Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 02 ] wielkość klocka dla hamulca tył 280mm  
Autor Wiadomość
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-04-04, 14:57   

Jeśli zacisk jest alu to liftowy.


Domowy napisał/a:
dla 269 i 280 w etce występuje jeden typ zacisku:
- 4D0615423E - lewy
- 4D0615424E - prawy

I dla opancerzonej zacisk jest ten sam. Baa, nawet rs4 ma ten sam zacisk ale współpracuje z tarczą 312mm.... Sam miałem ten zestaw z rs4, obecnie Przemek go posiada i standardowy klocek pokrywa całość tarczy 312 mm bo sama wysokość robocza tarczy jest inna dla RS i cena również.

Domowy napisał/a:
jarzmo o numerze 4b0 615 425 C jest dla tarcz 280 dla samochodów pancernych.

Jesteś w błędzie. 269 i 280 to standardowe powiedzmy. Z końcówką D jest dla opancerzonych i tarcza 310mm jest taka sama jak w D3 i phaetonie.

Tak wygląda wersja opancerzona na OE podzespołach z ASO (tarcza, jarzmo, klocek). Foto zapożyczone z ruskiej strony.


A tak dograny temat, dla przykładu moja tarcza 335mm.
_________________
 
 
Domowy 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-04-05, 08:04   

krzychu22.p1i napisał/a:
Jeśli zacisk jest alu to liftowy.
zacisk jest alu. zdjęcia niestety zrobię dopiero dziś.


Domowy napisał/a:
dla 269 i 280 w etce występuje jeden typ zacisku:
- 4D0615423E - lewy
- 4D0615424E - prawy

I dla opancerzonej zacisk jest ten sam. Baa, nawet rs4 ma ten sam zacisk ale współpracuje z tarczą 312mm.... Sam miałem ten zestaw z rs4, obecnie Przemek go posiada i standardowy klocek pokrywa całość tarczy 312 mm bo sama wysokość robocza tarczy jest inna dla RS i cena również.

Domowy napisał/a:
jarzmo o numerze 4b0 615 425 C jest dla tarcz 280 dla samochodów pancernych.

Jesteś w błędzie. 269 i 280 to standardowe powiedzmy. Z końcówką D jest dla opancerzonych i tarcza 310mm jest taka sama jak w D3 i phaetonie.

czyli, jeśli dobrze rozumiem to:
4b0 615 425 B - 266
4b0 615 425 C - 280
4b0 615 425 D - 280 dla pancernych

krzychu22.p1i napisał/a:

A tak dograny temat, dla przykładu moja tarcza 335mm.


czy orientujesz się jaki klocek trzeba dobrać do tarczy 280 aby pokrywał całą powierzchnię roboczą tarczy?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-04-05, 11:34   

Domowy napisał/a:
czyli, jeśli dobrze rozumiem to:
4b0 615 425 B - 266
4b0 615 425 C - 280
4b0 615 425 D - 280 dla pancernych

Nie. Zamiast "b" to "D" i 4D0 615 425 D ma 310mm. i jest typowane po przedniego większego układu. Ogólnie w etce to jest bałagan :P Bo gdzieś na końcu zakładki jest wzmianka o tarczy 280 i fakt faktem jest ich 2 wersje. Najprawdopodobniej ta droższa będzie pasowała idealnie pod ten mały klocek za bagatela 1600zł/szt. Za to zwykła tarcza 280mm za to jest tańsza od 269zł :)

Domowy napisał/a:
czy orientujesz się jaki klocek trzeba dobrać do tarczy 280 aby pokrywał całą powierzchnię roboczą tarczy?

Szczerze powiedziawszy to nie. Nie kombinowałem z takimi przejściami bo to co mam na przodzie nie pasowało by nadal to tak małego tyłu i minimum to było 335mm.
_________________
 
 
Domowy 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-04-06, 10:17   

zrobiłem zdjęcia zacisku i na pewno jest to poliftowy LUCAS.



niestety z jarzma ciężko odczytać jakikolwiek numer :(

 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 515
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-12-07, 14:11   

Tak, platynowy kilof... Drążę sobie z ciekawości ten temat i dochodzę do wniosku, że najprawdopodobniejsza wersja jest taka iż tarcze 280 na których auto wyjechało z fabryki a te obecnie dostępne to są zupełnie inne tarcze. Tj w 280 z fabryki jest mniejsza powierzchnia cierna niż w obecnie produkowanych. Klocki nie mają tu nic do rzeczy, do A8/S8 jak się nie ma czujników z tyłu można montować popularne GDB1330 i będzie ok (tu fajne porównanie https://www.drive2.ru/l/8097744/ ).
Dodatkowo były cztery typy jarzm na tył dla tarcz wentylowanych:
- przedlift 269mm x 20mm
- przedlift/polift 280mm x 22mm
- polift 269mm x 22mm
- opancerzona 310mm x 22mm
Ale... Pojawia się jeszcze tarcza 280mm x 22mm dla pojazdów opancerzonych występująca pod numerem 4D0615601C i nie posiadająca żadnego zamiennika. Kosztuje bagatela 304 euro netto za sztukę i być może w niej także klocek obejmuje całą powierzchnię cierną. Niestety nie ma jej w Polsce, a nikt jej nie ściągnie by ją tylko porównać.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Domowy 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-12-20, 13:53   

jest to prawdopodobna wersja.
Zatem pozostałoby tylko pytanie jaki dać klocek by pokrył cala powierzchnie tarczy? :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-12-20, 16:35   

Chałtura i wielkie g. z tego wychodzi. Podejrzewam, że kiedyś by takich cudów nie było a teraz robią to aby było do większej ilości modeli z tym,że tu normalna cena a tak 300% narzutu.

Jeśli klockiem tego nie zrobisz to trzeba regulować wysokością cierną tarczy. Ale to już nieporozumienie. Z największych bez komplikacji to z s4 300mm bodaj pokrywało cała tarczę przy normalnym klocku.
_________________
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-20, 22:36   

Domowy napisał/a:
Zatem pozostałoby tylko pytanie jaki dać klocek by pokrył cala powierzchnie tarczy?
Ściągnij sobie ze strony ATE katalog klocków (są tam podane wszystkie wymiary) i szukaj odpowiedniego rozmiaru, ja tak szukałem do swoich 330mm ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
caro86wlkp 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 80
Skąd: Konin
Wysłany: 2020-06-03, 11:40   

Domowy napisał/a:
pomimo oczyszczenia są w wersji ekstra rdza. Niestety nie da się jarzma odkręcić bo śruba w alu zwrotnicy zapieczona (alu się utleniło) i ani drgnie :(
postaram się jednak zrobić jakieś zdjęcia może uda się coś ustalić.

Z jarzmem dziwne było to że wycięcie na tarcze dużo bardziej przylegało z przodu niż z tyłu tarczy. Jakby tarcza za bardzo odstawała od piasty.

rysunek poglądowy

[url=http://images78.foto...med.png]Obrazek[/URL]



Koledzy mam tak samo a nawet bardziej bo po montażu nowej tarczy 269x22 (mam FL 2001r)
jarzmo opiera się na tarczy. Mam jeszcze jedną A8 D2 FL 2001r na części z której założyłem jarzma i efekt jest ten sam. Przełożyłem również używane tarcze o grubości 20.5mm i efekt jest podobny.
Czy jest jeszcze jakaś różnica między tarczami dla quattro a dla aut z napędem na jedną oś?
Czy jest możliwe że piasta bardziej wystaje?
Na razie poratowałem się montując podkładki pod jarzma ale nie chciałbym docelowo takiego rozwiązania. Gdzie szukać problemu?

[ Dodano: 2020-06-03, 16:07 ]
dodam tylko że w obu autach są zaciski aluminiowe a nr z jarzma który udało mi się odczytać to B065
6570/1 CN4. Niestety nie mam już tylnej belki z auta na części i nie jestem w stanie porównać piast i ich wysokości
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-06-04, 07:51   

Sprawdź w jakim stanie jest miejsce przylegania jarzma w zwrotnicy. Korozja alu w tym miejscu potrafi wyżreć sporo materiału i jarzmo nie przylega tak, jak powinno.

Zerknij, czy płaszczyzna montowania klocków w jarzmie (ten próg, na którym się opierają klocki) jest prostopadła do piasty/tarczy. Jeśli nie, to jarzmo jest przechylone.
 
 
caro86wlkp 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 80
Skąd: Konin
Wysłany: 2020-06-04, 16:24   

miejsca przylegania były ładne, nic tam nie utleniało się. Jarzma też są proste, w sumie 4 sztuki. Na każdym jest to samo. Wszędzie kąty są zachowane. Jakby ewidentnie piasta była za bardzo wysunięta. Nie ma tam jakiejś regulacji na pieście? Jakby weszła 1.5mm głębiej względem zwrotnicy to był by ideał.
 
 
Pan chodź tu 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 33
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2020-10-18, 12:05   

tarcza 280mm
I mnie to spotkało również, ale tak ma być. :P
Klocek nie chodzi po całej tarczy trochę szkoda że zardzewieje 1 cm i nie będzie hamował.
Tarcza oczywiście obcierała o zewnętrzną stronę jarzma podejrzewam, że źle zwymiarowali ją i klepią taki bubel, albo to jednorazowy błąd chociaż tarcze niszowe quarro więc nie wiem.
Po zmierzeniu starej i nowej, nowa jest 1.5mm niższa leżąc płasko na ziemi ma inne odstawienie od piasty przez co haczy o jarzmo.
po przypiłowaniu jarzma pasuje <brawo>

wrzuciłem też tarcze 269mm oryginalne 0000 audi aby rozwiać wszelkie wątpliwości i klocek wystaje więc to nie tędy droga...
280 i klocek oryginalny nie bierze całej tarczy.

więc po co 280 jak klocek taki sam jak we 269 a no po to że w 280 pracuje po innej średnicy (większej) co skutkuje ciut lepszą skutecznością ale mogli klocka dorobić większego i już. :]


jarzmo haczy o tarcze:








tarcza 269mm wystający klocek:









Tarcza 280 mm klocek nie bierze całej ale i nie wystaje jak w przypadku 269



_________________
Albo i nie...
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-10-19, 17:16   

ciach jarzmo :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.