Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 preFL ALL ] Co chwile padnięty akumulator? Różnica nap  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-11-28, 20:29   

No ale wracając do meritum... szukaj problemu gdzie indziej niż jazda 2x30min bo to nie powinien być problem dla aku.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-11-28, 21:14   

Po każdym starcie silnika, akumulator potrzebuje około 10 minut by doładować prąd, który zużył na rozruch silnika ...to tak na marginesie. Więc wracając do tematu, 30 minut jazdy NIE zabije aku ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
rav85 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-29, 09:55   

Odkrec korki w akumulatorze i sprawdz czy wszystkie cele sa zalane elektrolitem.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-11-29, 10:54   

A ładowanie sprawdzałeś ? Na odbiornikach wyłączonych i włączonych ?

Zrób test akumulatora w warunkach domowych.
Kup sobie dwie żarówki H4 podepnij je w ten sposób by świeciły na hura.
Przy dobrym akumulatorze po podłączeniu takiego zestawu nie powinno zrobić to na nim specjalnego wrażenia.
W tym samym czasie podpinasz też miernik i patrzysz jakie jest napięcie na akumulatorze.
Jeśli po podpięciu żarówek napięcie będzie lawinowo spadać z akumulatora poniżej 12 V i mniej to znaczy, że będzie problem z aku. Najwyraźniej nie doładowany lub wadliwy.
Jeśli nie doładowany to należy go doładować dobre ponad 12h.
Przy okazji polecam sprawdzenie ładowania jakie daje alternator.
Bo coś trzeba wykluczyć, aku, ładowanie czy zjadanie prądu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Blade 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: W-wa/WPR/WB
Wysłany: 2015-11-29, 21:31   

Czekam na miernik to spróbuję nim coś potestować aku.
Ogólnie zastanawiam się nad tym czy jednak rejestrator (IRoad V9) mi nie ciągnie za dużo w trybie parkingowym.

Lecz mimo wszystko największa zagadką jest dla mnie to ze przy zamkniętym aucie jest niby 12,4-12,5V a po chwili nagle 1 Volt mniej... ;/
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-11-29, 22:03   

Blade napisał/a:
największa zagadką jest dla mnie to ze przy zamkniętym aucie jest niby 12,4-12,5V a po chwili nagle 1 Volt mniej
Pisano już wyżej, normalna sprawa.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-11-30, 06:40   

A8 to dziwne stworzenie, które nigdy się całkiem nie wyłącza. Chyba ze ma słaby mocno akumulator. Czuwa wiele systemów a niektóre uruchamiają się cyklicznie. Ale nie powinny dawać takiego obciążenia ani zużycia. U mnie maksymalny postu auta do tej pory wynosił około 5 dni i ani procenta akumulatora nie spadło.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-11-30, 22:31   

VanDyke napisał/a:

Po otwarciu auta pobór prądu wynosi prawie 10A więc napięcie na aku ma prawo spaść.


Ale to chyba nie jest stała wartość tylko chwilowa <hmm>
Np otworzenie zamków, podświetlenie wnętrza itp.
Gdyby ta wartość była stała to pozostawienie otwartego auta na 10 godzin równa się z całkowitą śmiercią akumulatora.

Podstawa to miernik w rękę i wnikliwe badanie o co chodzi i co może tak ciągnąć prąd.
Nie sądzę by konstrukcja auta miała na celu uwięzienia auta po tygodniowym postoju.

Gdzieś jest problem. pytanie tylko gdzie i w czym ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2015-11-30, 22:59   

Co jeszcze mozna doradzic... Zmierzyc pobor pradu na postoju i zmierzyc gestosc elektrolitu... Ja obstawiam ze aku jest do dupy poprostu... Ja juz teraz z akumlatorami tyle przezylem ze moglbym ksiazke napisac... Nie wykladalem kasy na dobre marki, kupowalem jedne z tanszych i to co teraz jest produkowane mozna smialo nazwac GOWNEM... W domu mam 17 letni aku z Caterpillara, i jeszcze awaryjnie oseme odpali... Te nowe akumlatory nie maja tej pojemnosci co pisza na ulotkach i tyle w temacie... i zeby bylo smieszniej... dostana troche mrozu i juz smierc totalna....
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-11-30, 23:07   

Mój aku właśnie się ładuje :]
 
 
Blade 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: W-wa/WPR/WB
Wysłany: 2015-12-01, 14:17   

OK. Wczoraj podpiąłem miernik. Zaraz po jeździe pokazywał mi ok 12,1V lecz juz po paru minutach na zapłonie pokazywał ok 11,6-11,7V.

Podpiąłem prostownik (dobry 8A) bezpośrednio pod aku (z rozpiętymi klemami) i tu szok! Zawsze jak wcześniej go podpinałem to wskazówka była w połowie albo poniżej co raczej wskazywało ze akumulator jest padnięty to teraz miałem jakieś 3/4 wskaźnika. Po całej nocy (12h pracy) już było raczej full. Teraz wysłałem SMS w celu zbadania napięcia w aucie które stoi od rana na parkingu i mam 12,9V !

Mam taki miernik (Mastech MS8268): http://www.atel.com.pl/im...=03966&typ=zoom
Gdzie ustawić aby zbadać pobór prądu?

Jak moge potwierdzić, że mam dobre kodowanie? Wartości jakie widzę na tej Varcie to: RA 595636 oraz 610 402 092 316 2.

Wielkie dzięki za pomoc
 
 
Lolek84 
Użytkownik


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2015
Posty: 31
Skąd: okolice KRK
Wysłany: 2015-12-01, 21:00   

Nie chcę tu nikomu ubliżać, ale kto sprawdza naładowanie aku zaraz po jeździe i 5 min po ? na pewno nie myślący człowiek. Bo myślący człowiek wie, że altek daje 14,4 (powinien) i MUSI napięcie spadać przez jakiś czas po zgaszeniu !

A pobór sprawdzasz ustawiając miernik na 20A i wkładając jeden kabel do + a drugi do klemy. Oczywiście na rozpiętym aku. Powinno być teoretycznie do 0.03

Tylko przytrzymaj go tak chwilę, i nie świruj z włączaniem zapłony bo uwalisz miernik.

PS nie wiem jak na Twoim się to sprawdza.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-12-01, 21:10   

Blade napisał/a:
Gdzie ustawić aby zbadać pobór prądu?
Pokrętło ustawiasz na "mA", wtyczkę czarną podpinasz pod "COM" a czerwoną pod "10A" ...reszta wyżej opisana ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2015-12-01, 21:27   

Lolek84, jak Ci wskazowka wskoczyla do 3/4 skali tzn ze aku miales rozladowany, skoro pobieral tyle amper... Teraz mi tylko powiedz czy w miare szybko zaczela spadac w dol czy trzymala sie tak wysoko z godzine??? Jesli w oczach Ci leciala w dol, to aku nie ma swojej pojemnosci i mozesz sobie szukac lepiej nowego ...
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Blade 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: W-wa/WPR/WB
Wysłany: 2015-12-01, 22:06   

Lolek84 napisał/a:
Nie chcę tu nikomu ubliżać, ale kto sprawdza naładowanie aku zaraz po jeździe i 5 min po ? na pewno nie myślący człowiek. Bo myślący człowiek wie, że altek daje 14,4 (powinien) i MUSI napięcie spadać przez jakiś czas po zgaszeniu !

A pobór sprawdzasz ustawiając miernik na 20A i wkładając jeden kabel do + a drugi do klemy. Oczywiście na rozpiętym aku. Powinno być teoretycznie do 0.03

Tylko przytrzymaj go tak chwilę, i nie świruj z włączaniem zapłony bo uwalisz miernik.

PS nie wiem jak na Twoim się to sprawdza.


Sorry, akurat na fizyce za mało uważałem i teraz nadrabiam zaległości ;/
To ze odpalone auto powinno miec te 14,4 to wiem. Z reszta w A6 C5 był wskaźnik pamięcia na zegarach ;)

Cos tam przed chwila sprawdzałem po 2-3h od jazdy zaraz po otwarciu auto pokazywał ok 12,2-3V a na załączonym zapłonie po 1-2 min spadło do 11,9V także chyba wszystko wskazuje na padniety akumulator. U sąsiada sprawdzałem i było odpowiednio 12,4 i po jakiejś minucie na zapłonie z radiem itp spadło max do 12,15V także chyba w normie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.