Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Opinie warsztatów co do wymiany oleju w skrzyni  
Autor Wiadomość
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-25, 09:59   Opinie warsztatów co do wymiany oleju w skrzyni

Z góry proszę o niekasowanie tematu, bo sprawa jest w moim odczuciu dosyć nietypowa.
Otóż zadzwoniłem do dwóch szeroko polecanych warsztatów zajmujących się w Poznaniu obsługą ASB, tj. do TeoMotors i Pawlaczyka i na pytanie odnośnie wymiany oleju dostałem takie info:

- TeoMotors w ogóle nie podejmie się wymiany dynamicznej, bo w tak starym aucie to na pewno będzie oznaczało śmierć dla skrzyni; z kolei co do ceny remontu to też nie są w stanie podać, bo dawno nie robili takiej skrzyni... a z tego, co pamiętam, to ktoś tutaj na forum niedawno do nich zatargał taką... no może 5. biegową

- Pawlaczyk w ogóle nie zaleca wymiany oleju, bo producenci tego nie przewidują, a w niektórych przypadkach wręcz zabraniają, ale w mojej 4HP to mogę, tylko w sumie po co; dynamicznej też nie robi, bo lepiej zrobić kilkukrotnie statyczną.

Przyznam, że po tych opiniach nieco zgłupiałem, bo byłem nastawiony na wymianę, a widzę, że warsztaty podchodzą do tego wręcz z niechęcią.
Moja skrzynia była na pewno remontowana przez ASO w Niemczech jakieś 100tys. km temu, ale to chyba z 10 albo 12 lat temu, więc miała też na pewno zalany nowy olej.

No i teraz się zastanawiam, co robić, bo niby ze skrzynią problemów nie ma, ale czasami zdarzy się, że przełączając z 1. na 2. jest delikatne szarpnięcie. Poza tym chodzi dobrze, na Tipie żadnych szarpnięć, nie przeciąga, nie ślizga się.
Myślałem, że wymiana oleju może ten efekt zniweluje, ale co jeśli go pogorszy?
Znowu przebiegi, jakie robie to będzie nie więcej niż 3 tysie km na rok.

Nie wiem, czy w tej sytuacji nie lepiej jeździć, zbierać kasę i jak już oddać to na kompletny remont skrzyni.

No i przyznam, że jestem też nieco rozczarowany podejściem bądź co bądź zachwalanych warsztatów, bo po TeoMotors spodziewałem się nieco bardziej fachowego podejścia do sprawy.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-01-25, 10:39   

Po co Ci mają wymieniać olej "za parę groszy", jak mogą zarabiać na remontach ? Wymień se sam i olej "ekspertów".
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-25, 10:41   

wymień sobie 2x statycznie i tyle. Każdy "zwykły" ogarnięty mechanik to zrobi
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-25, 10:48   

dice111 napisał/a:
Po co Ci mają wymieniać olej "za parę groszy", jak mogą zarabiać na remontach ? Wymień se sam i olej "ekspertów".


No, ale czytałem i słyszałem, że te firmy cieszą się uznaniem, więc teraz jestem już głupi.
A sam się na pewno za to nie zabiorę, bo nie mam warunków ani wiedzy do tego. A jak się nie ma wiedzy to nawet najprostsze czynności można spieprzyć.

A druga sprawa, że nawet, jeśli chca zarabiać na remontach to żaden z tych warsztatów szczególnie na nie naciskał, że najlepiej to od razu zwalić skrzynie i obejrzeć.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-25, 10:55   

Ja odpowiem cytatami :)
Cytat:
"Słyszałem, że w niektórych automatycznych skrzyniach biegów oleju się nie wymienia. Czy to prawda?" Odpowiadamy z całą stanowczością: NIE! Dlaczego? Nikt nie ma wątpliwości co do zasadności wymiany oleju w silniku. Skrzynia biegów przenosi na koła wygenerowaną przez silnik moc. Obciążenia pomiędzy elementami są ogromne, w związku z tym, jakość środka smarnego ma kapitalne znaczenie.

Cytat:
Olej w ASB pracuje w bardzo ciężkich warunkach. Oprócz smarowania mechanizmów, odprowadza ciepło i chłodzi skrzynię biegów. Takie wykorzystanie, powoduje jego degenerację i utratę własności. Na dodatek przepompowywany jest bardzo cienkimi kanalikami. Utrata właściwości oleju objawia się pogorszeniem sposobu pracy skrzyni biegów (szarpanie, opóźnienia przy przełączaniu biegów, hałas). Lekceważenie tych objawów, doprowadzi do nieuchronnej i czasem bardzo kosztownej awarii. Nikt nie ma wątpliwości, że trzeba wymieniać olej w silniku. Podobnie jest w przypadku ASB.

Cytat:
Oczywiście! Faktycznie w samochodach niektórych marek można znaleźć takie informacje (np. BMW i Mercedes), że olej jest typu Lifetime. Oznacza to, że przewidziany jest na "życie podzespołu", ale nie auta! Po osiągnięciu wartości granicznej (zazwyczaj ok 200 000 km) skrzynia - wg producenta samochodu - nadaje się do generalnego remontu lub wymiany. Wtedy oczywiście stosuje się już nowe środki smarne:).

Natomiast producent skrzyni biegów (np. ZF), zaleca wymianę oleju w ASB nie rzadziej niż 50 000 km. Skąd ta różnica? Odpowiedzią jest pytanie: co producentowi samochodu bardziej opłaca się wymieniać: całą skrzynię czy olej? Trzeba wziąć pod uwagę jeszcze jeden fakt - dla producenta samochodu najważniejszy jest "pierwszy klient", ten który kupuje nowy samochód. Obecnie, wyjątkowe są sytuacje, by pierwszy właściciel użytkował samochód więcej niż 200 000 km. Takiemu klientowi trzeba zapewnić stosunkowo niskie koszty eksploatacji nawet ryzykując przedwczesne zużycie podzespołów (stąd wydłużanie m.in. interwałów przeglądowych do 30 i więcej tysięcy kilometrów). Do 200 000 km nic poważnego nie powinno się wydarzyć, a potem niech martwi się kolejny właściciel. Zadwolony "pierwszy klient" wróci po nowy samochód.

Na koniec najważniejsze:
Cytat:
Po wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegów mojego kolegi, biegi zaczęły się przełączać wyraźnie gorzej. Dlaczego?

Przyczyny mogą być dwie:

1. Skrzynia była już uszkodzona i wymiana oleju zbiegła się z awarią. Rzadko spotykana sytuacja, ale jednak zdarząjąca się.

2. Wymiana była wykonana metodą "statyczną". Wprowadzenie do układu nawet niewielkiej (3-4 litry) ilości nowego oleju o silnych właściwościach myjących, spowodowało oderwanie nagromadzonych w kanałach skrzyni biegów zanieczyszczeń (cząstek stałych) i ich przetransportowanie w okolice układu sterowania. Zaczęły się blokować elektrozawory i stąd efekt szarpania, niewłaściwej pracy. Jedynym rozwiązaniem jest dokładne płukanie skrzyni biegów specjalnymi środkami, usunięcie CAŁEGO starego oleju i zastąpienie go świeżym (czyli pełny proces dynamicznej wymiany).

W pełni się z tym zgadzam i ODRADZAM wymianę statyczną :)

P.S. Info zaczerpnięte z serwisu BMW i MINI ale dokładnie tam ma się to w Audi również :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-25, 11:08   

Wychodzi z tego, że w mojej sytuacji lepiej "dojeździć" skrzynię i oddać do kapitalki.
Jeśli jeżdżę mało, a skrzynia sprawuje się w miare dobrze to chyba głupio byłoby ryzykować jej kompletne uszkodzenie.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-01-25, 11:26   

Zmieniaj olej statycznie i się nie cackaj.

Ostatnio zmieniałem w 4HP, która miała 400k km. Jeździ dalej.

Szczerze, od 8 lat nie padła nikomu skrzynia po wymianie statycznej 4HP czy 5HP.
A były rodzynki ze sporymi przebiegami.

Jedynie dwa przypadki padnięcia skrzyń 4HP to:

1. jazda sportowa po torze, przegrzanie oleju, skrzynia pa, pa zrobiła.
2. dostał się płyn chłodniczy do oleju skrzyni (przez wymiennik ciepła), skrzynia poleciała.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-25, 11:34   

Ja byłem nastawiony na wymianę oleju, ale teraz już sam nie wiem.
Będę chciał zrobić dobrze w nadziei, że wyeliminuje to mikroszarpnięcie wymieniając olej, a może się okazać, że skończę na remoncie generalnym.

No i jak wspomniałem, warsztaty jakoś się nie prześcigają, żebym to do nich na tę wymianę przyjechał. :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-25, 11:53   

ja u siebie już drugi raz wymieniałem olej w ASB (co 60kkm) i pierwszym razem (4 lata temu) i w tamtym roku 2016 w Lutym - wszystko 2 x statycznie.

jeździ bez problemu. Nalatane mam licznikowo już ok. 320kkm
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-25, 11:56   

martin_rs4 napisał/a:
ja u siebie już drugi raz wymieniałem olej w ASB (co 60kkm) i pierwszym razem (4 lata temu) i w tamtym roku 2016 w Lutym - wszystko 2 x statycznie.

jeździ bez problemu. Nalatane mam licznikowo już ok. 320kkm


Pytanie, czy znasz historię auta sprzed Twoich wymian? Czy był i jeśli tak to jak często zmieniany olej.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-01-30, 10:17   

A to ciekawe, bo ja jakiś czas temu dzwoniłem do przeróżnych warsztatów w tym były poznańskie. I zupełnie co innego mówili.
...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-30, 11:07   

Chris napisał/a:
Pytanie, czy znasz historię auta sprzed Twoich wymian? Czy był i jeśli tak to jak często zmieniany olej.


znam do 2010r. ale olej nie był wymieniany w ASO (to mnie nie dziwi) a poprzedni właściciel nic o tym nie wiedział.

jak zaczęło mi szarpać ASB to miałem 50/50 że wymiana pomoże...i pomogła (2x statycznie bo bałem się że dynamicznie rozszczelni mi skrzynie). To było 4 lata temu. W tamtym roku w lutym, wymieniałem kolejny raz po 60kkm i auto lata nadal bez problemów.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-01-30, 15:36   

Zmieniałem w ośmiu bmw olej, 3 razy statycznie i 5 razy dynamicznie. Bmw e39,e46,e60. Skrzynia praktycznie identyczna konstrukcyjnie. Pracowały przed wymianą bez problemów a po wymianie wyrazie delikatniej i łagodniej. Moim zdaniem wymiana statyczna NIC NIE WYPŁUCZE w skrzyni, sam mam zamiar u siebie w a8 d3 3.0Tdi wymienić statycznie tylko że 3x w ciągu dnia (wymienić filtr zalać olej, zrobić 10km, olej z miski zlać i uzupełnić nowym, znowu 10km i ostatni raz zlać i uzupełnić nowym) a to Wszystko dlatego że jest mega kiepskie dojście do przewodów chłodnicy oleju i nie widzę opcji zmienić tego dynamicznie. Chyba że ktoś ma jakiś sposób to słucham :-)
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-30, 19:32   

martin_rs4 napisał/a:
jak zaczęło mi szarpać ASB to miałem 50/50 że wymiana pomoże..


No właśnie u mnie też delikatnie poszarpuje i to nie zawsze i dlatego zastanawiam się nad wymianą, bo mam nadzieję, że może na tą dolegliwość pomoże.
Tym bardziej, że skrzynia ma nalatane dopiero ok. 120tys. km.
I o ile liczę się z remontem skrzyni to jednak chciałem z tym jeszcze trochę poczekać. :)

Ale takim podejściem warsztatów, jakby nie było specjalistycznych, to jestem trochę zniesmaczony...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-30, 19:46   

Wymieniaj spokojnie olej 2x statycznie i powinno pomoc. Ja tez sie liczylem z remontem ale w sumie wystarczylo ok 700zl i asb smiga po dzis dzien. ;) a u Ciebie z takim przebiegiem nie powinienes sie niczego obawiac
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.