Autor |
Wiadomość |
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2020-03-06, 14:12
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | Audi A8 50 czyli V6 286 ps jest nawet bardzo oszczędny 5-6 L
Trudno w to uwierzyć ale to przy delikatnej nodze osiągalne.
|
Uwierze jak zobacze. Auto jest 100kg ciezsze niz poprzedni model, a w poprzednim modelu mam srednia ok 7.5l/100km
Da sie zyc z przesiadka z 520KM na polowe mocy. W trybie sport auto jest w miare zwawe. Mandat to mozna zlapac w kazdym aucie, nawet tym powolnym. |
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2020-03-06, 14:56
|
|
|
Unseen napisał/a: | PABLO200 napisał/a: | Audi A8 50 czyli V6 286 ps jest nawet bardzo oszczędny 5-6 L
Trudno w to uwierzyć ale to przy delikatnej nodze osiągalne.
|
Uwierze jak zobacze. Auto jest 100kg ciezsze niz poprzedni model, a w poprzednim modelu mam srednia ok 7.5l/100km
Da sie zyc z przesiadka z 520KM na polowe mocy. W trybie sport auto jest w miare zwawe. Mandat to mozna zlapac w kazdym aucie, nawet tym powolnym. |
Elektronika to technologiczny przeskok o 10 lat
auto ma instalacje 48Volt światła laserowe robią robotę tylna oś skrętna także
286 ps mtm robi na 371 ps i jest 4.7 do 100 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2020-03-06, 17:31
|
|
|
PABLO200 napisał/a: |
Elektronika to technologiczny przeskok o 10 lat
auto ma instalacje 48Volt światła laserowe robią robotę tylna oś skrętna także
286 ps mtm robi na 371 ps i jest 4.7 do 100 |
W UK skretna tylna os jest tylko w wersji Vorsprung albo S8, nie da sie wybrac jako opcji w tanszych modelach. Oba kosztuja okolo 100K funtow. Chyba nie bedzie promocji leasingowej na nowe S8 przy takiej cenie ;-) |
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2020-03-06, 18:38
|
|
|
60 to 130k Euro minimum.
Cena kosmos za silnik z SQ7.... |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5071 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-03-06, 18:46
|
|
|
drago_o napisał/a: | A ktoś już widział/testował A8 60? |
Tutaj niestety w pobliżu nie mają nigdzie |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-03-06, 20:36
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | Elektronika to technologiczny przeskok o 10 lat
auto ma instalacje 48Volt światła laserowe robią robotę tylna oś skrętna także |
na czym polega ten technologiczny przeskok o 10lat?
wprowadzenie dodatkowej sieci na 48V wynika tylko z faktu by kable zasilające silniki elektryczne nie miały grubości palca jak by to miało miejsce przy 12V
sterowniki gadają po UDS... kontakt z D5 miałem tylko przy okazji jazdy testowej 3.0TDI
jeżeli masz wiedzę jakie tam zaszły zmiany to chętnie poczytam |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2020-03-06, 23:12
|
|
|
Predyktywne aktywne zawieszenie Audi A8 jest zawieszeniem w pełni aktywnym. Jego elektromechaniczne siłowniki odpowiadają za ustalenie wysokości i sztywności zawieszenia. Mogą one podnieść lub obniżyć zawieszenie każdego z kół z osobna, by aktywnie i w każdej sytuacji zarządzać wysokością nadwozia tej luksusowej limuzyny. Aktywne zawieszenie może w pół sekundy unieść lub obniżyć nadwozie we wszystkich czterech narożnikach pojazdu z osobna, nawet o 85 mm od pozycji środkowej.
Przy każdym z kół Audi A8 umieszczony jest niewielki silnik elektryczny zasilany z 48-woltowego, podstawowego układu elektrycznego samochodu. Jego pracą zarządza elektronika pojazdu. Napęd pasowy oraz kompaktowa przekładnia falowa zwiększają moment obrotowy elektrycznego silnika prawie dwustukrotnie, do 1100 Nm, i przenoszą go na stalową, obrotową rurę. Rura jest na stałe przymocowana do wstępnie obciążonego tytanowego pręta umieszczonego w jej wnętrzu i ma możliwość obrotu o więcej niż 20 stopni. Siły są przenoszone od końca obrotowej rury do zawieszenia, za pomocą dźwigni i drążka sprzęgającego – w przypadku osi przedniej na kolumnę prowadzącą, a w przypadku osi tylnej na wahacz poprzeczny.
Predyktywne aktywne zawieszenie działa bardzo wydajnie. Jego średni pobór mocy waha się od zaledwie 10 do 200 wat – o wiele mniej niż w porównywalnych układach hydraulicznych. Kiedy za sprawą fizyki jazdy cała karoseria opada w dół, na koło – np. na drogach o złej nawierzchni – predyktywne aktywne zawieszenie przeciwdziała temu efektowi. Niezwykle ostry impuls – jak zdarza się np. na torze wyścigowym – powoduje bardzo krótkie ale intensywne zapotrzebowanie na energię, potencjalnie nawet do 6 kilowatów. W zależności od sytuacji drogowej nawet 3 kilowaty mogą trafić z powrotem do akumulatora 48 V
Predyktywne aktywne zawieszenie w połączeniu z systemem „pre sense 360°” zwiększa też bezpieczeństwo bierne. Działa wtedy we współpracy z centralnym sterownikiem systemów wsparcia kierowcy zFAS, który do identyfikacji niebezpiecznych sytuacji zachodzących dookoła samochodu wykorzystuje dane pochodzące z wielu czujników. Gdy zarejestruje nieuchronne uderzenie w bok auta z prędkością ponad 25 km/h, sprawia, że predyktywne aktywne zawieszenie uniesie nadwozie nawet o 80 mm w górę po tej stronie samochodu, w którą nastąpi uderzenie. W ten sposób energia uderzenia może zostać przejęta przez ustawioną w odpowiedniej pozycji sekcję progów pojazdu. Deformacja kabiny pasażerskiej oraz siły działające na osoby znajdujące się w jej wnętrzu (zwłaszcza siły działające na brzuch i klatkę piersiową) mogą być w ten sposób zredukowane nawet o 50 procent w porównaniu do kolizji bocznej samochodu bez systemu unoszenia nadwozia. |
|
|
|
|
|
|
|
|