Autor |
Wiadomość |
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2011-05-23, 06:41 A8 Air
|
|
|
MODEL: Audi A8 D2 1995
SILNIK: 4.2
MOC: 300 PS
MODY POD MASKA: Brak
ZAWIESZENIE: AIR ride na amorach KONI, butla 25 L, zawory 4x1/2”, kompresory 1xViair + 1x WABCO
UKLAD HAMULCOWY: Seria
KOLA: 2 częściowe skręcane RIAL Daytona RACE ranty radinox, przód 9x20 +235/30 tył 10,5x20 + 245/30. Z przodu dystanse H&R 20 mm.
NADWOZIE: Zderzaki poliftowe po modyfikacjach, US kierunki, duże lustro,
WNETRZE: Kompletna tapicerka z Audi S8 czarna skóra, kierownica i gałka obszyte na nowo. Ringi na zegarach zegary w milach,
AUDIO: Alpina, wzmacniacz, skrzynia
Zmiany przeprowadzone:
Audi A8 D2 z 1995 roku (modelowo 96 i taki rok podany jest w dowodzie). Silnik 4.2 skrzynia automat 4 biegi.
Auto kupione w listopadzie 2009 roku Od mojego dobrego kolegi z Wrocławia (Kamil zawsze dbał o to aby auto było sprawne technicznie a na tym mi dosyć mocno zależało). D2 przed liftem pasowało mi ze względu na to że jest już niewiele warte (ale mało popularne do "stylowego" tuningu) i przez to nie straci już dużo na wartości.
Tak wyglądało po kupnie (już po zdarciu folii z szyb). Zamontowałem instalacje gazową wymieniłem radio z clariona z monitorem na zwykłą czarną alpinie z czerwonym podświetleniem. Pierwsza zime użytkowałem auto normalnie chociaż wiedziałem że to z pewnością ostatnia zima tego auta na drogach w moim posiadaniu
Na początku sezonu 2010 w aucie pojawiły się sprężyny obniżające bo wiedziałem że nad pneumatyką zejdzie mi jeszcze trochę czasu. Na aucie przewinęło się sporo felg ale najlepiej pasowały RIALE Daytona race 9x20 + 225/35 i 10,5x20 + 265/30.
W sierpniu przyśpieszyłem robote. Pneumatyczne zawieszenie (wielkie podziękowania dla Przemka z zg za pomoc przy AIR).
Do tego doszedł tylny zderzak ze zlikwidowanym wycięciem na klapke i wycięciem na wydech. Końcówki tłumika ukryte. Przedni zderzak również poliftowy zmodyfikowany do przedliftowego przodu. Przerobione chromy i zlikwidowana szpara pod maską. Przeróbki + lakierowanie to w 100% moje autorstwo. Niestety po montażu air tlne błotniki oparły się na oponach w rialach i musiałem założyć inne koło. Troche nietypowo zrobiony lowenchart 9i10x20 (opony w tych samych rozmiarach). Tak zrobione auto zawiozło mnie do ślubu
Cały sezon zimowy auto przestało w garażu. W tym czasie doszły jedynie kierunkowskazy US.
Zimą również zakupiłem drugie A8 4,2 4hp z Anglii jako magazyn części zamiennych. Dawca części miał czarną skórę RECARO w bardzo dobrym stanie. U mnie wszechogarniający był szaro granatowy kolor i drewno.
Po rozpoczęciu sezonu auto wyglądało już tak. Wyleciały znaczki S8. NA rialach pojawiły się opony przód 235/30 tyl 245/30. Z tyłu koło zmieściło się na styk. Szpara 1 mm od rantu felgi do nadkola.
W maju dzięki pomocy Mariusza z Bolesławca udało się przełożyć środek. Przy okazji przykręcone zostało wszystko to co odkręcone, przyklejone to co odklejone. Wszystko co było pokryte imitacją drewna zostało oklejone imitacją karbonu 3M. Przy okazji wyleciały chromowane nakładki na lustra. A małe lustro po przeróbce z anglika zostało zastąpione dużym (lusterko jest zmodyfikowane i posiada prawidłowy kąt . Obydwa zostały polakierowane. Poprawiłem troche wgnioty i odświeżony został lakier.
Tak prezentowało się auto na pierwszym zlocie po wymianie środka.
W tym tygodniu ruszyła przeróbka pneumata (trzeba to wszystko ładnie poukładać i zabudować). Udało się również kupić poliftowe podłokietniki i przerzucić zegary z anglika (skala w MPH) które dostały aluminiowe ringi.
na montaż czekają również hamulce na przód
O takich rzeczach jak bieżące naprawy czy wymiany eksploatacyjne nie wspominam bo naturalne dla mnie jest że auto przede wszystkim ma być w dobrym stanie technicznym.
Plany:
W najbliższym czasie atrapa i kratki w zderzak zostaną polakierowane na czarny połysk. Listwy na drzwiach i progi w kolor nadwozia. Przód musi jeszcze minimalnie usiąść ale wiąże się z tym sporo przeróbek także najszybciej zima. Jak się uda dostać to troche szersze ranty (najchętniej takie same jak na tyle) na przód. Z pewnością kilka elementów zostanie polakierowanych. US klapa. |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-05-23, 07:01
|
|
|
Szacun za pasję i wkład pracy. Śliczna Audiczka. :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-05-23, 07:08
|
|
|
Fajne auto, jak dla mnie czysta pasja :mrgreen:
Gratuluję wytrwałości oraz pomysłów!
Napisz tylko coś więcej na temat AirRide jak to się sprawuje na naszych drogach, jak wygląda komfort w porównaniu do zwykłych amorków, itp itd |
_________________
|
|
|
|
|
mateusz21-86
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mateusz
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: lubin
|
Wysłany: 2011-05-23, 08:03
|
|
|
bardzo dobra robota to już się nazywa pasja ! |
|
|
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-23, 08:29
|
|
|
tylko nie spapraj tak zacnej limuzyny ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
kojot1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2011-05-23, 09:28
|
|
|
jak kolega wyżej już wspomniał coś o tym zawieszeniu możesz napisać więcej, co tam dokładnie robiłeś i jak to sie sprawuje w normalnym użytkowaniu , jak już założysz te hamulce od porsche to napisz co tam trzeba było przerabiać czy podeszły bez większych kombinacji bo bardzo mnie ten temat interesuje, też sie zastanawiam nad takim rozwiązaniem bo ori hamulce są bardzo słabe jak na te auto. |
|
|
|
|
|
|
|
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2011-05-23, 10:53
|
|
|
Dzięki za miłe słowa.
Cytat: | tylko nie spapraj tak zacnej limuzyny ;-) |
biorąc pod uwage ewolucje auta to raczej nie grozi mu to
kojot1 napisał/a: | jak już założysz te hamulce od porsche |
hamulce są zdjęte z A8 także jedyna przeróbka to przyłączenie przewodów hamulcowych bo jest inne.
Odnośnie air napisze coś więcej jak skończe przeróbkę. |
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2011-05-23, 11:26
|
|
|
No i nareszcie założyłeś temat o swojej lalce ;-) pięknie się prezentuję na takiej glebie i tym kole też bym tak chętnie zrobił ze swoim autem, żebym miał jakieś 2 do normalnego poruszania się :-( |
|
|
|
|
|
|
|
lunizS8
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 &W211
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2011 Posty: 85 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
tomow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomo
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 44 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2011-05-23, 16:30
|
|
|
piękna furka , masa włożonej pracy :shock: |
_________________ A8 V8 Engine |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-05-23, 19:45
|
|
|
Pszendza powiedz jak sprawuję się ta folia M3,bardzo mozolna to robota z oklejaniem tych wszystkich okrągłości. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2011-05-23, 19:49
|
|
|
Pasja, pasja - niesamowite. Sporo godzin ciężkiej pracy. Wielki szacun za cierpliwość i pracowitość. Pozdrawiam. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2011-05-25, 18:49
|
|
|
Stary szacun, sam od jakiegoś czasu planuje coś zrobić z Moją Lalą ale zawsze brak czasu, bardzo mi się podoba
Ps.Nie złą strone rozdarłeś z opisem ;-) |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
Szopen
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2011-05-25, 19:49
|
|
|
Jest piękna. Podziwiam |
_________________ No quattro no fun |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-27, 10:33 Re: A8 Air
|
|
|
Pszendza napisał/a: | A małe lustro po przeróbce z anglika zostało zastąpione dużym (lusterko jest zmodyfikowane i posiada prawidłowy kąt . |
Przełozyłeś stopkę ze starego? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|