naładowany. Cała elektronika szaleje, raz się zapala podświetlenie w lusterkach, raz w klamkach raz przeciwmgłowe (leaving home) raz podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Wszystko działa jakby z opóźnieniem.

Mój pierwszy strzał to moduł zasilania czy ktoś może coś podpowiedzieć? Sprawdzałem wilgoć i wygląda jakby wszędzie było sucho.

Ciągnąc temat jakie zadanie ma "Główny przełącznik akumulatora" ?

Który numer to sterownik zasilania? 4E0910181C czy 4E0915181C?

[ Dodano: 2016-11-29, 20:40 ]
Jako, ze zaczelo sie od mrozu chyba to sterownik aku na noc trafil na kaloryfer i sprobuje rano go podlaczyc i odpalic. Ciekawe czy cokolwiek zaskoczy. Niestety wizualnie plytka wyklada na dobra.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-11-29, 21:45   

4E0915181C
_________________
Black Cars Matters
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-30, 05:59   

Sterownik i tak wymienię na ten z literą C ale coraz bardziej podejrzewam, że to aku przerywa... Jutro coś skołuję na podmianę...

[ Dodano: 2016-11-30, 20:34 ]
Oki. Jestem na etapie... na nowym aku odpalil. Ladowania brak. Pasek i napinacz oki.

Tylko alternator? Moze sie tak w jednej chwili posypac?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
robrob 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 71
Skąd: Łomża
Wysłany: 2016-11-30, 21:39   

może
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-03, 23:40   

Alternator wymieniony. Nie wiem narazie co stało się z poprzednim (coś w nim lata) ale nowy-używany działa.

Pozostał jakiś błąd ESP po złożeniu :(

Pytanie... Czy 13.6V na wolnych obrotach przy pełnym obciążeniu (grzanie foteli, szyb, lusterek, muza, światła) powinno być wystarczające? Na tabliczce ma nabite 14V a bez obciązenia 13.9V osiągał.

[ Dodano: 2016-12-04, 17:49 ]
Rozpolowilem alternator. Wszystko wyglada ok a jedynie lozysko tylne slabe i urwana dioda(tak sie to zwie) co lutowana do mostka prostowniczego jest.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-05, 22:43   

drago_o napisał/a:
Czy 13.6V na wolnych obrotach przy pełnym obciążeniu (grzanie foteli, szyb, lusterek, muza, światła) powinno być wystarczające?
W zupełności, nawet 13V na jałowym przy pełnym obciążeniu jest jeszcze ok.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
byku 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-06, 09:56   

danishow napisał/a:
W zupełności, nawet 13V na jałowym przy pełnym obciążeniu jest jeszcze ok.


Zdecydowanie się nie zgadzam, 13V oznacza dyskwalifikację i potwierdzi to każdy elektryk samochodowy. Na zdrowym alternatorze powinno być około 14.5V, a na akumulatorze ze względu na długi przewód i jego rezystancję - nieco mniej (powiedzmy że 14-14.4V).

To nie jest konstrukcja z lat 80, gdzie alternator ładował tylko przy odcince; tutaj na wolnych obrotach altek bije 130A prądu:
Cytat:

– At alternator speed n = 1800 rpm
(corresponding to engine idling) I n = 130 A
– At alternator speed n = 6000 rpm
I n = 190 A

Nawet jak włączysz wszystko włącznie z przednią szybą (1000W mocy), to napięcie na alternatorze nie powinno drgnąć. W razie czego w SSP 287 (Audi A8 Electrical Components) można znaleźć info co ile bierze prądu.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-06, 17:36   

Nie wiem czy tak do konca moze byc bo sam alternator ma nabite 14V. Nigdy w innym aucie niz moje nie sprawdzalem a alternator mialem w rece i ma nabite 14V.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-12-06, 18:04   

Diodę umocuj na swoje miejsca i przylutuj. Ale wcześniej sprawdź ją miernikiem czy jest sprawna.
W jakim stanie jest regulator napięcia oraz jego szczotki? W jakim stanie komutator?

Napięcie sprawdzasz na aku czy na alternatorze?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-06, 18:18   

Na aku mierzone bo na alternatorze nie sprawdzisz przy poskladanym aucie.

Druggi uzywany sprawdzalem na maszynie mial 13.8V
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-12-06, 18:55   

Aha, Ty masz TDI. Nie wiem jak tam z dostępem. U mnie w 3,7 jest możliwość aby sprawdzić.
13,8V ma maszynie to mało. Niezależnie jakie obciążenie to w dalszym ciągu mało.
Mój alternator też ma napisane 14V jednak prawidłowo powinien ładować 14,4V. U mnie na biegu jałowym miernik pokazuje 14,46V (+/- błąd pomiarowy więc 14,4V jest).

Kolejna sprawa to masy. Jeśli gdzieś jest słaby styk lub zaśniedziałe styki to może być problem.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-06, 18:58   

Freeq napisał/a:
U mnie na biegu jałowym miernik pokazuje 14,46V
Na jałowym przy pełnym obciążeniu (światła, klima, podgrzewanie siedzeń/tylnej szyby itd.) też? Nie wierzę :P
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-12-06, 19:07   

Na jałowym z klima, radiem, światłami dziennym i oświetleniem wnętrza. Bez ogrzewania szyb, xenonow i halogenow. Na pewno gdy odpale wszystko będzie mniej :-) jeśli chcesz yo w czwartek sprawdzę i napiszę dokładnie.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-06, 19:15   

Na pewno będzie mniej i dlatego wyżej napisałem, że jak włączymy wszystkie możliwe odbiorniki na jałowym i zejdzie do 13V to nie ma jeszcze tragedii.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-12-06, 19:16   

Aż z ciekawości sprawdzę u siebie i Ci napiszę, ale dopiero w czwartek wieczorem :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.