Autor |
Wiadomość |
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-13, 14:57 [inne ] Renowacja, farbowanie skórzanej tapicerki
|
|
|
Witajcie,
w tym temacie opiszę proces naprawy, farbowania poprzecieranej skórzanej tapicerki na przykładzie mojego auta.
Skóra z wiekiem traci swoje właściwości i narażona jest na uszkodzenia mechaniczne, np przy wsiadaniu i wychodzeniu z auta.
Pojawiają się zagniecenia , pęknięcia , dziury , nie wygląda to zbyt estetycznie , chyba każdy fan czterech kółek chce aby jego auto było zachowane w nienagannym stanie.
Opisze tutaj krok po kroku jak nakładem własnej pracy i kosztami niższymi niż w zakładach tapicerskich przywrócić blask i estetykę zniszczonym fotelom.
Co nam będzie potrzebne?
W pierwszej kolejności trochę chęci i czasu.
trudność 2/5
czas pracy: 1H nie licząc oczekiwania na wyschnięcie farby w przedostatnim etapie prac( renowacja jednego boczku)
1.Całą tapicerkę czyścimy preparatem do konserwacji i pielęgnacji skory ja osobiście używam do tego preparatów marki colourlock.
preparat występuje w 2 rodzajach:
- soft i strong
soft przeznaczony jest lekko zabrudzonej tapicerki
strong do mocnych zabrudzeń
ja osobiście używałem wersji strong
w zależności czy odnawiamy cały fotel czy jakaś jego cześć potrzebne nam będą:
- pad szlifujący (do kupienia w sklepie internetowym firmy colourlock, bądź allegro)
- benzyna do skóry ( ilość uzależniona od wielkości prac)
- rozpuszczalnik GLD ( j.w)
- farba do skóry ( w celu dobrania farby wysyłamy wycinek skórzanej tapicerki do firmy podanej powyżej) ilość farby i cena uzależniona jest od tego cy farbujemy cały fotel czy tez jakieś jego elementy
- środek Leder Versiegelung. Ochroni to farbę przed wycieraniem.
- szmatki , pady do aplikacji benzyny, rozpuszczalnika, farby na skórze
zestaw do regeneracji boczka fotela kosztował mnie z wysyłka 120zł , farby spokojnie wystarczy na 4 boczki
Przystępujemy do prac:
Opis częściowo zapożyczony/skopiowany z poradnika producenta:
http://colourlock.pl/farb...anej-tapicerki/
2.czyszczenie skóry
jak widać skóra posiada przetarcia i zabrudzenia powstałe podczas wsiadania wysiadania z auta
Pierwszy krok to wyczyszczenie powierzchni:
-bardzo brudnych STRONG CLEANER’EM,
-lekko przybrudzonych SOFT CLEANEM.
Czyszczenie pozwala na usunięcie standardowych zabrudzeń eksploatacyjnych. Z biegiem czasu, szczególnie jasne tapicerki, zmieniają pod ich wpływem radykalnie wygląd. Dopiero po czyszczeniu można realnie ocenić w jakim stanie jest nasza skóra. Zostaną odsłonięte wszelkie niedoskonałości, zapewne zniknie też sztuczny połysk.
1. Na zmoczoną szczotkę nanosimy piankę z aplikatora.
2. Czyścimy ruchem okrężnym od szwu do szwu, zbierając pozostałości czystą szmatką.
3. Przy mocnych zabrudzeniach czynność tę należy powtórzyć.
4. Tapicerkę pozostawić do wyschnięcia.
b) szlifowanie powierzchni skóry
Wszelkie nierówności, rysy i zagłębienia powinny zostać przeszlifowane. Polepszy to efekt wizualny wykonywanych przez nas prac. Dodatkowo zmatowienie powierzchni poprawi też przyczepność farby.
1. Pad szlifujący stosuje się przy wygładzaniu szorstkich powierzchni skórzanych, przed nałożeniem płynnej skóry lub przed farbowaniem.
2. Przeszlifowanie powierzchni spowoduje uelastycznienie skóry przed farbowaniem.
3. Obie strony padu mogą być używane. Pad można czyścic przy użyciu wody.
4. Powierzchnię skóry należy szlifować delikatnie ruchami okrężnymi.
5. Należy uważać, aby nie robić głębokich rys i równo zeszlifowywać powierzchnie (szczególną ostrożność należy zachować w przypadku nici).
6. Po szlifowaniu powierzchnie należy przetrzeć suchą szmatką.
skora po szlifowaniu padem, należy uważać na nici ponieważ łatwo je uszkodzić
c) odtłuszczanie skóry
Drugą bardzo ważna rzeczą jest odtłuszczenie obszaru, który będzie malowany. Ma to na celu pozbycie się substancji z którymi nie radzą sobie standardowe środki czyszczące (naniesionych olei, wosków i silikonów). Szczególną uwagę należy zwrócić na miejsca, które mają kontakt z nasza skórą (kierownice, podłokietniki, gałki zmiany biegów), oraz miejsca gdzie pojawiły się wytarcia. Skóra w tych miejscach jest otwarta i pozbawiona zabezpieczającej warstwy lakieru wykończeniowego, a co za tym idzie chłonie tłuszcze i inne substancje. Na tłustych powierzchniach nie chce się trzymać farba.
W celu otłuszczenia powierzchni należy skorzystać z Benzyny do skóry.
Niewielką ilość środka nalewamy na białą szmatkę i przecieramy uszkodzone powierzchnie.
d) rozpuszczalnik GLD
GLD używa się do właściwego przygotowania powierzchni przed malowaniem. Po jego użyciu powierzchnia staje się lekko klejąca a stara farba gotowa na przyjęcie nowej.
Gdy powierzchnia jest należycie przygotowana można zabrać się do nakładania farby. Dobre przygotowanie powierzchni w praktyce oznacza brak problemów z nakładaniem farby. Jeśli farba dobrze i równomiernie przyjmuje się na całej powierzchni, nie zostawia smug znaczy, że opisany wyżej proces wykonaliśmy poprawnie.
zdjęcie po odtłuszczeniu elementu benzyna do skór i preparatem GLD
Etap 3. Farbowanie skóry
1. Farbę należy wymieszać.
2. Farbę nakładamy na gąbkę.
3. Nanosić warstwami w pierwszej kolejności na uszkodzone miejsca.
4. Po nałożeniu każdej warstwy farby, należy poczekać do wyschnięcia (lub podsuszać suszarką).
5. Nanosić kolejne warstwy farby, aż do uzyskania zadowalającego efektu.
6. Po zniwelowaniu uszkodzeń, należy ocenić, czy nowo zafarbowane miejsca nie odróżniają się od pozostałej części skóry. Jeśli są różnice, należy całość przetrzeć delikatnie farbą i pozostawić do wyschnięcia. Gdy farbowanie zostało zakończone, tapicerkę pozostawiamy do wyschnięcia.
Warto mieć na uwadze, że ilość nałożonej farby przekłada się na jakość farbowania. Im mniej farby zostanie nałożone na skórę tym lepiej. Wynika to ze specyfiki skóry. Im mniejsza ingerencja z naszej strony tym większa szansa na zachowanie naturalnego charakteru skóry.
pierwsza warstwa farby , zaczynałem od miejsc najbardziej zniszczonych
druga warstwa farby - farbę staramy się rozkładać równomiernie aby nie wyszły przebarwienia i smugi
czekamy aż wyschnie, możemy podsuszyć tez miejsca w których nałożyliśmy farbę suszarką do włosów
sprawdzamy czy wszędzie farba jest rozprowadzona równomiernie, dokonujemy ew poprawek
4. Zabezpieczenie powierzchni
Po skończonym farbowaniu należy dodatkowo zabezpieczyć farbę warstwą wykończeniową. środek Leder Versiegelung. Ochroni to farbę przed wycieraniem.
1. Niewielką ilość utrwalacza, należy nanieść na szmatkę lub na gąbkę i równomiernie rozprowadzić na powierzchni skóry. Czynność należy powtarzać maksymalnie dwukrotnie.
2. Pierwszy raz po farbowaniu.
3. Drugi raz dzień po farbowaniu
osobiście odczekałem 3h aż farba wyschnie.
efekt końcowy
wszystkie potrzebne produkty można zakupić w sklepie
http://sklep.colourlock.pl/ |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-07-13, 21:25
|
|
|
Już się nakręciłem ...rav85, super poradnik |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-07-13, 21:33
|
|
|
ooo no ja też takiego opisu szukałem!!! Dobra robota, znajdę chwile to trzeba będzie troche pofarbować |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-13, 22:18
|
|
|
Też mogę polecić firmę. W poprzednim aucie zakupiłem u nich taki zestaw. I niebo a ziemia po skończonej robocie.
Co do opisu to jedynie mogę zasugerować że do czyszczenia skóry lepszym rozwiązaniem od szmatki będzie szczoteczka do skóry firmy colorluk. Lepiej i szybciej się nią pracuje że środkiem strong. |
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-14, 05:14
|
|
|
W zestawach czyszczących są szczoteczki w komplecie
chyba ze ktoś kupuje osobno
po weekendzie zajmę się fotelem docelowym, który jest w aucie od strony pasażera
|
|
|
|
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-18, 08:24
|
|
|
farbowanie boczka w fotelach komfortowych
po czyszczeniu preparatem colourlock strong
po odtłuszczeniu benzyna do skór i szlifowaniu padem
po użyciu rozpuszczalnika GLD aby przygotować powierzchnie pod nowa farbę
pierwsza warstwa farby
po delikatnych poprawkach, czekam aż farba wyschnie
na sam koniec trzeba nałożyć lakier z utrwalaczem
poczekam 2-3 h i to zrobię
czas całego zabiegu ok 38 min |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
|
|
|
|
|
|
|
TMEA
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A6 C4
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Okolice Kielc
|
Wysłany: 2015-10-21, 10:30
|
|
|
fajnie teraz można cofnąć licznik o 100 000km bo siedzenia jak nowe nie no żarcik |
|
|
|
|
Mc_Abra
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 22 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 2015-10-24, 15:31
|
|
|
Super poradnik.
Muszę zająć się swoimi fotelami.
Jeszcze jedno pytanie, na dziury kiedyś oglądałem, nakłada się tzw wypełniacz skóro podobny czy coś.
Słyszeliście o tym coś?
i jeszcze jedno pytanie kolego rav85, czy efekt utrzymuje się długo? Czy nie brudzi, nie zostawia śladów na ubraniu? |
_________________ Gość when was the last time you just went for a drive? |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-10-24, 16:43
|
|
|
Mc_Abra napisał/a: | Jeszcze jedno pytanie, na dziury kiedyś oglądałem, nakłada się tzw wypełniacz skóro podobny czy coś.
Słyszeliście o tym coś? |
jest coś takiego jak klej do skór sam nie stosowałem tyko widziałem na filmie i wyglądało to obiecująco.
Mc_Abra napisał/a: | i jeszcze jedno pytanie kolego rav85, czy efekt utrzymuje się długo? Czy nie brudzi, nie zostawia śladów na ubraniu?
| długo i nie brudzi tylko trezba zastosować utrwalacz http://sklep.colourlock.p...rsiegelung.html |
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-10-26, 10:33
|
|
|
Tomek nazywa sie to plynna skora. 15ml 30zl na allegro mam dwie dziury - bede zamiawial na czasie zdam relacje jak to dziala |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-10-26, 21:07
|
|
|
stillbadboy napisał/a: | Tomek nazywa sie to plynna skora. 15ml 30zl na allegro | no właśnie
daj znać jak Ci z tym pójdzie bo mam takie przetarcie na fotelu które przydało by się poprawić. |
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2015-10-27, 10:18
|
|
|
Przerabialem latem u siebie. Jedyne co mogę dodać, to to, że w przednich kublach recaro jak ktos ma rozwalone zewnetrzne dolne trzymanie ( od wsiadania i wysiadania ) czyli pokruszoną gąbkę w środku można to uratować zamieniając miejscami boki wewnetrzne z zewnetrznymi. Fotele po takim zabiegu maja idealny kształt i dopiero wtedy regeneracja skóry daje najlepszy efekt. Cala robota rozbiorki dwóch foteli zajęła mi jakies 4 piwa. Polecam
Pzdr. |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-10-28, 11:11
|
|
|
znaczy sie prawy wewnetrzny do lewego zewnetrznego nie ? no ale dalej wenwterzne beda pokruoszne chyba ze ... uzupelni sie braki pianą montażową do okien |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|