|
Autor |
Wiadomość |
Radoslav
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 82 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-04-13, 18:09 A8 D3 4.2 BFM Aurora Blue - Radoslav
|
|
|
Nastukałem 50 postów, więc mogę się pochwalić moją A8
Na początek trochę nudnej historii, więc przewiń niżej jeśli szukasz konkretów
Motoryzacja jest moją pasją, serce góruje nad rozumem gdy wybieram nowe auto, choć zawsze podejmuję racjonalne decyzje. Zawsze bardzo szanuję i dbam o swoje wozidełka.
Gdy zdałem test na prawo jazdy w wieku 19 lat egzaminator powiedział, że "co prawa popełniłem kilka błędów, ale nie były one rażące, a wyglądam na rozsądnego człowieka, więc wynik jest pozytywny". Kilka dni później kupiłem swoje pierwsze auto, Opla Calibrę 2.0
Która szybko okazała się za słaba, więc zamieniłem ją na Calibrę V6:
Później przyszedł czas poważniejszej, bawarskiej motoryzacji:
E39 jeździłem przez ponad 6 lat. Bardzo dobrze wspominam te auto i uważam, że był to szczyt możliwości produkcyjnych BMW. Po sprzedaży myślałem nad E60, ale daleko jej do jakości E39, więc szukałam dalej.
Słowiańska fantazja i chęć spróbowania czegoś nowego sprawiła, że wybrałem Gwiazdę:
CLK500 dawała tyle samo radości ile zmartwień. Stałem się specem od Mercedesa, choć niekoniecznie chciałem to robić... Była tak samo piękna jak problematyczna.. wytrzymałem 2 lata.
Po sprzedaży Merca przyszedł dylemat.
Chciałem coś mocnego, wygodnego, najlepiej V8 w automacie i po 2010 roku.
Skierowałem swoje spojrzenie ku Infinity FX50:
Świetny samochód, ALE mocno niepokoi temat stukających panewek w motorach V8, oraz problematyczna tylna oś skrętna. Odpuściłem, choć niewiele brakowało i miałbym tę markę zaliczoną. Prawie kupiłem ten egzemplarz.
Co dalej?
Ciężki temat.Większość samochodów po 2010 to skomplikowane, problematyczne konstrukcje. Są co prawa solidne wozidła < 2.0 np. koreańskie, ale czułbym się w nich delikatnie mówiąc słabo i nieswojo , a nie chciałem narazić się na problemy stworzone przez dzisiejszych ekologów i księgowych pracujących dla wielkich, motoryzacyjnych koncernów
Postanowiłem nieco poluzować swoje filtry, głównie dotyczące rocznika i spotkałem się z A8 D3.
Konkurencja dla S klasy czy 7-ki, to mówi samo za siebie. Ok, ale co z silnikami? Czy jest jakaś solidna benzyna? Plotka mówi, że 4.2 MPI jest OK. W porządku..poczytałem, zasięgnąłem języka, wygląda na to, że warto się zainteresować.
Niestety, oglądałem kilka samochodów w budżecie od 40K w zwyż i bardzo się zawiodłem..
Auta bardzo zmęczone, wyglądające dobrze tylko na zdjęciach w Otomoto. Sporo elementów wyposażania nie działa, karoseria w słabym, zmęczonym stanie (rysy, wgnioty, szpachla (!)) oraz bardzo zużyte, przechodzone wnętrze (przetarcia, dziury, połamane plastiki).
Chciałem już odpuścić, za dużo niepowodzeń, ale 20 kilometrów od mojego miasta pojawiała się ciekawa sztuka.
Sprzedający w ogłoszeniu zachwala, że mały przebieg, wszystko działa, bezwypadkowa, sprowadzona ze Szwajcarii od starszego pana, serwisowana w ASO.. jasne..
Było niedaleko, więc pojechałem ze znajomym i sprawdziliśmy. Pojechaliśmy na stację.
Pierwsze wrażenie super, zupełnie inna bajka niż to, co oglądaliśmy dotychczas. Auto zadbane, z wyposażenia nie działa tylko roleta tylnej szyby (już ogarnięte) i generalnie wydaje się być "zdrowe". Poprosiłem sprzedającego o dzień rezerwacji. Pojechałem z VIN-em do ASO Audi i co się okazuje? Samochód od nowości miał 1 właściciela w Szwajcarii, a wszelkie naprawy, od wymiany żarówki rejestracji po rozrząd były przez 13 lat wykonywane w szwajcarskim ASO Audi
Wróciłem do sprzedającego, chyba miałem zbyt szeroki uśmiech na twarzy, bo nie chciał nic spuścić z ceny . W każdym razie w moim motoryzacyjnym portfolio pojawiła się nowa marka: Audi, model A8:
4.2 BFM, 2006 rok, 155 000km przebiegu.
Wyposażenie:
- szklany szyber
- grzana szara skóra/alcantara
- podświetlenie wnętrza ambiente
- nagłośnienie BOSE
I szczerze mówiąc nie wiem, co więcej wymienić, bo w tej klasie reszta to chyba standard i zdaję sobie sprawę z tego, że wyposażenie mogłoby być bogatsze, ale tutaj stan grał główną rolę.
Zdjęcia wnętrza były robione spontanicznie:
Plany:
- felgi 19" lub 20"
- zmieniarka USB/bluetooth |
|
|
|
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2020-04-13, 19:25
|
|
|
BFM na dużym grillu! Rzadkość!
Gratuluję nabytku! |
|
|
|
|
|
|
|
Radoslav
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 82 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-06-14, 21:29
|
|
|
Mały update.
Audica przeszła spory przegląd, większość rzeczy zrobiona profilaktycznie, aby mieć przez dłuższy czas spokój:
- Olej silnikowy Shell Helix Ultra 5W40
- Płyn wspomagania oraz hamulcowy
- Filtry: oleju, paliwa, powietrza, przeciwpyłkowy
- Świece
- Palniki xenonowe oraz zarówki w przednich lampach
- Rorząd
- Olej w skrzyni biegów wraz z filtrem
Zleciłem też montaż instalacji gazowej (STAG):
I na deser wleciała do bagażnika torba na kosmetyki samochodowe oraz zamontowałem uchwyty do siatek z zakupami (mała rzecz a cieszy ):
Trochę się tego uzbierało. Mam nadzieję, że ósemka odwdzięczy się bezawaryjną jazdą |
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-06-14, 23:09
|
|
|
Skrzynia- jak teraz oceniasz jej pracę po wymianie oleju? |
|
|
|
|
|
|
|
Radoslav
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 82 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-06-19, 19:59
|
|
|
Dżordż napisał/a: | Skrzynia- jak teraz oceniasz jej pracę po wymianie oleju? |
Skrzynia pracuje bardziej płynnie, zmiany przełożeń są mniej odczuwalne, choć nie ma jakiejś spektakularnej różnicy. Zrobiłem to bardziej dla czystego sumienia, że o niczym nie zapomniałem podczas serwisu. |
|
|
|
|
Radoslav
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 82 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-07-19, 23:56
|
|
|
Nadeszła wiekopomna chwila. Po pół roku poszukiwań znalazłem felgi na lato do mojej A8
Długo nie mogłem się zdecydować czy wybrać 19" czy 20" oraz jaki model felg wybrać..
W końcu znalazłem oryginalne felgi z S8 D3 w rozmiarze 20" i zdecydowałem, że właśnie je będę toczyć
Podróż z Bytomia do okolic Warszawy i mam komplet takich bucików:
Czekam jeszcze na nowe opony i czujniki TPMS i będzie można śmigać na 20" |
|
|
|
|
|
|
|
Radoslav
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 82 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-08-13, 10:00
|
|
|
Od jakiegoś czasu ósemka jeździ już na nowych felgach:
Jestem zadowolony i szczerze zaskoczony, że przy 20" jest nadal bardzo komfortowo. Jeśli ktoś się zastawia pomiędzy 19" a 20" do D3 to ja polecam 20".
Nie wrzucałem jeszcze fotek wnętrza:
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2020-08-21, 10:06
|
|
|
fajne autko, tylko z doświadczenia powiem Ci, że żarniki BOSMY to do śmietnika wywal i kup coś normalnego, Osramy, Philipsy... ja się przesiadłem z BOSMY na night breakery i powiem lekko, że przepaść w nocy oczy nie męczyłą, a w deszcz różnica kolosalna.
A poza tym piękne autko, tylko dbać |
|
|
|
|
|
|
|
Radoslav
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 82 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-09-21, 20:29
|
|
|
Dzięki Serio Bosmy to taka kiszka? Jest ZAUWAŻALNA różnica w droższych palnikach?
Dawno temu testowałem zwykłe żarówki H7. Kupowałem drogie zestawy, które świeciły nieco lepiej lub tak samo, jak żarówki 3x tańsze. Dlatego teraz szukałem najtańszych markowych palników - myślałem, że nie ma różnicy.
Z innej beczki:
Przymierzam się do zakupu i montażu zmieniarki/emulatora bluetooth, aby słuchać muzyki ze smartfona w swojej ósemce.
Co myślicie o tym?:
https://allegro.pl/oferta/bluetooth-audi-mmi-2g-a4-a5-a6-a8-q5-q7-ami-w-wa-8464312825
Czy po montażu będę mógł nadal korzystać ze standardowej zmieniarki CD? Jestem jednym z ostatnich ludzi na świecie, którzy kupują i słuchają oryginalnych płyt CD |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-09-21, 20:51
|
|
|
Moim zdaniem to szmelc.
Kiedyś próbowałem to zamontować do jednego D3 ale bez powodzenia. Ponieważ już wtedy uznałem to za badziew więc właściciela auta wysłałem bezpośrednio do sprzedawcy aby to oni podłączyli i pokazali że działa bez zastrzeżeń. Finalnie oddali pieniądze bo nie potrafili tego uruchomić.
Później z kilku aut wyrzucałem to na etapie szukania usterki w pracy MMI.
Ten badziew potrafi wieszać MMI, zamulać, bądź też kompletnie zakłócać start systemu.
Ostatni raz to nie dalej jak miesiąc temu coś takiego wywaliłem z auta klienta - MMI było martwe, nie potrafiło wystartować, wieszało się, samo restartowało - po usunięciu tego badziewia wszystko wróciło do normy.
Ale są podobno zadowoleni użytkownicy tego czegoś więc ostateczna decyzja i tak leży w twoich rękach |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Radoslav
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 82 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-09-21, 21:13
|
|
|
No to trochę mnie zmartwiłeś, bo byłem zdecydowany już "kupić teraz", a teraz nie jestem.
FOSS, znasz jakąś dobrą, sprawdzoną alternatywę? Żadnych fajerwerków - chcę BT ze smartfona i nadal działającą zmieniarkę CD. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-09-22, 20:01
|
|
|
Radoslav napisał/a: | FOSS, znasz jakąś dobrą, sprawdzoną alternatywę? Żadnych fajerwerków - chcę BT ze smartfona i nadal działającą zmieniarkę CD. |
Na początek AMI czyli Audi Music Interface.
Oryginalne urządzenie Audi, montowane obok zmieniarki, kompatybilne z MMI w 100%.
Brak obsługi BT. Możliwość podłączenia telefonu po kablu ale nie wiem które modele telefonów z tym współpracują a które nie. Obsługuje pen-drive po USB i w ten sposób możesz mieć dużo więcej muzyki w różnych formatach.
DENSION
Coś zdecydowanie mniejszego od AMI i montowane raczej gdzieś za schowkiem niż w samym schowku. Z tego wyprowadzasz sobie tylko kabel USB pod który możesz podpiąć pen-drive'a z muzyką. Nie wiem jak jest aktualnie ale Densiona jest kilka różnych modeli i chyba dalej jest rozwijany i coś mi się wydaje, że te nowsze wyższe modele mają również BT.
Obsługa z poziomu MMI.
MiBOX
Zupełnie oddzielne urządzenie które nie integruje się z autem nijak.
Do auta podłączasz przez wejście AV do fabrycznego tunera TV.
Obsługa urządzenia załączonym pilotem przy czym całe menu widzisz na ekranie MMI.
Wprawdzie możesz sobie tam podłączyć pen-drive'a ale nie to jest istotą tego sprzętu.
MiBOX pracuje na Androidzie. Aby w pełni skorzystać z jego możliwości musisz tylko udostępnić mu internet - potem masz już wszystko to co oferuje Android z internetem
Masz dostęp do wszystkiego co jest w internecie (Google, Gmail, Youtube itd. itp.) a także wszystko to co jest na sklepie Google Play.
Nie mam pojęcia czy można się połączyć z telefonem po BT - coś mi sie wydaje że nie ale przy tych możliwościach sprzętu to raczej niewiele to już zmienia. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-09-23, 19:24
|
|
|
O qzwa myślałem, że to welury |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2020-09-23, 19:36
|
|
|
BT aux od Logitech pod AV działa dobrze. Mibox obsługuje niby miracast I podobnie ale nie udało mi się tego odpalić z pomocą routera z telefonu. W domu podłożone do urządzenia trzeciego działa normalnie. Z drugiej strony mibox ma Spotify, Netflix, youtube, hbo itp więc już telefon nie potRzebny. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-09-23, 20:16
|
|
|
drago_o napisał/a: | Mibox obsługuje niby miracast I podobnie ale nie udało mi się tego odpalić z pomocą routera z telefonu. W domu podłożone do urządzenia trzeciego działa normalnie. Z drugiej strony mibox ma Spotify, Netflix, youtube, hbo itp więc już telefon nie potRzebny. |
Ja może trochę źle to opisałem ale o to właśnie chodziło, że Mibox to na tyle rozbudowane urządzenie, że telefon jest tu tylko potrzebny aby udostępnić mu internet.
No chyba, że ktoś w telefonie ma dużo swojej ulubionej muzyki, offline, i głównie do tego jest mu potrzebne łącze z telefonem - wtedy taki Mibox to przerost formy nad treścią. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|