Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL ] Obsługa skrzyni automatycznej w górach  
Autor Wiadomość
JPTUNER 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: JAREK
Jeżdzę: AUDI S8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: DW
Wysłany: 2012-07-24, 14:20   [ALL ] Obsługa skrzyni automatycznej w górach

Znalazłem taki artykuł:"
Osobnym rozdziałem są automatyczne skrzynie biegów, które ułatwiają jazdę, ale w niektórych wypadkach wymagają odpowiedniej obsługi. Wyzwaniem jest np. jazda w górach. Podczas zjazdu ze skrzynią w pozycji Drive skrzynia zamiast hamować silnikiem zmienia przełożenia na coraz wyższe i samochód zaczyna się rozpędzać. Zwykle więc kierowca wykorzystuje tylko hamulec do zmniejszenia prędkości. Przy długim zjeździe można zagotować płyn hamulcowy, a wówczas tracimy hamulce. Można jednak stracić także skrzynię.


- Kiedyś trafił do nas samochód, którego kierowca podczas długiego zjazdu ustawił skrzynię w pozycji neutral, chcąc zaoszczędzić na paliwie - mówi Grzegorz Kowalczyk, szef serwisu Centrum Motoryzacyjnego Toruńska w Warszawie. - Silnik pracował na wolnych obrotach, podczas gdy skrzynia napędzana przez koła kręciła się bardzo szybko nie mając odpowiedniego chłodzenia i smarowania. Po zakończeniu wielokilometrowego zjazdu nadawała się już tylko do wymiany. Przed jazdą w górach warto więc sprawdzić w instrukcji obsługi jak hamować silnikiem. Każda automatyczna skrzynia biegów daje takie możliwości. W przypadku starszych modeli należy wykorzystać położenie redukujące maksymalne przełożenie do drugiego biegu, natomiast w przypadku nowoczesnych skrzyń dających możliwość manualnej zmiany przełożeń w trybie sekwencyjnym także redukujemy bieg do dwójki. W innych skrzyniach stosowane są specjalne przełożenia umożliwiające hamowanie silnikiem i przed wyjazdem w góry lepiej sprawdzić to w instrukcji.

Co sądzicie na ten temat?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-24, 14:49   

Jak najbardziej prawdziwe. Nie jeździ się automatem "na luzie" i chyba kazdy wie że 1,2,3 lub także u nas sekwencja pozwala na hamowanie silnikiem i to sie wykorzystuje do zjazdu z gory. Nie morduje sie hamulców. ;-)
 
 
Judo 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2012-07-24, 16:12   

Dobra ale czy jak jade sobie na D powiedzmy 100 km/h i widzę górkę ( czytaj dołek ) to mogę nie zatrzymując auta wrzuć sobie 1,2 lub 3 ? Bo mam takie wrażenie że jak się to zmieni podczas jazdy to się skrzynia rozwali- przecież musimy przelecieć przez R,N i dopiero mamy 3,2,1 . Może banalne pytanie ale mnie wciąż nurtuje z uwagi np na informacje widoczną na Fisie podczas odpalania fury - żeby wciśnąć hamulec przed zmianą biegów z P na D . Może ktoś mi to wytłumaczyć .. ? :)
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-24, 16:21   

Judo napisał/a:
przecież musimy przelecieć przez R,N i dopiero mamy 3,2,1
Co Ty masz za skrzynie?? :shock: PRND321 takie jest układ i spokojnie mozna wrzucić z D na 3,2,1 zależności od prędkości czy rodzaju skrzyni bo nie każda ma te 1,2,3. Wybierak ma konstrukcje ktora zapobiega przed przypadkowym wybraniem niekorzystnego przełożenia i na te 3,itd to nie działa tylko na np R,P.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-07-24, 16:22   

Judo napisał/a:
Dobra ale czy jak jade sobie na D powiedzmy 100 km/h i widzę górkę ( czytaj dołek ) to mogę nie zatrzymując auta wrzuć sobie 1,2 lub 3 ? Bo mam takie wrażenie że jak się to zmieni podczas jazdy to się skrzynia rozwali- przecież musimy przelecieć przez R,N i dopiero mamy 3,2,1 . Może banalne pytanie ale mnie wciąż nurtuje z uwagi np na informacje widoczną na Fisie podczas odpalania fury - żeby wciśnąć hamulec przed zmianą biegów z P na D . Może ktoś mi to wytłumaczyć .. ? :)


Hamulec wciskasz ze wzgledu bezpieczeństwa.
Nie stukniesz niechcący w murek czy inne auto na parkingu. Bez hamulca auto od razu po mału jedzie.

Co do redukowania z D na 4, 3 lub 2 to nie przechodzisz przez N... nie rozumiem problemu.

Redukując automata warto stosować te same zasady (co do prędkości na poszczególnych biegach) jak w skrzyni manualnej. Nie ma tu żadnej filozofii.

Po górach lata się na tipie i nie ma problemów. Ostatnio troche po sudetach jeździłem
i na stromych długich zjazdach nawet tipem do 1 schodziłem. Długie te biegi są w utomacie i na stromych zjazdach 2 bieg to za mało do hamowania.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-07-24, 16:59   

A po co redukować biegi?
W górach jeździ się tak samo jak po równinach, jadę z góry na D na 6 biegu i nic nie redukuję, a niech się auto rozpędza, dalej zajadę i to za darmo :lol:
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-24, 17:38   

labas napisał/a:
A po co redukować biegi?
W górach jeździ się tak samo jak po równinach, jadę z góry na D na 6 biegu i nic nie redukuję, a niech się auto rozpędza, dalej zajadę i to za darmo :lol:

Kolega ma specyficzne poczucie humoru :lol:
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-07-24, 17:53   

Apophis napisał/a:

Kolega ma specyficzne poczucie humoru :lol:


Akurat teraz nie żartowałem, całe życie mieszkam i jeżdżę w górach.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-24, 18:38   

labas napisał/a:
Akurat teraz nie żartowałem, całe życie mieszkam i jeżdżę w górach.

No to wiesz jaka jest technika jazdy w górach i jak sie nie ma ceramiki w heblach to można mieć przykrą niespodziankę przy którymś kolejnym ostrym zakręcie ;)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-07-24, 18:43   

Kolego JPTUNER, czy możesz całych tematów/postów nie pisać dużymi literami?...
ten tytuł poprawiam i mam nadzieję, że następne napiszesz już poprawnie bo nie mam przyjemności w ich kasowaniu.

Pozdrawiam, FOSS
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-07-24, 18:58   

Apophis napisał/a:
No to wiesz jaka jest technika jazdy w górach i jak sie nie ma ceramiki w heblach to można mieć przykrą niespodziankę przy którymś kolejnym ostrym zakręcie ;)


Nie jest tak żle, bez ceramiki da się żyć(jechać)
Przed jakimś ostrym zakrętem muska się lekko(odpowiednio) heble, a za zakrętem ogień :lol:
Przecież auto nie rozpędzi się więcej niż 100-120 km, a znów w naszych górach nie ma zjazdów po 10 km. Nawet jak mieszkałem w Alpach ( 1800m n.p.m) jeździłem tak jak pisałem wyżej i nigdy nie zagotowałem hebli - może przez to, że mam to na codzień.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-24, 19:03   

labas, Możliwe że wypracowałeś sobie styl i choc ja tam za wiele sie nie udzielalem w rasowych górach to tez nie było tragedii. Ale zjazd na "biegu" jest tanszy bo spalanie wtedy 0,0 :mrgreen:
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-07-24, 19:13   

Apophis, ja cały czas jeżdżę na biegu, tylko na najwyższym, właśnie żeby jak najdłużej było 0,0.
Na N jeżdżą samobójcy :lol: z błogą niewiedzą że oszczędzają paliwo.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-24, 20:20   

Kiedyś dawno na początku mojej przygody z automatem sam wrzucałem N gdy tylko było z gorki,chyba stare nawyki podziadkowe zostały :-D Na szczeście skrzynia w omedze mi wybaczyła tę głupote i ja sie w pore opanowałem :)
 
 
Judo 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2012-07-24, 20:29   

Apophis napisał/a:
Judo napisał/a:
przecież musimy przelecieć przez R,N i dopiero mamy 3,2,1
Co Ty masz za skrzynie??P.

Mam swapa z Wartburga GT ;) heheh taaa cos mi sie popierniczylo z tymi przelozeniami :) ))
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.