Autor |
Wiadomość |
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-17, 00:15
|
|
|
raz tak zrobilem ....
i mialem duzo szczescia.
bylo to w lecie, tylko ze zaraz po deszczu. dojechalem do skrzyzowania i zatrzymalem samochod. chcialem skrecic w lewo (a wiec: minus 90 stopni). wylaczylem ESP, wlaczylem kierunkowskaz i wcisnalem aktywnie pedal przyspieszenia ...
... samochodem zakrecilo i w efekcie skrecilem w prawo. a wiec samochod wykonal obrot o 270 stopni i pojechal w prawo.
podkreslam, duzo szczescia. z boku musialo to wygladac, jak profesjonalny kierowca - nie dotknalem felgami ani jednego kraweznika.
tak mi sie glupio zrobilo, ze zamiast w lewo, pojechalem juz w prawo i pozniej zawrocilem ...
od tej pory ESP jest w pozycji "wlaczony" |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-01-17, 11:04
|
|
|
and808 napisał/a: | raz tak zrobilem ....
i mialem duzo szczescia.
bylo to w lecie, tylko ze zaraz po deszczu. dojechalem do skrzyzowania i zatrzymalem samochod. chcialem skrecic w lewo (a wiec: minus 90 stopni). wylaczylem ESP, wlaczylem kierunkowskaz i wcisnalem aktywnie pedal przyspieszenia ...
... samochodem zakrecilo i w efekcie skrecilem w prawo. a wiec samochod wykonal obrot o 270 stopni i pojechal w prawo. |
Swoim pierwszym RWD też kiedyś taki numer wykręciłem...
koła w lewo i zamiast szybko i aktywnie pojechać w lewo to wykręciłem 270° i dee facto pojechałem w prawo... zrobiło mi się bardzo gorąco i aby nie robić z siebie pośmiewiska w te lewo wróciłem już sąsiednią ulicą omijając to skrzyżowanie szerokim łukiem :-> |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-17, 11:20
|
|
|
... no to mielismy identyczne zachowanie po nieudanym skrecie .... |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-17, 12:10
|
|
|
mdamian,
ja mialem mokra nawierzchnie.
mysle, ze kazdy samochod "da sobie rade" z takim skretem |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-17, 22:56
|
|
|
and808 napisał/a: | colln,
zawsze Twoje posty czytam z uwaga, jednak tym razem nie o to chodzi.
tym razem chodzi o to, ze pedeal przyspieszenia nie dziala, podczas interwencji ESP
|
dziękuje
wiele aut ma możliwość przeprogramowania ESP (znaczy jego części ASR) części składowej systemu ESP odpowiedzialnej za buksowanie kół, można ustawiać zarówno siłę uślizgu jak prędkość graniczną np 30km/h do której ASR działa znacznie słabiej (w Audi z pomocą przychodzi VAG) |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-17, 23:29
|
|
|
OK,
a mozesz cos blizej napisac ?
czy wystarczy tylko VAG ? jesli tak, jaki "unit" (adres) jest za to odpowiedzialny ? |
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-01-18, 22:34
|
|
|
and808, chodziło mi o to, że przycisk esp wyłącza tylko asr, nie cały esp. Tak więc, jeśli "palimy gumę" i auto sunie bokiem, to auto nie wie, gdzie jedzie i nie ma możliwości stabilizacji, ale jeśli tylko zacznie dostawać informacje z czujników abs, to ustawi auto prosto. Mi się to nie podoba, bo tego przycisku używam tylko w celu jazdy bokiem. |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-18, 23:05 ESP i ASR definicje
|
|
|
ustalmy na poczatek definicje:
ASR - system kontroli trakcji przy ruszaniu (zwykle na sliskiej nawierzchni)
system nie bierze pod uwage czujnika polozenia kata kierownicy, system nie bierze pod uwage przyspieszenia bocznego. system bierze jedynie pod uwage predkosc katowa kazdego z kol i obroty silinika
ESP - system kontroli toru jazdy, system mierzy polozenie kierownicy i predkosc
system bierze pod uwage czujnik polozenia kata kierownicy, system bierze pod uwage przyspieszenie boczne. system bierze pod uwage predkosc katowa kazdego z kol i obroty silinika.
obecnie system ASR zawiera sie w systemie ESP. wylaczenie ESP powoduje wylaczenie ASR.
jesli tak samo rozumiemy to nie zgadzam sie z Twoim postem, poniewaz:
1. instrukcja po polsku mowi inaczej (mam papierowa, wiec nie chce mi sie skanowac)
2. wylaczenie esp powoduje buksowanie kol podczas startu na sliskiej powierzchni - a wiec to czemu ma zapobiegac ASR. czasami "odzywa sie" system EDL ale to inna sprawa
mam wrazenie, ze mylisz to z EDL. .
ponizej to co jest napisane w angielskim podreczniku (ten tez dostalem wraz z samochodem)
The ESP is designed to enhance the control over the vehicle in critical handling situations, such as when accelerating and cornering. It reduces the tendency to skid under all road conditions and improves the stability and roadholding of the vehicle. The system works at all speeds.
The anti-lock brake system (ABS), the electronic differential lock (EDL) and the traction control system (ASR) are all integrated into the electronic stabilisation program. |
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-01-19, 21:56
|
|
|
and808, ja swoją a8 mam już ponad 2 lata i jeszcze nie przytrafiła mi się sytuacja, jaka opisałeś, auto zawsze płynnie rusza-na wyjeździe z pracy mam troszkę żwiru, często jest mokro i ESP ujmuje troszkę mocy, ale auto przyspiesza płynnie i nie szarpie.
ja przyjąłem trochę inne definicje i dla tego się nie zgadzamy. ;-)
Podsumowując:
U mnie po wciśnięciu przycisku ESP na desce zapala się kontrolka, asr nie działa, można kręcić ile się chce. ESP podczas jazdy bokiem na pełnym gazie jest uśpione, ale po puszczeniu gazu wkracza do akcji.
Z moich obserwacji wynika, że EDL się nie wyłącza, bo wszystkie koła się ładnie "mielą" śnieg.
Tak więc tak na prawdę opcja służy raczej do wyjeżdżania z zaspy, błota, niż jazdy w rajdowym stylu. Brak tradycyjnego ręcznego też nie ułatwia zabawy.
Czy możliwe, żeby auta miały inny program stabilizacji w zależności od rynku docelowego?? |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-19, 22:55
|
|
|
niewykluczone.
mysle, ze rozne roczniki produkcji naszych samochodow moga wskazywac na rozne zachowania ESP.
u mnie podczas dzialania ESP system ZUPELNIE odpuszcza gaz. nawet zaryzykuje stwierdzenie, ze to jest niebezpieczne. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-19, 23:14
|
|
|
Cytat: | podczas dzialania ESP system ZUPELNIE odpuszcza gaz |
powiem że spotkałem się z taką sytuacją u wujasa , miał BMW e46 i kilka razy gdy chciałem szybko wyjechać to na włączonym ESP przydławiło mi silnik jak koła zaczęły buksować i zero reakcji na gaz .
Raz jechałem tą beemką i wpadłem delikatnie w poślizg na łuku drogi (zero problemu z opanowaniem pojazdu) ale jakie było moje zdziwienie jak w poślizgu gaz zero reakcji , ale samochód powrócił na swój tor jazdy . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-19, 23:16
|
|
|
chetnie bym usunal ten watek, bowiem jestem zupelnie zdruzgotany takim zachowaniem ESP |
|
|
|
|
|