Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Ile kosztuję utrzymanie Audi A8 D2 ?  
Autor Wiadomość
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-02-04, 06:47   

Właśnie się dowiedziałem ze jestem pasjonatem, :P
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2017-02-04, 08:39   

Wszystko zależy od tego jakie auto kupisz i jak dbał o twoje przyszłe audi poprzedni właściciel.
Ja podam ci kwestię mojej statystyki wynikającą z motostat, na którym wpisuję wszystko od myjni po naprawy. Przejechanie każdych 100 km kosztuje mnie 66 zł (paliwo i wydatki).
Samo utrzymanie bez paliwa to średnio na miesiąc 340 zł.
To statystka motostatu.
A bywa różnie.
W tym tygodniu 1400 pln na części i robotę.
Kwestia tego na ile możesz sobie pozwolić.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-02-04, 09:59   

ja jestem tutaj chyba mistrzem w pakowaniu kasy w auto.

Samochód kupiony w 2015 w styczniu. Mam je 2 lata. Za auto zapłacone 12 tysi, wpakowane w nie łącznie ponad 40 tysi. No i teraz sprawa utrzymania.

Po zrobieniu remontu silnika (kapitalnego, z pierścieniami, uszczelnieniami, głowicami), wsadzeniu całego nowego LPG na bardzo dobrej jakości komponentach, wymianie całego zawieszenia tłumiącego (sprężyny, amortyzatory), wymienia całego układu wspomagania (maglownica, pompa, zaworki, przewody od wspomagania), grubego serwisu automatu z regeneracją konwertera i wymianą płyty sterującej, zakupie dwóch kompletów kół z nowymi oponami (zima i lato), wymianie hamulców (przód 360mm od d3) i kupie innych pomniejszych pierdół mam teraz bezawaryjne auto. Zaznaczam też, że te 40 tysi to koszt samych części i płynów bo wszystko zrobiłem sam. Doprowadzenie auta do ładu zajęło mi nieco ponad rok. Teraz serwis ogranicza się tylko i wyłącznie do wymiany olejów i filtrów (przez rok zmieniam tylko oleje, filtry i części eksploatacyjne jak klocki hamulcowe, zarowki itp.)

Serwis olejowy (w nim olej, filtr oleju filtr powietrza i filtry kabinowe) kosztuje mnie około 500 złotych (jezdze na oleju 5W50). Samochód nie spala prawie w ogole oleju (miedzy wymianami ubywa cos na bagnecie ale jak zalewam full to po 15k km jest jeszcze powyżej minimum). Zaznaczam ze moje przebiegi są bardzo duże (robię około 70k km rocznie).

Nie zamienię tego auta na żadne inne (chyba ze sluzbowe hehe), bo komfort podróżowania vs cena za przejechany kilometr (z uwzględnieniem spadku wartości samochodu rok do roku) jest dla mnie najlepsza z możliwych ze wszystkiego co jest w ogole dostępne na rynku.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-02-04, 12:47   

Bugalon, Pytanie za ile sprzedasz swoje audi ? Pewnie o tym nawet nie myślisz :P

szybki-ens napisał/a:
Wszystko zależy od tego jakie auto kupisz i jak dbał o twoje przyszłe audi poprzedni właściciel.


Jak sie domyślam kolega Bugalon, nawet nie mysli o sprzedaniu a8. Doinwestowane A8 to białe kruki, bardzo rzadko są te auta w idealnym stanie na sprzedaż bo i po co ktoś sprzedawałby taką sztuke? Jednak jesli ktoś na taka trafia to pozazdrościć, też trzeba mieć czas na szukanie i czekanie aż coś takiego sie pojawi. <bezradny>
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Inter32 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 233
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2017-02-04, 12:58   

Raftor zostaje Ci tylko Lexus LS
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-02-04, 13:03   

Tylko cena lexa powala .
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-02-07, 18:53   

raftor, nie sprzedam tego samochodu a przynajmniej nie w najbliższym czasie. Za to co wlozylem w kupno i doprowadzenie tego samochodu do sensownego stanu kupiłbym pewnie nową skodę fabię z salonu. Jezdzi mi się swietnie, jestem bardzo zadowolony - niczego więcej mi nie trzeba.

Moje doswiadczenie pokauzje, ze nie ma do sprzedania na rynku audi a8 d2 w świetnym stanie (bez wycieków, bez usterek, bez drugiego lakieru na ponad połowie elementów).

Albo się kupuje i pakuje w pakiety startowe po kilkanascie tysi minimum albo wiecznie się pisze posty o tym jak to "coś się zepsuło" To jest właśnie cała prawda o A8 D2 i lepiej ją przyjąć do wiadomości przed kupnem niż zakupić "perełkę" za 10k i potem się martwić dlaczego nie chce jezdzic :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-02-07, 21:15   

Tu masz Wojtek rację. Niby ekonomicznie nieuzasadnione, ale z drugiej strony który samochód zaoferuje Ci to co D2 w tych kosztach ? Ktoś tu pisał, że średnio można przyjąć utrzymanie na poziomie 1k PLN na miesiąc. Ok, tylko teraz odpowiedzcie sobie, co w takiej racie leasingowej, czy kredycie konsumenckim kupisz jeśli nie pracujesz, bądź nie masz rodziny, znajomego w salonie marki premium ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-02-07, 23:37   

dice111, dlatego dla każdego cos innego, masz 20tys na zakup auta nie znaczy że masz kolejne 20 na jego remont, jesli ktoś szuka auta typowo do pracy poruszania sie po europie polsce itp. używane A8 z kilkunastoma latami na karku nie bedzie dobrym rozwiązaniem. Lepiej kupic skode oktavie której utrzymanie i eksplo kosztuje grosze w porównaniu do A8.

Nowe auto kupuje sie po to aby nie martwić się o przeglądy awarie itp. wsiadasz lejesz wahe sandał na gaz, gasisz auto i idziesz spać, a czas angażujesz w robienie tego co daje Ci zarobek i pasje które cię cieszą nie każdy lubi siedziec na forum i szukac części do auta. Nikt mi nie powie że przy eksplotacji D2 D3 nie trzeba mieć pewnej wiedzy motoryzacyjnej, w innym wypadku mechanicy skroja na taki hajs że szybko auto ląduje z powrotem na allegro.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-02-08, 09:02   

raftor napisał/a:
jesli ktoś szuka auta typowo do pracy poruszania sie po europie polsce itp. używane A8 z kilkunastoma latami na karku nie bedzie dobrym rozwiązaniem.


nie zgadzam się. Właśnie po to jest A8 aby komfortowo, bezpiecznie i przyjemnie podróżować, niezależnie czy po PL & EU czy też do pracy.
Jeśli ktoś patrzy na to, aby koszty eksploatacji używanego A8 były jak najmniejsze, bądź porównywalne z autami klasy miejskiej, chce kupić "tanio" A8 nie licząc się z późniejszymi kosztami, jak np. pakiet startowy, późniejsza eksploatacja, to "es tut mir very sorry" ale A8 nie jest dla takich osób.... no chyba że jako 3 auto w rodzinie do sezonowej jazdy lub w niedziele do kościoła to ok. W tym przypadku koszty nie będą duże.

Ja od 4 lat jeżdżę A8 do pracy i robię ok 40km dziennie + jakiś wypad w weekend/wakacji i spontan. Wychodzi tak ok 20kkm rocznie, więc liczę się z tym że będzie i musi to kosztować.

Prosty przykład z zeszłego roku 2016, kiedy nałożyło się kilka "podstawowych" wymian w mojej A8:

* kpl rozrząd
* olej w ASB
* nowe amorki sachs
* nowe lpg (sterownik, wtryski, parownik)
* nowa chłodnica
* uszczelka metalowo gumowa + zaworki pod ssaka
* heble od D3 (zaciski, tarcze, klocki)

same części ponad 7k. (+ coś tam $ mojemu mechanikowi, bo większość też robie sam)

tak wiec niby podstawowa eksploatacja a 10K w tamtym roku odchudziło portfel ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-02-08, 12:26   

Koledzy, każdy z was ma rację - patrząc z waszego punktu widzenia.
Potencjalny kupujący Audi A8 powinien zaś wiedzieć, że utrzymanie takiego auta to nie koszty Opla Astry czy VW Golfa.
Z mojego punktu widzenia: chciałem mieć duży, wygodny samochód do przemieszczania się na większych dystansach, który nie będzie "wciągał" paliwa wiadrami - a Audi A8 D2 z dieslem pod maską spełnia to zadanie. Kupując moje auto w raczej w dolnych partiach cenowych z tego rocznika liczyłem się z dłuższym lub krótszym procesem doprowadzania go do przyzwoitego stanu technicznego (co pochłonęło pewną znaczną ilość środków płatniczych ;) ). Teraz moja rodzina wygodnie podróżuje czy to na odległość 70 czy 600 km.
Podzielam zdanie kolegi dice111,
dice111 napisał/a:
który samochód zaoferuje Ci to co D2 w tych kosztach ?

P.S. Na co dzień do pracy jeżdżę Audi 80 B4
_________________

 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-02-09, 09:39   

martin_rs4, Marcinie mniej więcej o to mi chodziło przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedź. Po prostu świetnie sprawdza się powiedzenie nie sztuka kupić sztuka utrzymać. Niestety wiele osób tego nie rozumie kupuja a8 myśląc że mają 20tyś na zakup auta stać ich na a8, a przy pierwszej awari ląduje ono z powrotem na allegro gdyż okazuje sie że trzeba włożyc 1/4, 1/2 ceny auta w naprawe, kiedyś widziałem D3 która w karcie pojazdu miała wpisanych na przestrzeni 2 lat 6 właścicieli <bezradny> , taka samochodowa prostytutka.

Mógłbym sobie pozwolić na zakup s8 d3 które jest moim marzeniem, jednak świadomość możliwości usterek i ew kosztu kłócą się z moim pragmatycznym podejściem do motoryzacji, staram się szanować pieniądze, wydawać/inwestować je rozsądnie oraz adekwatnie do możliwości.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-02-09, 10:37   

raftor napisał/a:
staram się szanować pieniądze, wydawać/inwestować je rozsądnie oraz adekwatnie do możliwości.


bardzo ładnie powiedziane <brawo> <okok>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 32
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2017-04-10, 00:42   

Tak czytam i czytam ile wy wkładacie w a8 to jestem w szoku :D <boisie>
Zrobiłem już ponad 10tyś km od kupna.

Jeżdżę już rok swoją a8 i dopiero pół roku po zakupie wymieniłem
łaczniki stab
akumulator
klocki tył

a ostatnio

rozrzad
olej z fitrem
termostat

A tak to nie mam się do czego przyczepić , popukuję mi chyba magiel, nie próbowałem go regulować bo nie mam kiedy podjechać do mechanika .

Myślę nad sprzedażą i kupnem kombi bo się nie mieszczę z moją rodzina ale nie wiem co kupię innego .
e60 w kombi z silnikiem powyżej 3.0 benzyna to koło 40 tysięcy
to samo w211 po lifcie .

ale znając życie , znów będzie audi . ostatnio sobie obiecałem że więcej nie kupię tego , zle wspominam a6 c5 AR 2.7 BiT, wrazenia z jazdy swietne , lepsze od D2 ale serwis tego i znalezenie kogoś kumatego to zgroza
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-04-12, 09:46   

methanex, też miałem C5 avant, ale mimo sentymentu i walorów użytkowych chyba już do tej budy bym nie wrócił ze względu na rdzę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.