|
Autor |
Wiadomość |
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-04-14, 21:05
|
|
|
Kupa jak kupa. Najwięcej zabawy to było ze zrobieniem projektu adaptera. Pierwsze dwie wersje nie pozwoliły odpowiednio odchylić soczewki. Dopiero trzecia wyszła jak należy. Największy problem to czas i brak dostępnych niektórych narzędzi jak CNC pod ręką. Nie mam wielkiego problemu sobie coś wyfrezować bo mi to kumpel ogarnia na potrzeby prototypowania, tyle że czasem muszę miesiąc albo i dwa poczekać aż znajdzie czas wrzucić to na maszynę.
Zabawy trochę jest ale efekt końcowy powinien być piorunujący. Docelowo jak pisałem, planuję zrobić od zera kosz AFS-u z przygotowaną wbudowaną obudową pod projektor bezodbłyśnikowy. Generalnie chcę zrobić lampę od zera. Ale kiedy znajdę na to czas ... |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2022-04-14, 21:12
|
|
|
Dżordż napisał/a: | 1. moje auto nie ma kontroli poziomu oleju? poza tą oczywiście kontrolką, która jest we wszystkich autach i gaśnie po odpaleniu. |
Gdzie masz kontrolkę oleju na desce w D3 ?? |
|
|
|
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-04-19, 20:51
|
|
|
Gratulacje za czujność, nie byłem w garażu ale w instrukcji patrzę i rzeczywiście w D3 nie uraczysz tradycyjnej kontrolki konewki z kropelką wskazującą na ciśnienie oleju która gaśnie za każdym razem po uruchomieniu silnika. Jeżdżę już kilka lat i dopiero teraz zdałem sobie z tego sprawę- dzięki za zwrócenie uwagi. Pisząc to zasugerowałem się wyglądem kontrolek na desce w innych autach. |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-04-21, 17:37
|
|
|
Ostatnie dwa dni udało mi się wygospodarować odrobinę czasu i...
Zacząłem składanie już samych lamp. Projektory Biled dziś wylądowały na swoich miejscach, ledy DRL też, instalacje w lampach spięte i co trzeba było porzeźbione. Zostało już tylko zaczekać na powrót chromów z odnowienia i zostaje poskładać lampy do samego końca. Potem wrzucić rozszerzoną instalację do sterowania AFS II, wymienić moduł za zegarami, pokodować wszystko i zrobić test zanim skleję szkło lamp na amen
Do tego udało się w końcu upolować drugą połowę układu hamulcowego (tą tylną połowę) tak, żeby była brzytwa a nie hamulec i żeby przy tym wszystkim zmienić balans działania hamulców przenosząc więcej na tył. W końcu powinno się dać zniwelować nieco nurkowanie przy hamowaniu
No... zostało do tego 6500km do wymiany rozrządu czyli... za maksymalnie 3 tygodnie trzeba będzie rwać przód auta. Mam nadzieję, że od strzału uda się to od razu połączyć z wymianą lamp |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2022-06-26, 19:08
|
|
|
Odgrzeje troszkę temacik
Przez weekend poleciało całe zawieszenie łącznie z sankami i skrzynią biegów dodatkowo zdemontowałem wszystkie poduchy teraz czas na piaskowanie malowanie może anodowanie poszczególnych części, całe nowe zawieszenie i uszczelnienie wycieku od strony wyjścia wału, miski olejowej skrzyni i co tam jeszcze znajdę a dodatkowo na garaż wpadł nowy podnośnik do skrzyń który spisał się wzorowo
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-06-27, 08:42
|
|
|
To i ja coś dopiszę. Wymieniony (już jakiś czas temu) cały rozrząd. Od paska, rolek, pompy wody po łańcuchy, napinacze/regulatory faz, przez uszczelki, zaworki olejowe, broki po świece (ponownie Irydowe Denso) i filtry. Kolejna w kolejce jest pompa oleju wraz z jej napędem przy okazji (to następnym razem przy wymianie oleju). Teraz dalej na tapecie będą lampy, bo ostatnio zabrakło czasu na dokończenie tematu. Przy okazji równolegle regeneracja/przegląd wszystkich zamków oraz instalacji drzwi (jedne drzwi mają przełamaną wiązkę). Przy okazji będzie wymiana szyb na VSG IR Acoustic + wyciszanie drzwi. Kiedy? Zobaczymy jak życie czasowo pozwoli.
Natomiast w międzyczasie takie rzeczy się dzieją (może nieco inna marka, ale myślę, że są tu i tacy, którym się łezka w oku zakręci )
Prima_II.jpg
|
|
Plik ściągnięto 23 raz(y) 154,63 KB |
|
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-06-27, 17:09
|
|
|
A co to jeśli można zapytać, silnik z malucha? |
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-06-27, 17:18
|
|
|
Nie, to nie z Fiata. |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-06-27, 18:01
|
|
|
Fiat Fiat, konkretnie 1500 tyle że z FS Primy (FSO Polonez wersja eksportowa na kraje Beneluxu).
Auto rocznik 1990 w budzie Caro (oficjalnie w sprzedaży w PL był od 91 roku). Silnik 1500 na utwardzanych gniazdach zaworowych pod bezołowiową benzynę, z wtryskiem, katalizatorem i sondą lambda. O innym wyposażeniu niż krajowe wspominał nie będę |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-09-09, 13:58
|
|
|
Wczoraj w końcu udało się coś dalej pchnąć w kwestii lamp.. W kabinie wszystko skończone, J431 wymienione, Can lamp dociągnięty, stare sterowanie odłączone. kable pod bezpieczniki dociągnięte, same gniazda dorobione. W sumie zostało zamontować wtyczki lamp 14 pin zamiast 10 pin, włożyć 2 bezpieczniki i zakodować moduły. Jak dobrze pójdzie i jutro pogoda nie przeszkodzi ( w garażu brakuje obecnie miejsca żeby przy aucie robić) to będzie pierwszy test moich Biled + AFS II. W końcu.... po prawie 5 latach jak rozpocząłem temat
A8.JPG
|
|
Plik ściągnięto 14 raz(y) 421,25 KB |
|
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-09-23, 17:34
|
|
|
Ciąg dalszy:
W końcu zrobiłem test nowych lamp przednich. Wyszło obiecująco. Jeszcze tylko test drogowy nim skleję obudowę ze szkłem
Póki co jeszcze się zastanawiam czy zostać z przedliftem czy robić od razu polifta. Zderzak przedni do polifta mam nowy ori w fabrycznym podkładzie. Trzeba by kupić maskę + mocowanie belki prawe. Z drugiej strony jeśli w ciągu weekendu namierzę nowy przedni zderzak z radarem w idealnym stanie, to chyba zostanę z przedliftem dalej. Póki co szkła do preFL oraz FL leżą przygotowane i czekają na decyzję, które założę
Porównanie - prawa lampa (od pasażera) ori bixenon + postojówka, lewa lampa (od kierowcy) to już lampa po modach -> Biled + AFS 2 generacji + doświetlanie statyczne + DRL ledowe ori z polifta. Biled nie sypie żadnymi błędami na FIS oraz nie ma zamontowanych żadnych rezystorów jako balast
Obie strony założone + moduły zakodowane. Zostało zrobic test drogowy czy AFS działa poprawnie i czy statyczne doświetlanie też działa.
20220922_135210.JPG
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 444 KB |
20220920_180246.JPG Led DRL |
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 368,34 KB |
20220920_180130.JPG Porównanie Ori bixenon VS biled + led DRL |
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 493,97 KB |
|
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2022-09-25, 19:27
|
|
|
Super robota, u mnie czeka cały przód do założenia z lampami AFS możesz opisać dokładnie co trzeba dołożyć żeby działało ? |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-09-26, 11:14
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Super robota, u mnie czeka cały przód do założenia z lampami AFS możesz opisać dokładnie co trzeba dołożyć żeby działało ? |
Najpierw mi napisz jakie masz obecnie lampy, bo w zależności od tego co masz obecnie, będzie więcej bądź mniej roboty do ogarnięcia.
Kolejny update z zeszłej soboty. Poniżej link do testu działania lamp. Statyczne doświetlanie też działa (na filmiku nie widać i odbłyśniki nie były jeszcze założone). Niestety nie udało mi się w praktyce sprawdzić działania AFS bo zaczęło wieczorem lać jak miałem wyjechać na drogę zrobić test a lampy póki co są bez szkieł owinięte tylko folią żeby syfu nie naleciało. Odnośnie linii odcięcia świateł, lewa lampa ma przekręconą. Wynika to z tego, że lampy po prostu zostały wrzucone w otwory. Mam obecnie zdemontowane wszystkie ślizgi lamp więc nie ma opcji żeby światło było prawidłowo wypoziomowane (widać na lewym świetle).
https://youtu.be/P1xjzEuuWZ8
Natomiast tyle to daje światła nocą (udało się uchwycić nim się rozpadało) -> to są mijania, nie drogowe:
20220924_200632.JPG
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 548,19 KB |
|
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2022-09-26, 12:54
|
|
|
sssebek napisał/a: | Najpierw mi napisz jakie masz obecnie lampy, bo w zależności od tego co masz obecnie, będzie więcej bądź mniej roboty do ogarnięcia |
Dzięki za odpowiedź , teraz mam lampy pre FL z kostką 10 pin Bi xenon z doświetlaniem zakrętów natomiast w miejscu drogowych mam żarówkę led h7 jako dzienne i zmieniony sterownik świateł na polift żeby to dzienne świeciło. Nowe lampy są 14 pin z doświetlaniem zakrętów bi kenon i dzienne P21W. |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-09-26, 13:33
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | sssebek napisał/a: | Najpierw mi napisz jakie masz obecnie lampy, bo w zależności od tego co masz obecnie, będzie więcej bądź mniej roboty do ogarnięcia |
Dzięki za odpowiedź , teraz mam lampy pre FL z kostką 10 pin Bi xenon z doświetlaniem zakrętów natomiast w miejscu drogowych mam żarówkę led h7 jako dzienne i zmieniony sterownik świateł na polift żeby to dzienne świeciło. Nowe lampy są 14 pin z doświetlaniem zakrętów bi kenon i dzienne P21W. |
W 14 pinowej żeby działał AFS + statyczne doświetlanie + dzienne potrzeba łącznie jak mnie pamięć nie myli 11 kabli (sprawdzę ci za któryś dzień jak pojadę na mój warsztat bo zostawiłem tam wszystkie notatki w aucie). Odepnij jedną kostkę - chyba po stronie kierowcy będzie prościej), odchyl uszczelkę tylną tą nasuwaną na kostkę i sprawdź czy dochodzi tam linia CAN (obstawiam że nie). Dwa skręcone kabelki pomarańczowe jeden z najprawdopodobniej zielonym paskiem a drugi z najprawdopodobniej czarnym paskiem. Nie jestem tak oblatany w tych autach i musiałbym popatrzeć po schematach, ale nie kojarzę aby w 10-cio pinowej kostce był CAN. Ewentualnie zrób mi zdjęcie z jednej i z drugiej strony kostki (żeby było widać kolory kabli które do niej wchodzą) i wrzuć, to szybko dojdę co trzeba zrobić.
W moim przypadku przy przejściu z bixenon + długie do mrugania na halogenie + odchylanie soczewki tylko góra-dół, trzeba było usunąć z kostki 10 pin 2 kable (są obecnie nie używane) oraz dołożyć 3 nowe (dwa od Can + zasilanie do sterowników). Do tego wymienić moduł skrętu + podmienić moduły na lampach na te do AFS II no ale to się robiło przy okazji upgrade całych wnętrzności lamp.
O ile dobrze kojarzę z czasów jak rozgryzałem schematy, to np. przy w pełni halogenowych lampach gdzie nie masz odchylania góra-dół trzeba dodatkowo masy dociągnąć do lamp bo jednej braknie (w niższych opcjach dochodzą 2, w wyższych 3 do kostek). |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -
Prywatność. |
|
|