Autor |
Wiadomość |
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2015-07-01, 21:28 [D2 95 4.2PB/LPG
] Stukanie podczas skrecania i normalnej
|
|
|
Witam przegladnalem troche juz forum w poszukiwaniu tematow o stukach podczas skrecania ale nic u mnie nie pomagalo. Moze poradzicie co mozna zrobic. Podczas jazdy po dziurach stuka cos i nie sa to wahacze bo sa nowe. Jadac prosto czuc na kierownicy i troche slychac stukania, tak samo przy skretach ale nie zawsze, oraz na postoju czasem ciezko kierownica sie skreca. Z tego co czytalem to moze byc maglownica popsuta ale nie znam sie za bardzo. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-07-01, 21:31
|
|
|
Jak stuka podczas skręcania to pewnie będzie przegub zewnętrzny od strony gdzie stukot dochodzi.
ale poczytaj też tu
http://www.a8team.pl/d2-9...ghlight=przegub
Popraw tytuł/opis tego wątka bo pójdzie do kosza. Jaki model / rok silnik itp... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-01, 21:36
|
|
|
Jako nowemu nie usune ale nakazuje poprawić temat i zastosowac tagi jak nie to kosz! |
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2015-07-01, 22:02
|
|
|
Wlasciwie to nie moge sprecyzowac gdzie stuka. w tym temacie jest ze tylko przy skrecaniu stuka, a u mnie przy jezdzie na wprost i skrecaniu oraz po dziurach jak by wahacze stukaly i to nie zawsze stuka.
PS: dziekuje za nie usuniecie tematy, mam na dzieje ze dobrze poprawiony |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-07-01, 22:24
|
|
|
Sluchaj jak chcesz wyeliminować przegub to prosty test robisz. Jedziesz na jakiś duży parking, byle by droga byla prosta (jakiś market, sklep), skrecasz koła i jedziesz tak ze 2-3 okrążenia i słuchasz czy stuka. Najlepiej to z kimś zrobić bo z zewnątrz będzie lepiej slychac. Jeśli przy skręci stuka to na bank przegub. Jak będzie mocno rozwalony to przy jeździe na wprost też będzie dawał się we znaki.
Może inaczej, czy podczas jazdy, skręcania ten stukot jest ciągły, czy tylko na dziurach występuje? Jeśli wyelimnujesz przegub to raczej czeka cie wizyta u diagnosty. Musisz na trzepaki wjechać i on juz oglądanie gdzie luz jest. Lub tez wjedź na kanal gdzie do znajomego mechanika, on do kanalu pod auto a ty łapiesz za kierownice i robisz krótkie, szybkie ruchy kierownicą lewo-prawo...wtedy jak spory luz będzie to można go wyczuć, zobaczyć. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2015-07-01, 22:36
|
|
|
Przetestuje to na parkingu jutro.
Stukot nie jest ciagly, stuknie z 3 4 razy i po jakims czasie znow. Jade wolno to tez stuka i czuc to na kierownicy. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-02, 03:36
|
|
|
Wszystko wskazuje na przegub. Ale upewnic się warto bo czasami przyczyna bywa bardzo nietypowa jak niedawno u mnie....tłumik i to w nietypowy sposób popukiwał a każdy krzyczał że mam zawieche rozje...
Przeguby możesz tez obmacac od spodu szarpiąc za półosie. |
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2015-07-02, 06:40
|
|
|
Przegub moze tez byc przyczyna tego ze na postoju krecac kierownica cos puka i czase jest ciezko skrecic jak by wspomagania nie bylo ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-02, 13:25
|
|
|
Niee to juz przekładnia raczej. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
kociol878
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lip 2014 Posty: 73 Skąd: Leśna
|
Wysłany: 2015-07-11, 17:46
|
|
|
Sprawdź jeszcze czy na postoju jak szybko kręcisz kierownicą prawo lewo czy stuka. Ja tak miałem i czasami na jakiejś dziurze też stukało. Okazało się, że maglownica była do regeneracji. |
|
|
|
|
|