Autor |
Wiadomość |
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2012-02-10, 09:27 A8 na śniegu i ptanie automat+quattro+ręczny
|
|
|
No to wczoraj jazdy już pełną gębą na dużym placu - byłym torze w Wieliczce (do puki uprzejmie miśki nas nie wygnały :mrgreen: ) , potem po drogach powiatowych, niestety w większości odśnieżonych
Musze przyznać, że prowadzenie A8 mega mnie zaskoczyło (spodziewałem się raczej pontonu ), prowadzenie na śniegu, na prostej w poślizgu i innych warunkach mimo swojej masy nadzwyczaj dobrze wypada. Oczywiście porównuje z poprzednimi quattrówkami :mrgreen: Na + , w śniegu spisuje się moje allroudowskie zawieszenie :mrgreen: bardzo wskazane, już S8 w tamtym sezonie trzeba było wykopywać nie raz ze śiegu:D
Właściwie nieco problemów na ciasnych łukach i tu pytanie, jak odpuszczam gaz to mogę dosłownie na sekundę podciągnąć ręczny ?? czy jest to niewskazane dla torsena i automatu ?? skoro w warunkach normalnych ASR co chwile przyhamowuje jakieś koło to chyba nie ma powinno to mieć jakiegoś złego wpływu (oczywiście bez gazu).
PS: ASR-owi mówimy stanowcze nie !! |
_________________ no i "ni mom" A8
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-02-10, 09:46
|
|
|
audik napisał/a: | jak odpuszczam gaz to mogę dosłownie na sekundę podciągnąć ręczny |
ale po co :?: :?: gaz 1/3 w podłogę i ładnie łuki przechodzisz poślizgiem
audik napisał/a: | czy jest to niewskazane dla torsena i automatu |
dokładnie jest to nie wskazane , ponieważ jak puścisz gaz to samochód toczy się na biegu .
audik napisał/a: | skoro w warunkach normalnych ASR co chwile przyhamowuje jakieś koło to chyba nie ma powinno to mieć jakiegoś złego wpływu (oczywiście bez gazu). |
ASR wyhamowuje poszczególne koła przy użyciu ABS i to nie jest tylko przyhamowanie poszczególnych kół ale i też odcięcie dopływu paliwa do silniku , moja zaleta na zabawę :
-wyłącz ASR/ABS
-przełącz na tip-tronic (najlepiej na 1bieg , żeby skrzynia nie szalała)
-nie duża prędkość około 20-30km/h
-Na prawdę 1/3 gazu i samochód sam będzie się ślizgał , ty tylko kieruj i operuj gazem
mi np starczy 2000obr/min-3000obr/min ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2012-02-10, 10:07
|
|
|
mdamian napisał/a: | audik napisał/a: | jak odpuszczam gaz to mogę dosłownie na sekundę podciągnąć ręczny |
ale po co :?: :?: gaz 1/3 w podłogę i ładnie łuki przechodzisz poślizgiem
audik napisał/a: | czy jest to niewskazane dla torsena i automatu |
dokładnie jest to nie wskazane , ponieważ jak puścisz gaz to samochód toczy się na biegu .
audik napisał/a: | skoro w warunkach normalnych ASR co chwile przyhamowuje jakieś koło to chyba nie ma powinno to mieć jakiegoś złego wpływu (oczywiście bez gazu). |
ASR wyhamowuje poszczególne koła przy użyciu ABS i to nie jest tylko przyhamowanie poszczególnych kół ale i też odcięcie dopływu paliwa do silniku , moja zaleta na zabawę :
-wyłącz ASR/ABS
-przełącz na tip-tronic (najlepiej na 1bieg , żeby skrzynia nie szalała)
-nie duża prędkość około 20-30km/h
-Na prawdę 1/3 gazu i samochód sam będzie się ślizgał , ty tylko kieruj i operuj gazem
mi np starczy 2000obr/min-3000obr/min ;-) |
Dobrze mówisz, ale te uwagi to do początkowych zabaw na placu i raczej lajtowych zabawach do 30-50km/h najlepiej z dużą ilością miejsca (broń boże na wąskich krętych drogach po wioskach ) , jednak po 8 latach użytkowania quattro w różnych autach, to już trochę inaczej jazda wygląda 8-) |
_________________ no i "ni mom" A8
|
Ostatnio zmieniony przez audik 2012-02-10, 10:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mad_MAX [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-02-10, 10:07
|
|
|
audik napisał/a: | No to wczoraj jazdy już pełną gębą na dużym placu - byłym torze w Wieliczce (do puki uprzejmie miśki nas nie wygnały ) , potem po drogach powiatowych, niestety w większości odśnieżonych |
Dlaczego kurcze nie daliście znać , tak to muszę się bawić na normalnych ulicach ehehe
Audik , ręczny to sobie zostaw do malucha , samym gazem operuj i zabawa przednia 8-) 8-)
PS. Dajcie znać jak będziecie gdzieś śmigać w najbliższym czasie to z chęcią się przejadę
audik napisał/a: | Dobrze mówisz ale te uwagi to do początkowych zabaw na placu i raczej lajtowych zabawach do 30-50km/h z dużą ilością miejsca, jednak po 8 latach użytkowania quattro w różnych autach, to już troche inaczej jazda wygląda |
To jak już jesteś zaprawiony w bojach , to co się tak pytasz hehehe |
|
|
|
|
|
|
|
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2012-02-10, 10:12
|
|
|
Jak widzę lampę przede mną to ręczny byłby wielce wskazany :mrgreen: przede wszystkim pytałem o ten ręczny :mrgreen: to pierwszy automat z quattro 8-)
mad-Max musisz patrzeć na naszej stornie w jaskini quattro Team Krakow (tylko trzeba się chyba trejestrować, a samo forum może skrzywić psyche :mrgreen: ) ale i na AKP zazwyczaj w spotach Krakowskich jest info, śniegu mało ostatnio to i mniej spotkań
Dziś wyjazd na hamownie do Niepołomic, jak byś chciał 8-) |
_________________ no i "ni mom" A8
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-02-10, 10:43
|
|
|
audik napisał/a: |
Dziś wyjazd na hamownie do Niepołomic, jak byś chciał 8-) |
Jedziesz A8 hamować? Jeżeli tak daj znać jak poszło ponieważ na forum temat ustał z powodu ponoć niemiarodajnych wyników... |
|
|
|
|
|
|
|
witaut
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: ON
Imię: Witek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-10, 10:54
|
|
|
Ehhhh Panowie , bzdury gadacie :-P
Ja juz dwa lata latam na A8 4.2 i jak jest snieg to bez recznego nie wyjezdzam na ulicy.
Zabawa lepsza "bardziej bokiem" i auto mozna lepej kontrolowac i najwaznejsze ze nic sie nie dzieje z napedami. ;-) |
_________________ Bialorusin.
Walcze o Demokracje.
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-02-10, 11:17
|
|
|
audik napisał/a: | Jak widzę lampę przede mną to ręczny byłby wielce wskazany |
a ja jak widzę przeszkodę przed sobą , to odpuszczam gaz , żeby przód złapał przyczepność naprowadzam gdzie chcę jechać i "ogen" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
witaut napisał/a: | a juz dwa lata latam na A8 4.2 i jak jest snieg to bez recznego nie wyjezdzam na ulicy.
Zabawa lepsza "bardziej bokiem" i auto mozna lepej kontrolowac i najwaznejsze ze nic sie nie dzieje z napedami. ;-) |
lepiej dmuchać na zimne niż potem dawać ogłoszenia typu :
"kupię napędy , lub skrzynie " :mrgreen: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
witaut
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: ON
Imię: Witek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-10, 13:20
|
|
|
mdamian napisał/a: | lepiej dmuchać na zimne niż potem dawać ogłoszenia typu :
"kupię napędy , lub skrzynie " |
No moze ...
A narazie sie trzyma, bez zmian.
To jak ktos na forum napisal o akcji serwisowej z lewarkiem : "Nie taka ta czesc i wadliwa jak wytszymala 15 lat" , to samo z recznym nie tak to i przeciewskazane jak sie jeszcze trzyma. :roll: ;-)
Poliatamy zobaczymy... |
_________________ Bialorusin.
Walcze o Demokracje.
|
|
|
|
|
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2012-02-10, 18:42
|
|
|
sebos17 napisał/a: | audik napisał/a: |
Dziś wyjazd na hamownie do Niepołomic, jak byś chciał 8-) |
Jedziesz A8 hamować? Jeżeli tak daj znać jak poszło ponieważ na forum temat ustał z powodu ponoć niemiarodajnych wyników... |
automat nie nadaje się na prawdziwą hamownie :mrgreen:
jedzie parę potworów quattro z Krakowa 8-)
A w temacie dalej chciałbym się dowiedzieć co i dlaczego się zkitra po użyciu ręcznego :-P
mdamian napisał/a: | audik napisał/a: | Jak widzę lampę przede mną to ręczny byłby wielce wskazany |
a ja jak widzę przeszkodę przed sobą , to odpuszczam gaz , żeby przód złapał przyczepność naprowadzam gdzie chcę jechać i "ogen" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
:mrgreen: jak lecisz bokiem to średni pomysł odpuszczać gaz :mrgreen: |
_________________ no i "ni mom" A8
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-02-10, 18:58
|
|
|
audik napisał/a: | :mrgreen: jak lecisz bokiem to średni pomysł odpuszczać gaz :mrgreen: |
nie mówię o puszczeniu gazu i czekanie co się stanie , tylko na sekundę puścić gaz żeby przód zanurkował (koła przednie złapały sterowność) skręcasz i ogień.
to logiczne że jak lecisz bokiem i puścisz gaz , a tym bardziej naciśniesz na hamulec to obrót gwarantowany :mrgreen: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|