Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[inne] [D2 99 ] Pytanko o silniku ARL 1.9TDI  
Autor Wiadomość
badeqq 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: Głogów
Wysłany: 2017-03-28, 19:56   [inne] [D2 99 ] Pytanko o silniku ARL 1.9TDI

Witam, może ktoś ogarnia ARL bo dzisiaj jestem jego właścicielem i mam taki problem. Autko jest słabe z tego co mówił mi poprzedni właściciel wymienił gruchę od turbo bo włączał się tryb awaryjny i zawór N75 bo tak stwierdzili jego mechanik. Po wymianie było okej ale dalej słaby a mianowicie nie ciągnie od dołu dopiero koło 2600obr ale i tak słabo na 3,4 i 5 jakby troche lepiej. To jest niby 150KM więc powinien się z miejsca zbierać jak poryty a on jakby miał ze 100 kucyków. Podłączyłem kompa i były błędy typu czujnik doładowania i inne pierdoły które wykasowałem bez problemów i nie wróciły. Turbo pokazuje nawet 1.5 bar więc chyba jest ok a z tego co mi wiadomo to nawet za dużo. Miał ktoś taki problem i wie ktoś może jak najlepiej podejść do tego i od czego zacząć.?

[ Dodano: 2017-03-28, 20:59 ]
Dodam że silnik pracuje równiutko i cichutko. <faktycznie>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-03-28, 20:18   

Sprawdź szczelność całego dolotu.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-29, 06:40   

Zobacz jak rusza się sztanga gruszka-turbina. Jeśli ciężko chodzi to zmienna geometria na turbinie nie pracuje jak powinna i turbina do czyszczenia.
 
 
badeqq 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: Głogów
Wysłany: 2017-04-02, 15:28   

Narazie wszystko wskazuje na zapchany katalizator sprawdze to w tygodniu i sie odezwe.
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-02, 18:32   

Jeżeli kat zapchany, to wyciąć wkład katalityczny, bo będzie dostawał przeładowania na turbinie. Efekt taki, że samochód rozpędza się do pewnego momentu i nagle spadek mocy. Jakby z 50 koni ubyło.
 
 
badeqq 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 6
Skąd: Głogów
Wysłany: 2017-04-05, 14:12   

Zaślepie EGR bo dziwne jest to że auto jest słabe jak na 150km. Sprawdziłem szczelność doładowania i jest ok widać na łączeniach troszkę oliwy ale nie ma jakiś głośnych syków i przedmuchów. Auto nie kopci nic a nic. Poprzedni właściciel wymieniał gruche i zawór N75 zobacze co z podciśnieniami. Auto ciągnie ale to nie to na 1 biegu od 2600obr na 2 od 2500obr a 3,4,5,6 kolo 2000obr czuc jak zaczyna .Narazie nie mam czasu szukac. W niedziele wpadnie moj koleszka który ogarnia mapki i zobacze co komp mu powie może mapka coś da HMM . Dzwonolem do gościa co robi turbo i powiedział mi żeby nie ruszac turbiny, najpierw sprawdzić egr (może sie nie domyka jak trzeba) a następnie wszystkie podciśnienia.
 
 
carbonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 128
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-05-16, 09:22   

99% to wina EGR

Miałem takie same objawy w 1.9 TDi AVF.

Po programie na 160km auto jechało jak dzikie. Po miesiącu jakby połowe mocy straciło. Zaslepiony EGR (mocno się pocił swoją drogą) i nowe życie.

Przeglądnij też dolot. Najczęściej połączenie IC.

pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.