Autor |
Wiadomość |
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-07, 13:31
|
|
|
Grain napisał/a: | Hej napiszcie. jakie są różnice. między. zaciskami. moimi Lucasa. a brembo. jakie tarczę klocki z góry dzięki. za podpowiedz. c |
Zaciski lucasa:
- zaciski "pływające"
- wykonane ze stali (w polifcie były chyba też aluminiowe)
- 2 tłoczki tylko z jednej strony zacisku
- 4 klocki hamulcowe na zacisk
- pod tarcze 314/323mm
Zaciski brembo:
- zaciski "stałe"
- wykonane z aluminium
- 4, 6, 8 tłoczków, tłoczki po obu stronach zacisku
- 2 klocki na zacisk
- na fabryczne uszy w zwrotnicy pasują tylko zaciski 6-tłoczkowe z cayenne/touarega/q7
- zaciski 4 tłoczkowe wymagają adapterów lub ori zwrotnic z S8 pod brembo |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-07, 13:56
|
|
|
Hehe, też już napisałem krótkie wypracowanie o różnicach konstrukcyjnych w hamulcach Lucas/ Brembo, ale stwierdziłem, że chyba nie o to chodzi Grainowi i nie wkleiłem tego ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2012-06-07, 14:11
|
|
|
Dzięki Panowie o to właśnie mi chodizło, patrze na allegro i widze że taniej wyjdzie zestaw 6-tłoczkowy i mniej przerabiania :roll:
Przeczytałem cały wątek i jestem już zakręcony musze to dobrze policzyć |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-18, 18:48
|
|
|
sebos17 jak sytuacja u Ciebie z hamulcami :?: |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-06-18, 18:55
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | sebos17 jak sytuacja u Ciebie z hamulcami :?: |
Sytuacja kiepska, kontrolka od zużycia klocków już nie gaśnie, tarcze cienkie jak żyletki, tył już nie hamuje jednym słowem tragedia :-P
SID był trochę zajęty, ale jutro ma się zreflektować i z uwagi na kończący się już mój zestaw hamulcowy ma porządnie przysiąść i jakieś rozwiązanie wyłuskać. Jestem problem z odsunięciem mocowania zacisku na zwrotnicy, ciężko dobrać odpowiednią tarczę, ale to SID już dokładnie opisze.
Powiedz, jak Twoje wrażenia z tego zestawu?
Nie wiem czy ruszać tył czy zostawić 280mm :roll: |
_________________
|
|
|
|
|
SID
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: RS4
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2012-06-20, 22:19
|
|
|
brak czasu czasu ech
dziś przyszły mi tarcze 350x32mm o odpowiedniej wysokości i przymiarki do alu zwrotnicy jaką przysłał sebos17 :
- tarcza spasowała bdb, niestety seryjne blachy osłaniające trzeba wywalić bo kolidują z tarczą i są też za małe,
- zaciski pasują p&p pod zwrotnice i tarcza jest przy samych bolcach od klocków i trzeba go odsunąć dystansem 1-2mm (jutro dokładnie zmierzę ile to ma być),
najlepiej byłoby zastosować tarcze płytszą o te 1-2mm ale niestety nie ma takich na rynku :-(
- klocki dla tych zacisków pasują dwa rodzaje, jedne mniejsze powierzchniowo pasują idealnie, a drugie niższe o 4mm troszkę wystają na dole ale za to większa powierzchnia hamowania :-)
- śruby standardowo trzeba zastosować o dwóch grubościach z 16 na 14mm
- tarcza z zaciskiem jest daleko osadzona od felgi więc nie powinno być problemu z doborem felg i obcieraniem o zacisk,
nawet podejrzewam iż niektóre felgi 17" o szerokości 8,5-9" mogą spasować na ten zacisk :-)
ale lepiej nie napalać się i zastosować 18" felgę
jakieś zaciski jeszcze zostały i coś się z nich złoży :-)
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-07-02, 09:22
|
|
|
No to pięknie :mrgreen: Kurcze podobają mi się cholernie te nawiercane Zimmermanny... szkoda, że do mojego nie występują :roll:
SID napisał/a: | - klocki dla tych zacisków pasują dwa rodzaje, jedne mniejsze powierzchniowo pasują idealnie, a drugie niższe o 4mm troszkę wystają na dole ale za to większa powierzchnia hamowania :-) |
Ja mam właśnie te większe i wchodzą delikatnie do środka poza płaską powierzchnię cierną tarczy ale nie widzę w tym żadnego problemu...
sebos17 napisał/a: | Powiedz, jak Twoje wrażenia z tego zestawu?
Nie wiem czy ruszać tył czy zostawić 280mm :roll: |
Jest bajka i tyle, zobaczysz sam u siebie :-D Co do tyłu to juz Twoja decyzja. Ja mam tarcze 300mm i na pewno coś to dało mimo seryjnych zacisków bo jest większy moment na tarczy, ale głównie zlikwidowałem tym ruchem dysproporcję wizualną między pizzą z przodu a seryjnym cebularzem z tyłu ;-) Po prostu bardziej poważnie wyglądają tylne heble szczególnie przy dużych felgach :-> |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-07-06, 12:15
|
|
|
Ta, w sam raz do jakiegoś Intercity :-P |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-07-18, 19:15
|
|
|
Podziękowania dla SIDa, za kawał dobrej roboty w dobrze tarcz do zwrotnicy i zacisku :!: :!: :!: :mrgreen:
Zestaw już założony jakiś czas temu, jednak do dzisiaj jeszcze nie dotarłem ponieważ po przeprowadzce do miasta w którym mam swoją pracę prawię nie jeżdżę eSą :-(
Zdjęcia i opis wstawię jak będę trochę wolniejszy, najważniejsze - telepanie budą przy hamowaniu ustąpiło :mrgreen: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-07-19, 10:06
|
|
|
Znalazłem na stronie intercarsu zestaw brembo : zacisk tarcza i klocki + adapter wsio dedykowane do D3 za chyba 2300zł - ciekawe czy dużo trzeba przerabiać żeby do D2 założyć ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-07-19, 13:17
|
|
|
pioter jedno 0 z ceny zjadleś ;p |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-19, 13:48
|
|
|
gtfan napisał/a: | pioter jedno 0 z ceny zjadleś ;p |
Za 23000 to bym kazał im sie z tymi hamulcami wykichać Nie przesadzajmy,ceny dobrych marek są znaczne ale taka to by musiały byc chyba diamentowe |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-07-19, 14:20
|
|
|
Apophis napisał/a: | gtfan napisał/a: | pioter jedno 0 z ceny zjadleś ;p |
Za 23000 to bym kazał im sie z tymi hamulcami wykichać Nie przesadzajmy,ceny dobrych marek są znaczne ale taka to by musiały byc chyba diamentowe |
Wpisz w wyszukiwarce intercarsu "1G2.9024A". Zestaw do D3 tarcza 380/34mm, zacisk 8 tłoków, klocki + adaptery - 21637.35zł |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-19, 14:40
|
|
|
[quote]Wpisz w wyszukiwarce intercarsu "1G2.9024A". Zestaw do D3 tarcza 380/34mm, zacisk 8 tłoków, klocki + adaptery - 21637.35zł[quote]
Że ten intercars mial lekko przesadzone ceny to wiedziałem zawsze ale to juz jest daleka przesada!! :shock: :evil: D3 to nie Bugatti Veyron czy Pagiani Zonda-wynalazki ktorych mało i ktore sa po prostu drogimi zabawkami dla ludzi palących w kominku stówkami... Jak usłyszałem kiedys w serwisie 26tys za nową skrzynie z montażem do D2 to było smieszne ale to... |
|
|
|
|
|