Autor |
Wiadomość |
solox011
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Franciszek
Jeżdzę: S8
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-07-08, 00:06 [ALL] Malowanie zacisków hamulcowych.
|
|
|
Witam przy okazji regeneracji zacisków gdy będą ściągnięte chciał bym je pomalować. Fabrycznie są pomalowane na czarno (brembo zaciski) ale już schodzi w nie których miejscach bezbarwny. Myślałem nad wypiaskowaniem no i położeniem lakieru i najlepiej jeszcze jak by poszedł na to bezbarwny czyli tak jak fabrycznie były. Kolor czarny zostaje i pytanie jakiej farby użyć do tego żeby wytrzymała temperaturę. Malowane będzie pistoletem.
pozdrawiam |
_________________ Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm |
|
|
|
|
|
|
|
kojot1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2010-07-08, 01:14
|
|
|
w poprzednich autach zaciski malowalem takim specjalnym sprajem do zaciskow do kupienia w sklepach z lakierami samochodowymi jak nie bedziesz mogl znalesc to tez uzywalem farby hammerite spisala sie znakomicie, nie luszczy sie i nie schodzi trzyma sie bardzo dobrze, moge nawet powiedziec ze znacznie lepiej jak ten spraj do zaciskow, lepiej kryje i ladnie sie rozprowadza ja malowalem pedzelkiem i efekt byl bardzo zadowalajacy,
u siebie zaciski wyczyscilem druciakiem zalozonym na wiertarke potem odtluscilem i pomalowalem, nie wiem czy az taka procedura jak piszesz bedzie potrzebna zeby pomalowac zaciski, zrób jeden zacisk "moim sposobem" i jak bedziesz zadowolony to zaoszczedzisz duzo pracy . |
|
|
|
|
|
|
|
bronko86
Moje A8
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 87 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 2010-07-08, 08:33
|
|
|
Ja pomalowałem u siebie w esie farba żaroodporna w sprayu po uprzednim wyczyszczeniu i odtłuszczeniu, nie zchodzi i wytrzymuje bardzo wysokie temperatury :mrgreen: |
|
|
|
|
solox011
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Franciszek
Jeżdzę: S8
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-07-08, 20:39
|
|
|
bronko86 napisał/a: | Ja pomalowałem u siebie w esie farba żaroodporna w sprayu po uprzednim wyczyszczeniu i odtłuszczeniu, nie zchodzi i wytrzymuje bardzo wysokie temperatury :mrgreen: |
A konkretnie to jaka farba była pamiętasz jakiej firmy mat czy połysk. Ta hammerite podobno wytrzymuje do 100stopni tak producent podaje.
czyściłeś u siebie zaciski całkowicie ze starej farby bo jak rozumie to miałeś pomalowane fabrycznie tak jak u mnie. |
_________________ Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm |
|
|
|
|
|
|
|
kojot1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2010-07-08, 22:14
|
|
|
robilem to w omedze i c4 a6 ten spraj na zaciski to nie pamietam jakiej firmy ale pozniej poprawialem hammerite, a w a6 juz robilem hammerite nie wiem szczerze do jakiej temperatury jest ale wytrzymal w a6 2 lata bez problemow nigdy nie smierdzialo farba zeby sie cos tam smalilo czy cokolwiek a zaciski nie mialy lekko w mojej c4 wiec sprawdzialem osobiscie ,zaciski mialem pomalowane orginalnie, zczyscilem wiertarka z druciakiem co sie dalo jakos specjalnie sie nie przykladalem do tego zeby jechac go zera pprostu wszystkie odpryski i brudy doladnie odtluscilem i jazda farba wyszlo ladnie nawet bardzo temat z tym hammeraidem zapodal mi znajomy co na forum tuningowym to znalazl wiedzialem ze farba jest sprawdzona i daje rade no i kolorek bardziej mi sie podobal byl żywszy jak ten w spreju , ale sprej tez daje rade, tak ze co bys nie wybral bedzie dobrze, dobierz tylko kolor i do roboty :-D koszta sa znikome jedna srednia puszka starczy w zupelnosci na 2-3 auta |
|
|
|
|
bronko86
Moje A8
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 87 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 2010-07-08, 22:41
|
|
|
solox011 napisał/a: | bronko86 napisał/a: | Ja pomalowałem u siebie w esie farba żaroodporna w sprayu po uprzednim wyczyszczeniu i odtłuszczeniu, nie zchodzi i wytrzymuje bardzo wysokie temperatury :mrgreen: |
A konkretnie to jaka farba była pamiętasz jakiej firmy mat czy połysk. Ta hammerite podobno wytrzymuje do 100stopni tak producent podaje.
czyściłeś u siebie zaciski całkowicie ze starej farby bo jak rozumie to miałeś pomalowane fabrycznie tak jak u mnie. |
Tak czysciłem je az do całkowitego pozbawienia jakichkolwiek pozostałości starej ori farby i zanieczyszczen. A ta farba to normalny zaroodpory spray wytrzymuje chyba lekko 300 stopni. Zapytaj w sklepie to od razu taka dostaniesz ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
solox011
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Franciszek
Jeżdzę: S8
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-07-08, 23:03
|
|
|
bronko86 napisał/a: | solox011 napisał/a: | bronko86 napisał/a: | Ja pomalowałem u siebie w esie farba żaroodporna w sprayu po uprzednim wyczyszczeniu i odtłuszczeniu, nie zchodzi i wytrzymuje bardzo wysokie temperatury :mrgreen: |
A konkretnie to jaka farba była pamiętasz jakiej firmy mat czy połysk. Ta hammerite podobno wytrzymuje do 100stopni tak producent podaje.
czyściłeś u siebie zaciski całkowicie ze starej farby bo jak rozumie to miałeś pomalowane fabrycznie tak jak u mnie. |
Tak czysciłem je az do całkowitego pozbawienia jakichkolwiek pozostałości starej ori farby i zanieczyszczen. A ta farba to normalny zaroodpory spray wytrzymuje chyba lekko 300 stopni. Zapytaj w sklepie to od razu taka dostaniesz ;-) |
ok spoko już taką znalazłem z motipa do 650 stopni wytrzymuje podobno a co myślisz o wypiaskowaniu chyba szybciej i dokładniej będzie bo wszędzie dojdzie. U mnie ten czarny kolor został tylko bezbarwny złazi już a z jednego zacisku to już całkiem zszedł |
_________________ Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-09, 21:14
|
|
|
polecam coś co się nazywa cynkowanie zanurzeniowe ogniowe
na jednym zlocie był kolega który miał tak porobione tarcze, zaciski i śruby
po prostu bajka - nie do zdarcia i cały czas widok jakby własnie zakupił te
elementy
a koszt był śmieszny |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
solox011
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Franciszek
Jeżdzę: S8
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-07-09, 21:18
|
|
|
maciu napisał/a: | polecam coś co się nazywa cynkowanie zanurzeniowe ogniowe
na jednym zlocie był kolega który miał tak porobione tarcze, zaciski i śruby
po prostu bajka - nie do zdarcia i cały czas widok jakby własnie zakupił te
elementy
a koszt był śmieszny |
hmmm no dobra tylko powiedz gdzie to można zrobić a najlepiej w mojej okolicy czy to jest cos takiego jak malowanie proszkowe |
_________________ Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-09, 22:19
|
|
|
żadne gówniane malowanie co sobie możesz sam zrobić hamerajtem lub innym sprajem
za 10pln
jego zaciski i tarcze wyglądały lepiej niż nowe
miałem to robić w S4 bo wkurzało mnie rdzewiejące zawieszenie ale
w A8 nie chce mi się napinać dlatego zakładu który ci to zrobi poszukaj sam
myślę że nie będzie to trudne dla leniwców można zacząć od:
http://www.google.pl/#hl=...ad5a286a59099a1 |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
djbinek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: A4 B5, BMW E38
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Toruń/Cork
|
|
|
|
|
bronko86
Moje A8
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 87 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 2010-10-31, 08:46
|
|
|
Są specjalne żaroodporne farby które wytrzymóją bardzo wysokie temp, koszt niewielki a napewno będziesz zadowolony ;-) pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2019-07-22, 20:26
|
|
|
U mnie również hammerite (młotkowy), dziś przy zdejmowaniu zacisków prawie po roku czasu (wymiana na tarcze 360mm i zaciski z D3), farba trzyma się dobrze. Także można tanim kosztem uzyskać ciekawy efekt. Może ktoś chętny na zaciski od D2?
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-08-27, 23:46
|
|
|
No piękne ale jak laseczka zawiesi oko na takich oczojeb... zaciskach to nie zdąży zwrócić uwagi na kierowcę A8. |
|
|
|
|
|