Autor |
Wiadomość |
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-02-23, 16:18
|
|
|
[quote="sajmondesign"] sssebek napisał/a: | drago_o napisał/a: | sssebek napisał/a: | ...... |
jest pomysł na załadowanie jakiejś 8HP |
Ojjjj chciałbym 8HP w D2...
Ja zmieniłem u siebie podświetlenie wnętrza na ledziki i od razu jakoś przyjemniej w środku. |
Ponoć jest ktoś w PL z okolic chyba Lublina kto ma w D2 8HP załadowane, jednak nie udało mi się dostać do niego kontaktu z firmy która była nieco z projektem powiązana. Mieli się do gościa odezwać z zapytaniem o pozwolenie udostępnienia kontaktu ale do tamtej pory temat się urwał
Nie mniej jednak prędzej czy później ja będę chciał ten szlak przetrzeć bo mnie do szału obecna skrzynia już powoli doprowadza. Niestety poprzedni właściciel dał jej chyba po tyłku bo mam wrażenie że czasem jakby uślizgu dostawała. Do tego nie spina lock-up a zmiana biegów potrafi zająć nawet kilka sekund. Generalnie śmieć Pod moim butem też lekko nie ma ale olej wymieniony był 60k temu, adaptacja porobiona i niby wszystko cacy, jednak od samego początku mam wrażenie, że nie chodziła jak powinna. Inna sprawa że u mnie przebiegi 90% to autostrada z zapiętą 6, czasem redukcja do 5 sporadycznie do 4 tak więc bez jaj żeby już miałą wydawać takie oznaki. Olać, regenerować nie będę. Nie ma sensu. W razie czego jak będzie trzeba "na już" to najwyżej z drugiego auta tymczasowo skrzynię przerzucę. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2022-02-23, 22:03
|
|
|
Kumpel wrzuca 8hp do rs6 c5 soft zrobil lamik on sobie ogarnol dystans i teraz reszta gratow juz od turbienia bo zmenia koncepcje z biturbo na singla |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2022-02-23, 22:35
|
|
|
Pitolita pierdolety, gała musi być ;p
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-02-23, 23:00
|
|
|
marcin85 napisał/a: | Kumpel wrzuca 8hp do rs6 c5 soft zrobil lamik on sobie ogarnol dystans i teraz reszta gratow juz od turbienia bo zmenia koncepcje z biturbo na singla |
Chyba wiem o którym aucie piszesz. Puściłem PW. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2022-02-26, 12:00
|
|
|
8HP w Polsce ktoś już udanie zamontował w D3? O jednym słyszałem, ale podobno było tam bardzo dużo problemów i nie wiem jak to się skończyło. Marzenie to 4.0tfsi+8HP w budzie D3, ale finansowo kompletnie bez sensu |
|
|
|
|
sajmondesign
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8L D2, VW, BMW
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2020 Posty: 2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2022-02-27, 20:27
|
|
|
sssebek napisał/a: | marcin85 napisał/a: | Kumpel wrzuca 8hp do rs6 c5 soft zrobil lamik on sobie ogarnol dystans i teraz reszta gratow juz od turbienia bo zmenia koncepcje z biturbo na singla |
Chyba wiem o którym aucie piszesz. Puściłem PW. |
Sterownik i ogarnięcie tego to małe piwo, bo Lamik ogarnie, mam w okolicy kilka aut z 8hp co prawda rwd, ale chwalą sobie jego sterownik.
Zastanawiam się bardziej czy w tunelu jest miejsce i czy wyjście na półosie przednie jest w tym samym miejscu.
Raczej nie chciał bym nic ciąć, jeśli kumpel wrzuca do c5 i nic nie tłucze młotkiem i nie tnie, to jest nadzieja haha
Oryginalna skrzynia mimo, że regenerowana itp. itd. to mnie drażni bo zamula, to już nie te lata, że automat musi pomyśleć, żeby zmienić bieg więc jest gdzieś z tyłu głowy pomysł na 8hp w D2 wtedy auto dostało by +10 do przyjemności z jazdy. |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-02-28, 12:17
|
|
|
Z tego co patrzyłem tak pobieżnie, to powinna wejść w tunel w D3 (nie wiem jak w D2). Bardziej martwi mnie to jak daleko wystaje lewa półośka wychodząca z dyfra względem tej z 6HP. Ale to już temat do sprawdzenia "na żywca" raczej. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
caro86wlkp
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 80 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2022-02-28, 14:03
|
|
|
u mnie jak wymieniałem automat na manuala to musiały iść półosie z manuala, przy 8HP zapewne trzeba by było podobnie zrobić. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2022-02-28, 16:06
|
|
|
sajmondesign, caro86wlkp od tego postu macie info, co w D2 trzeba zrobić, żeby mechanicznie zamontować 8HP - klocki lego to nie są jak w przypadku swapa na manual.
http://www.racingforum.pl...5entry1339455 |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-02-28, 17:04
|
|
|
Półosie to najmniejszy problem bo je nawet dorobić/przerobić można. Największa zagadka to to, czy wejdzie w tunel, następnie czy siądą otwory skrzynia-silnik. Teoretycznie silnik można odsunąć do przodu i zastosować adapter ale to ma dwa minusy. Mniej miejsca przed silnikiem którego i tak nie ma za dużo, przesunięcie punktu ciężkości do przodu. Reszta to już zabawa. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
sajmondesign
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8L D2, VW, BMW
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2020 Posty: 2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2022-03-01, 02:00
|
|
|
gtfan napisał/a: | sajmondesign, caro86wlkp od tego postu macie info, co w D2 trzeba zrobić, żeby mechanicznie zamontować 8HP - klocki lego to nie są jak w przypadku swapa na manual.
http://www.racingforum.pl...5entry1339455 |
Cofanie silnika w aucie na co dzień totalnie do mnie nie przemawia, chcę pozostać jak najbliżej serii, ale wstępnie rzuca to jakieś światło jak wypada przedni dyfer względem ławy... ehhh, czy ja musze ciąć w każdym aucie które mam ławę, żeby realizować moje chore pomysły?
dzięki gtfan |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-03-01, 08:39
|
|
|
sajmondesign napisał/a: | gtfan napisał/a: | sajmondesign, caro86wlkp od tego postu macie info, co w D2 trzeba zrobić, żeby mechanicznie zamontować 8HP - klocki lego to nie są jak w przypadku swapa na manual.
http://www.racingforum.pl...5entry1339455 |
Cofanie silnika w aucie na co dzień totalnie do mnie nie przemawia, chcę pozostać jak najbliżej serii, ale wstępnie rzuca to jakieś światło jak wypada przedni dyfer względem ławy... ehhh, czy ja musze ciąć w każdym aucie które mam ławę, żeby realizować moje chore pomysły?
dzięki gtfan |
Być może ten problem nie wystąpi jak weźmiesz inną wersję 8HP. W tym temacie użyli 8HP95 która jest chyba najmocniejszą z 8HP seryjnych. Trzeba by sprawdzić, czy taka 8HP70 nie będzie miała mniejszej obudowy. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
sajmondesign
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8L D2, VW, BMW
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2020 Posty: 2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2022-03-01, 17:13
|
|
|
sssebek napisał/a: | sajmondesign napisał/a: | gtfan napisał/a: | sajmondesign, caro86wlkp od tego postu macie info, co w D2 trzeba zrobić, żeby mechanicznie zamontować 8HP - klocki lego to nie są jak w przypadku swapa na manual.
http://www.racingforum.pl...5entry1339455 |
Cofanie silnika w aucie na co dzień totalnie do mnie nie przemawia, chcę pozostać jak najbliżej serii, ale wstępnie rzuca to jakieś światło jak wypada przedni dyfer względem ławy... ehhh, czy ja musze ciąć w każdym aucie które mam ławę, żeby realizować moje chore pomysły?
dzięki gtfan |
Być może ten problem nie wystąpi jak weźmiesz inną wersję 8HP. W tym temacie użyli 8HP95 która jest chyba najmocniejszą z 8HP seryjnych. Trzeba by sprawdzić, czy taka 8HP70 nie będzie miała mniejszej obudowy. |
Jest to jakaś myśl. ale i tak w każdej 8hp ten przedni dyfer jest dosyć spory i pewnie i tak będzie trzeba ławę podciąć. |
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-03-09, 16:17
|
|
|
Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8- totalną głupotę, chyba o mało nie zatarłem silnika, tak mi się przynajmniej wydaje.
Przyznam, że dawno nie sprawdzałem stanu oleju w silniku, jakoś tak zeszło bo wszystkie poprzednie kontrole pokazywały dobry stan Jadę dzisiaj ok. 120 na 6 biegu pod górkę lekko i coś mi autem delikatnie szarpie, dosłownie 2-3 razy, szybko wrzuciłem na 5 i zwolniłem. W pierwszej myśli- pewnie skrzynia. Jeszcze przejechałem ze 20km wolniutko. Ale po zatrzymaniu bez błędów w silniku czy skrzyni, auto normalnie pracuje. Po 3 godzinach bez pracy silnika jak wszystko ściekło do miski sprawdzam olej a tam na dolnej granicy ale jednak normy. Dolałem litr i w drogę- wszystko elegancko, nic się nie dzieje. I teraz się zastanawiam:
1. moje auto nie ma kontroli poziomu oleju? poza tą oczywiście kontrolką, która jest we wszystkich autach i gaśnie po odpaleniu. W trakcie jazdy nic się nie świeciło.
2. czy niski stan oleju może objawiać się takimi spadkami mocy/ szarpaniem ale bez ewidentnego zatarcia silnika, bo przecież teraz wszystko jest super, żadnych objawów uszkodzenia.
3. a może jest tak, że ten niski stan oleju był ale nie miał żadnego wpływu na zachowanie silnika a przyczyna była inna? |
|
|
|
|
|
|
|
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2022-03-09, 17:01
|
|
|
Jeśli jest w normie to nie pojawi Ci się nic na FISie. Gdyby przy odpalaniu pojawił Ci się komunikat, to wtedy jest inna niż dozwolona ilość oleju w układzie. Skoro po schłodzeniu było ok, to tym bardziej jak był rozgrzany. Szarpnąć mógł przez milion powodów. Stan oleju najprawdopodobniej nie miał nic do rzeczy. Natomiast zadam takie pytanie, po co samemu zmieniać biegi w automacie? Przy normalnej, drogowej jeździe jest to kompletnie bez sensu. |
|
|
|
|
|