Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-12, 14:29 [D2 ALL
] Termostat
|
|
|
Jak to jest z tym termostatem a głownie jego awaryjnoscia. Po jakich przebiegach padał Wam. Pytam bo wymieniono mi rozrząd, ale zapomnieli wymienić termostat o którym wspominałem i nie wiem co teraz z tym robić. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-12, 14:50
|
|
|
Ara$, Wprawdzie u mnie jego wymiana na pewno jest łatwa ale braki pamięci poprzeplatane z lenistwem od 3 lat powodują że jest un ciągle uchylony ale ja z tym zyje
Mysle że może na zime wypadało by wymienić chłodziwo i to by była najlepsza pora na termostat |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-12, 14:55
|
|
|
Apophis napisał/a: | Mysle że może na zime wypadało by wymienić chłodziwo i to by była najlepsza pora na termostat | a co z rozrządem? bo tu bez zdejmowania tego nie da sie go wymienić |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-12, 16:01
|
|
|
U mnie sie raczej da w ABZcie jest prościej. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-07-12, 20:39 Re: Termostat
|
|
|
Ara$ napisał/a: | Jak to jest z tym termostatem a głownie jego awaryjnoscia. Po jakich przebiegach padał Wam. Pytam bo wymieniono mi rozrząd, ale zapomnieli wymienić termostat o którym wspominałem i nie wiem co teraz z tym robić. |
A nic nie rób, nie ma sztywnej reguły ile termostat wytrzymuje. Jak zaczną się problemy to wymienisz. Jedynie teraz co zalecam to zje...ć mechanika, że nie wymienił robiąc rozrząd. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-07-12, 21:27
|
|
|
Ara$ napisał/a: | co z rozrządem? bo tu bez zdejmowania tego nie da sie go wymienić | -a kto powiedział że się nie da :-D |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-07-12, 23:05
|
|
|
pepi napisał/a: | Ara$ napisał/a: | co z rozrządem? bo tu bez zdejmowania tego nie da sie go wymienić | -a kto powiedział że się nie da :-D |
No przecież nie mówimy o demontażu całego rozrządu (pasek + kółka) ale w po-liftach (silniki AQF, AUW, AQH, AVP, AYS) bez zdjęcia paska rozrządu to jest raczej niewykonalne... przynajmniej z jednego kółka musisz zdjąć bo inaczej nie widzę możliwości ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Szopen
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2013-07-13, 15:03
|
|
|
Mi oryginalny kupiony w serwisie padł po 70tkm. Teraz założyłem Wahlera i jak narazie wszystko ok |
_________________ No quattro no fun |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-07-13, 19:51
|
|
|
A czy oryginał to nie Wahler? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-07-13, 20:54
|
|
|
FOSS napisał/a: | przynajmniej z jednego kółka musisz zdjąć bo inaczej nie widzę możliwości ;-) | -da się w moim AQF zrobiłem i u żony w a6 2,8 też :-P
pasek przypina się na opaski trytytki ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-07-13, 22:26
|
|
|
pepi napisał/a: | FOSS napisał/a: | przynajmniej z jednego kółka musisz zdjąć bo inaczej nie widzę możliwości ;-) |
-da się w moim AQF zrobiłem i u żony w a6 2,8 też :-P
pasek przypina się na opaski trytytki ;-) |
ale do czego ten pasek przypinasz??.....
Napisałem wyraźnie, że owszem paska nie trzeba ściągać całego a tym bardziej rolek ale z jednego kółka zdjąć go musisz...
najłatwiej chyba zdjąć z górnego wałka rozrządu bo wtedy pasek dostaje sporo luzu i można już wszystko zrobić ale jeżeli nie masz blokady i boisz się, że coś się przestawi to zabezpieczasz napinasz hydrauliczny i zdejmujesz z rolki napinającej...
ale bez poluzowania paska i bez zdjęcia go przynajmniej z tej jednej rolki to nie wiem jak wyciągasz termostat... a tym bardziej nie wiem jak go poprawnie montujesz z jego oringiem i zaworem aby być pewnym, że nie będzie tego trzeba poprawiać ;-)
W A6 2.8V6 nie robiłem tego nigdy i nie wiem jak tam jest to konstrukcyjnie rozwiązane więc nie polemizuję :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-07-14, 16:55
|
|
|
nie mogę wydybać tego na czym się wzorowałem
suwa się pasek z koła aby nie spadł łapię się trytytką
nie jest łatwo ale się da
w a6 jest podobnie :-D |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-15, 10:46
|
|
|
mechanik twierdzi że termostat był wymieniony ale nie ma go na fakturze bo miał taki u siebie. Prawdopodobne ale raczej wątpie. Pozostaje mieć nadzieje że wytrzyma jaki by nie był. A jak nie wytrzyma ... |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-15, 11:19
|
|
|
Jak nie wytrzyma i sie uchyli to przezyjesz,zima ewentualnie karton na chłodnice
A jak sie zatnie to przestanie uchylac to musowa wymiana. Na szczescie czesciej sie niedomykają niż nieotwierają. |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-15, 12:52
|
|
|
Apophis napisał/a: | A jak sie zatnie to przestanie uchylac to musowa wymiana. | oby tak nie było. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Ara$ 2013-07-15, 13:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|