Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 02] Klimatronik cały czas grzeje  
Autor Wiadomość
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2017-09-14, 09:23   

Mam identyczne objawy i jestem bardzo ciekawy o co tu chodzi
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-09-14, 13:19   

Niedrożne nagrzewnice zaburzają prawidłową pracę sterownika klimatyzacji.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-09-14, 13:39   

Nie potrzeba deski wyciągać by wymienić nagrzewnice. Robiłem to i nie ma filozofi
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
soldier 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 52
Skąd: Dziwnów
Wysłany: 2017-09-14, 15:32   

A czy jest jakis sposob na sprawdzenie nagrzewnic? Mam takie same objawy jak autor oraz jak przyspieszam to mam wrazenie, ze leci jeszcze cieplejsze powietrze
 
 
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-19, 21:14   

Dzięki Damianie :)

Faktycznie widziałem, że wymiana nagrzewnic nie wymaga ceregieli .

A niedrożne to znaczy że nie ma przepływu , czy jakiś tam może być jak puszcze jakąś wodę od góry odpinając elektrozawory ?

Pozdr

[ Dodano: 2018-05-08, 12:09 ]
Witam

Zima minęła ;) grzanie szczególnie nie przeszkadzało , ale teraz to już słabe jest :)

Generalnie z poczynionych obserwacji myślałem że faktycznie zawory są popsute i już chciałem wymieniać , ale okazało się że w drugim zestawie jest popsuta pompka i przerwałem .
W międzyczasie sprawdziłem jeszcze raz działanie i chyba jednak działają .

Ale za dużo grzania jest nadal. Oczywiście jak się da na LO to klimatronik zamyka przepływ i klima chłodzi , ale po to jest automatyka żeby sterowała a nie klikanie ręczne.

Z obserwacji wynika że cały problem jest dopóki temperatura na zewnętrznym czujniku nie przekroczy ok 20 stopni. Ile by nie było w kabinie wali cały czas ogniem , zawory cały czas otwarte.
Jak jest powyżej 20 to sterownik zamyka zawory i klimatronik sobie temperaturę ogarnia do zadanej.

Oczywiście nie wymieniłem nagrzewnic jak sugerował FOSS ;)

Pytanie dlaczego klimatronik mimo osiągniętej temperatury w środku nie zamyka zaworów i dopływu gorąca ??

Pozdr
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2021-01-16, 09:07   

Panowie, a gdzie zlokalizowany jest czujnik G151 ?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-01-16, 09:16   

G 151 to powinien być temperatury nagrzewnicy pasażera . Z boku są, taki długi (10-15cm) jest wkręcony w bok kombajnu.
https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/files/ug27on0te1nl2-PL/image;s=644x461

Między nagrzewnica i schowane pomiedzy kanałami powietrza góra dół , tu masz od strony kierowcy ale pasażera jest tak samo.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2021-01-16, 09:49   

Dzięki <papa>
A masz gdzieś zdjęcie jak on wygląda, bo muszę go wymienić
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-01-16, 13:35   

https://a.allegroimg.com/s1024/0c53a3/e21de3164d5aa204b7a847040f4a
 
 
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-10, 12:34   

Witam

Trochę sobie walczę z problemem , w lato przelewałem nagrzewnice octem , generalnie wygląda że przepływ jest , kamienia i tym podobnych rzeczy nie znalazłem .
Nie zmienia to faktu że jak przyszło bardzo zimno to grzania nie ma i testów ciąg dalszy , ale raczej coraz bliżej do brzegu.
Z racji że mam drugą kompletną nagrzewnicę , to porozbierałem żeby zobaczyć co za co jest odpowiedzialne... może komuś się przyda , bo mi to rozjasnia:
- za temperaturę prawo lewo szyby , kratka środkowa odpowiadają dwa zaworki na podszybiu i pompka , dodatkowo potencjometr pod kratką środkową uchyla klapkę i podbiera zimne sprzed nagrzewnic (albo ciepłe zależnie od pory roku).
Tak jak pisał Damian , nagrzewnice zapchane generują problem , bo czujniki wewnątrz komór widzą zimno i nie grzeje na przykład.

Zaworki i pompka na podszybiu można powiedzieć że pasują P&P od D3 - trzeba zamienić sobie tylko wyprowadzenia wody , które też pasują jeden do jeden. Można też zamienić sobie cewki elektrozaworów i nie trzeba wtedy kombinować z wtyczkami , bo D3 ma inne.

Z obserwacji ja bym powiedział że więcej problemu robi ta pomka na podszybiu , bo raz że potrafi stanąć , a dwa że kończą się szczotki.


Jedna tylko rzecz pozostała mi zagatkowa i może ktoś ma zdjęcia i pomoże.
Wiem że nie mam temperatury w komorach , bo nie ma cudów żeby trzy różne czujniki pokazywały źle , no i z kratki środkowej i na szybę idzie te powiedzmy 10-18 zależenie ile tam się nagrzeje ....
Skąd w takim razie dostaje sie ciepło do bocznych nawiewów ?? nawet jak w komorze jest 10 to tam potrafi wiać 30 albo więcej , tak samo w lato ... zadane 21 a jak auto się nagrzeje to tam wali ogniem .... jakby brało sobie temp z komory.... i do tego potrzebuję zdjęcia jak wyglądają te kanały pod deską od nagrzewnicy , bo mam wrażenie że ktoś coś tam zrobił bo nie umiał sobie poradzić .
Wszystki klapki silniczki działają , kablibracja przechodzi .
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-02-10, 17:37   

dgasek napisał/a:
Tak jak pisał Damian , nagrzewnice zapchane generują problem , bo czujniki wewnątrz komór widzą zimno i nie grzeje na przykład.

Noi jesteś zdecydowanie bliżej prawdy ale wciąż jeszcze nie do końca ponieważ... czujniki wewnątrz komór widzą zimno więc climatronik grzeje ile wlezie <faktycznie>
Ale...

dgasek napisał/a:
Skąd w takim razie dostaje sie ciepło do bocznych nawiewów ?? nawet jak w komorze jest 10 to tam potrafi wiać 30 albo więcej , tak samo w lato ... zadane 21 a jak auto się nagrzeje to tam wali ogniem .... jakby brało sobie temp z komory.... i do tego potrzebuję zdjęcia jak wyglądają te kanały pod deską od nagrzewnicy , bo mam wrażenie że ktoś coś tam zrobił bo nie umiał sobie poradzić .

Przeanalizuj zapchaną nagrzewnicę.
Gdyby była kompletnie niedrożna to płyn przez nią by nie przepływał.
Gdyby była po całości zapchana w 90% to płyn ledwie by się przez nią sączył.
A tym samym na wyjściu z nagrzewnicy albo rurka byłaby zimna, albo ledwie ciepła.
Tymczasem, jak to już wiele osób wskazywało, na wyjściu z nagrzewnicy rury są gorące. Tym samym, w opiniach wielu osób, nagrzewnice nie mogą być zapchane.
I nic bardziej mylnego :)

Problem w tym że ona zapycha się stopniowo i raczej od tyłu czyli od najdalszego punktu w stosunku do wejścia i wyjścia płynu. Więc może się okazać, że płyn przepływa swobodnie tylko przez część nagrzewnicy, tylko po samym boku, najbliżej wejścia i wyjścia.
Tym samym na wyjściu płynie gorący płyn dając złudne wrażenie drożnej nagrzewnicy a jednocześnie w okolicach czujnika temperatury płyn ledwie się przesącza dając błędne (a właściwie prawdziwe) odczyty niskiej temperatury.

Idąc dalej należy przeanalizować przepływ powietrza przez odpowiednie kanały - co, którędy i na którą kratkę - i wtedy zaczyna być logiczne dlaczego tak a nie inaczej :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-02-10, 18:46   

FOSS napisał/a:
Problem w tym że ona zapycha się stopniowo i raczej od tyłu czyli od najdalszego punktu w stosunku do wejścia i wyjścia płynu. Więc może się okazać, że płyn przepływa swobodnie tylko przez część nagrzewnicy, tylko po samym boku, najbliżej wejścia i wyjścia.
Tym samym na wyjściu płynie gorący płyn dając złudne wrażenie drożnej nagrzewnicy a jednocześnie w okolicach czujnika temperatury płyn ledwie się przesącza dając błędne (a właściwie prawdziwe) odczyty niskiej temperatury.

Ale przez nagrzewnice w D2 płyn płynie w poziomie a nie w pionie, więc nie zrobi sobie skrótu od wejścia od razu do wyjścia 3cm od brzegu, tylko musi przepłynąć przez całą szerokość nagrzewnicy 2 razy. Jedyna opcja na skrót, który opisujesz, jest gdy przegnije przegroda między wejściem a wyjściem na boczku z króćcami (chyba, że nagrzewnice z polifta mają komory od góry i dołu a nie po bokach jak w preFL).

W takiej pozycji jest zamontowana nagrzewnica pasażera. Płyn musi przepłynąć od dolnego króćca przez całą szerokość w lewo i stamtąd przez całą szerokość w prawo do górnego króćca.



Moim zdaniem u kolegi dgasek nieprawidłowo pracuje klapa mieszająca powietrze sprzed i zza nagrzewnic na środkową kratkę.
Tunel doprowadzający zimne powietrze sprzed nagrzewnicy biegnie dołem i zakręca w górę od frontu obudowy nagrzewnicy (od strony radia) do wyjścia tylko na środkową kratkę.







Tu klapka mieszająca całkowicie w górze - ze środkowej kratki leci tylko świeże zimne powietrze.


Tu klapka mieszająca całkowicie w dole - ze środkowej kratki leci tylko ogrzane powietrze bezpośrednio z komory za nagrzewnicami.


Tu klapka częściowo uchylona - ze środkowej kratki leci miks ciepłego i zimnego powietrza.


Tu cięgna od strony, gdzie powinien być silniczek sterujący


Moim zdaniem ak ze środkowej leci zimniejsze powietrze niż z bocznych, to:
- klapka mieszająca nie może domknąć tunelu doprowadzającego świeże powietrze (coś ją blokuje, padł silniczek lub jest rozkalibrowany, złamało się cięgno itp)
- gąbka uszczelniająca na klapce się zdezintegrowała i jest przedmuch.

Najprościej organoleptycznie to sprawdzić wyciągając środkową kratkę i patrząc czy klapka się otwiera/zamyka jak przekręcamy potencjometr.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-11, 10:44   

Po wczorajszych sprawdzeniach wygląda że pompka jednak pompuje , a że chodzi głośniej .... trudno.
Zamówiłem dwie nagrzewnice , wymienię a starą przeleję gorąca wodą i nagram na kamerze termowizyjnej żeby było dla potomności , jeżeli ktos będzie ciekawy to mu to rozetnę .

Damian , coś jest w tej pokrętnej logice klimatronika że mimo że widzi zimno na czujnikach w komorze to z drugiej strony widzi ciepło na płynie i wieje mimo że nie ma czym.

To że coś tam przez te nagrzewnice płynie może świadczyć to że zaykając dopływ powietrza z zewnątrz w komorach pojawia się ciepło.

GTFAN ... klapa ciepło zimno u mnie chodzi ok , bo zachowanie środkowych kratek jest prawidłowe : ciepło w komorach - potencjometr na max ciepło to i z kratek ciepło - potencjometr na zimniej to i z kratek chłodniej -- czy V68 i jego klapka działa dobrze czy nie nie ma wpływu na inne kratki ... mam taką drugą nagrzewnicę i sobie to sprawdzam .

Problemem nie jest to że środkowa kratka wieje zimniej , tylko dlaczego boczne grzeją i w zimie kiedy komory mówią że mają +6 (i to się zgadza , bo puszczając na szybę i nogi wieje +6) i w lecie , kiedy nie chcę żeby grzało i w komorach jest + 6 , bo działa klima.....
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-02-11, 11:56   

dgasek napisał/a:
Problemem nie jest to że środkowa kratka wieje zimniej , tylko dlaczego boczne grzeją i w zimie kiedy komory mówią że mają +6 (i to się zgadza , bo puszczając na szybę i nogi wieje +6) i w lecie , kiedy nie chcę żeby grzało i w komorach jest + 6 , bo działa klima.....

Już wszystko jasne, źle zrozumiałem problem.
Tu masz widok deski z tunelem nawiewu na szybę czołową


A tu z zamontowanymi tunelami do kratek bocznych. Nie widzę zbytnio opcji przeróbki tego, żeby na boczne kratki leciało inne powietrze niż z głównej komory za nagrzewnicami.

_________________
Four rings to rule them all
 
 
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-11, 17:03   

Dzięki wielkie za te obrazki ..... zdam relację z zachowania jak wymienię te nagrzewnice .

[ Dodano: 2021-02-15, 00:02 ]
Cześć

No i nagrzewnice (póki co strona pasażera ) wyjęte i pomiar kamera mówi że grzeje tylko kawałek i to w idealnych warunkach kiedy nic na nie nie wieje. Zatem od początku Damian miał rację a proces się pogłębiał . Być może to ze z bocznych kratek wiało ciepłe było spowodowane tym że z tej strony akurat grzała .

Problem pojawił się niestety inny niespodziewanie i zapewne nie tylko mi się objawi ..... w końcowych rocznikach d2 (2001-2002) była modyfikacja i choć nie wynika to z rysunku w ETCE , nagrzewnica jest taka sama jak w d3 :( . Wszystko praktycznie takie samo za wyjątkiem otworu (nagrzewnica od d3 jest węższa o 13mm) i rurek , bo podchodza pod kątem.
Jak już Damian pisał zamienników nie ma , używki .... cudów bym się nie spodziewał , to amelinium i się utlenia.

Z racji że nie zamierzam wydać 2800 , to zabieram się za wymianę dolnej części moułu klimatronika - wygląda że jest on na spinki i można część z nagrzewnicami i silniczkami zamontować od starszego do którego nowe nagrzewnice już mam , a nawet stare fajne miedziane.
Niestety wygląda że do operacji jest wymagane wyjęcie deski chyba że ta dolna część jakims cudem wyjdzie po demontazu konsoli srodkowej .

Oczywiście pochwalę się efektami.

Pozdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.