Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??  
Autor Wiadomość
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-11-24, 20:21   

Ja u siebie od razu zrobiłem płukanie całego układu i przy okazji wymiane rurki od wymiennika płyn-olej .
Płukałem całą chłodniczke oleju i podstawę filtra , tak samo silnik w środku po zdjęciu miski i czyszczenie ścianek tam gdzie miałem dostęp .
Głowice były akurat czyste a najwięcej syfu wyleciało mi z chłodniczki oleju gdzie zużyłem 3l benzyny ekstrakcyjnej pod ciśnieniem żeby ją wypłukać do stanu że po wlaniu benzyny wylatywała czysta . Dużo szlamu było też w misce .
Zwykła płukanka napewno tego nie wymyje .

Efekt jest taki, że teraz żeby sprawdzić stan oleju muszę oglądać bagnet pod światło bo nie widać gdzie jest poziom.
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-24, 20:40   

A chlodnice oleju idzie bezproblemowo wymontowac?
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-11-24, 20:50   

Cała podstawa filtra oleju do zdjęcia i dopiero jest dostęp


W d2 polifcie i d3 gdzie podstawa jest podobna będzie tak samo , i tu jest prościej bo chłodniczka tylko na oringach jest . I można kupić nową.

Przedlift d2 ABZ ma pokrywkę i dopiero pod nią jest chłodniczka , musimy wtedy dać nową uszczelkę pokrywy i jeszcze kierownice płynu chłodzącego pewnie będą do wymiany bo rozpadną się ze starości tak jak u mnie.
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-11-25, 12:22   

U mnie wpadły dzisiaj wreszcie wszystkie łączniki układu chłodzenia z nierdzewki.
To jest 2-odpowietrzniki nagrzewnic (4D0819159) , łącznik na wężu z głowic do chłodnicy (4D0 121 101D). 2 łączniki do reduktora
Cena za całość około 35zł i 4h pracy ale wreszcie sucho. :]
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-11-25, 16:45   

A ja dziś po ostrzejszym chamowaniu usłyszałem ostre ocieranie w tylnym kole <boisie> , po zatrzymaniu zobaczyłem wydobywają y się dym i straszny smród <blee> , okazało się że po swapie chebli tarcza ociera o jażmo, po ostygnieciu do auta i na garaż, pidszlifowalem trochę jażmo by zrobią większą przerwę i już jest git
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-11-25, 16:48   

machul333 napisał/a:
U mnie wpadły dzisiaj wreszcie wszystkie łączniki układu chłodzenia z nierdzewki.
To jest 2-odpowietrzniki nagrzewnic (4D0819159) , łącznik na wężu z głowic do chłodnicy (4D0 121 101D). 2 łączniki do reduktora
Cena za całość około 35zł i 4h pracy ale wreszcie sucho. :]

A pojaz jak to wygląda ten wąż co łączy obie glowice z nierdzewki
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-11-25, 17:18   

Akurat nie zrobiłem zdjęć samego trójnika , mam tylko foto zamontowanego już.

Robiłem jak najmniejszy dla jak najmniejszej wagi, ale i taki żeby oryginalne węże starczyły po odcięciu łącznika.


Musiałem go na szybko zrobić bo urwałem mały króciec przy dotknięciu węża . A chciałem sprawdzić tylko skąd tam wycieka płyn bo widziałem krople na nim , akurat jeszcze od razu po powrocie z miasta od razu to nie dość że wywaliło 3l płynu na raz to jeszcze cały silnik i podszybie mi zalało oraz mnie przy okazji <boisie>
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-11-25, 17:28   

A możesz jeszcze coś takiego wykonać?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-11-25, 18:18   

Nie mam materiału już na 2 , a spawanie robił ktoś inny po znajomości za inną przysługę .

Jest problem z kupnem takich krótkich odcinków bo w hurtowni nie chcą sprzedawać poniżej 1m a tych większych średnic najlepiej w całości po 6m

Ten był zrobiony ze skrawków akurat takich jak mi się trafiły w zapasach .

Mogę zapytać ,ale najlepiej jak by było więcej chętnych i trzeba się liczyć z ceną gdzieś koło 100zł

Co i tak będzie chyba niską ceną gdzie używka wąż kosztuje kupę kasy a może też się urwać. Ten już przeżyje samochód , a lepszy jak miedziany bo nie ma korozji elektrolitycznej w układzie. można go też wypolerować.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-11-25, 18:38   

A jakie średnicę rurek są potrzebne?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-11-25, 18:47   

Ja robiłem z takich z tego co pamiętam

40mm /38mm / 36mm / 30mm / 10mm

40- od chłodnicy
38- środek
36 -wprasowany pierścionek w 38 żeby dało radę pospawać z 30
32- wyjścia do głowic
10- króciec odpowietrzenia


a długości gdzieś takie
40=3cm
38-koło 10cm
36-1cm
32-8cm
10-3cm


cena za materiał nie jest duża tylko roboty dużo , nam zeszło 3h żeby to zrobić jak by ktoś poszedł do warsztatu gdzie mają sprzęt do szlifowania rurek pod łączenie to by o dużo szybciej było.


Poprawka: rury do głowic miały chyba 32mm z tego co mi się przypomniało poprawiłem w opisie już.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-11-27, 20:07   

Wpadły nowe świece i odziwo padł jeden z modułów zapłonowych, na szczęście mam zapasy i mała podmianka i auto dalej smiga <faktycznie>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2018-11-28, 17:54   

Spadł śnieg więc była okazja porównać D2 do S6 C5 i starych poczciwych torsenów :P Zaskoczyła mnie trochę bo nie chce za bardzo latać bokami a jak już poleci to szybko trzeba kontrę zakładać...jak w starych dobrych Quattrówkach :D

I za te 30 minut radochy dostała nowe żarówki COB Led w rejestrację, bagażnik oraz doły drzwi.
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
Chmielu 
Użytkownik



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L, D3
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-28, 17:54   

U mnie dzisiaj "zainstalowały się" końcówki wydechów od W12, zderzak polakierowany, jak dobrze pójdzie to jutro/piątek wszystko założone będzie :)
Jeszcze tylko lampki od Fossa i dupcia będzie ładna :D
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-11-29, 21:50   

machul333 napisał/a:
Cała podstawa filtra oleju do zdjęcia i dopiero jest dostęp

W d2 polifcie i d3 gdzie podstawa jest podobna będzie tak samo , i tu jest prościej bo chłodniczka tylko na oringach jest . I można kupić nową.

Niestety, w po-lifcie D2 i w D3 jest inaczej.
W D3 obudowa filtra oleju jest bardziej rozbudowana, posiada dodatkowe przyłącza wodne idące na zewnątrz i jej demontaż jest zdecydowanie trudniejszy niż w D2, czasami do wyjęcia silnika włącznie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.