Autor |
Wiadomość |
ralphi
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-03-13, 17:40 [S8 D2 00
] TIP- jaki olej, czy ESSO ATF LT 71141?
|
|
|
Panowie sporo sie o tym pisalo, niemniej jednak auto autu nie równe i skrzynia tez moze byc inna. Dla pewnosci zapytam czy do Tiptronica w S8 po lifcie zaleca sie zastosowanie oleju ESSO ATF LT 71141 czy czegos innego?
Serdeczne dzieki za podpowiedz.
Pozdrawiam,
Ralphi |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-03-13, 21:36
|
|
|
Tak ten olej jest odpowiedni do tej skrzyni.Problem jest taki z tym olejem,że występuje tylko w 20 litrowych opakowaniach.Odpowiednikiem tego oleju będzie Febi 14738 i występuje w 1 litrowych opakowaniach albo MAXXUS ATF VA. |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-03-13, 23:07
|
|
|
Kup 20l ESSO - bedziesz miał na 2 wymiany.
Ewentualnie znajdz sobie kogoś do "pary" |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-03-14, 01:04
|
|
|
A czemu ludzie nie pojedziecie do ASO ? Ja kupowałem (przykładowo) olej do wspomagania i nie kosztował o wiele więcej od tego całego Febi....
[ Dodano: 2010-03-14, 01:05 ]
A szczerze... jak wymieniałem olej we wspomaganiu na Febi... to jak wymieniłem na "oryginalny" z ASO to mam wrażenie że wspomaganie lepiej chodzi... (ale może mi się tylko wydawać) |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
|
|
|
saab
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Q7
Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-03-14, 07:26
|
|
|
Panowie, a czy w ogóle warto się bawić w szukanie oleju kombinowanie z wymianą skoro w dobrym warsztacie wymiana z diagnozą skrzyni kosztuje ok 500zł? |
|
|
|
|
ralphi
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-03-14, 08:19
|
|
|
saab napisał/a: | Panowie, a czy w ogóle warto się bawić w szukanie oleju kombinowanie z wymianą skoro w dobrym warsztacie wymiana z diagnozą skrzyni kosztuje ok 500zł? |
Jak masz warsztat w którym wiesz co Ci konkretnie naleją to pewnie jest to najwygodniejsze rozwiazanie. Ja moze jestem przeczulony, ale mam zasade i nie nalewam plynow z zasobow warsztatowych, poprostu lubie wiedziec co leje, dlatego rowniez jestem przy tym co wlewaja, a wszystkim serwisom, ktorym sie to niepodoba mowie od razu dziekuje.
Apropos zakupilem ESSO 20l. z plomba zdecydowanie przyda sie na pozniejsze wymiany
Dzieki all za wsparcie
Ralphi
[ Dodano: 2010-03-14, 08:24 ]
grim napisał/a: | A czemu ludzie nie pojedziecie do ASO ? Ja kupowałem (przykładowo) olej do wspomagania i nie kosztował o wiele więcej od tego całego Febi....
[ Dodano: 2010-03-14, 01:05 ]
A szczerze... jak wymieniałem olej we wspomaganiu na Febi... to jak wymieniłem na "oryginalny" z ASO to mam wrażenie że wspomaganie lepiej chodzi... (ale może mi się tylko wydawać) |
Z serwisem to jest tak, ze z reguly jest drozszy i nie zawsze jest lepszy. Ja nie kupuje materialow eksploatacyjnych w autoryzowanym serwisie, za wyjatkiem kluczowych filtrow( np. silnik, skrzynia) uszczelek oraz tych czesci, gdzie juz poprostu nie mam wyjscia.
Pozdrawiam,
Ralphi |
|
|
|
|
|
|
|
wigeth
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysiek
Jeżdzę: a8
Wiek: 47 Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 24 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-03-14, 21:02
|
|
|
PANOWIE WIĘC JAK JA MAM TIP TRONIC Z SILNIKEM 4,2 Z 9 ROKU TO MAM ZALAC OLEJ ESSO ATF LT 71141 TAK I ILE MAM GO WLAC DO TEJ SKRZYNI |
_________________
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-19, 19:45
|
|
|
Jasne - jest wszystko, tylko żaden link nie działa |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-19, 20:10
|
|
|
Popatrz na datę tamtego tematu, część linków nie działa ale po tytułach da się znaleźć je na internecie.
A co chcesz wiedzieć? Olej może być ESSO ATF LT 71141, nowa nazwa to Mobil ATF 71141. Można kupować zamiennik np FEBI. Jest jeszcze Ravenol 5/4hp, podobno jest ok i spełnia normy producenta skrzyni. Sam jak będę niedługo taszczył skrzynię z auto to będę wybierał pomiędzy Mobilem a Ravenolem, będę chciał kupić 20L. Ogólnie szukać nowego oleju spełniającego normy stawiane przez producenta ASB, czyli firmy ZF. Wszystkie dane są dostępne w ich serwisówkach. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2013-11-19, 22:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-11-19, 21:02
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Jasne - jest wszystko, tylko żaden link nie działa |
Faktycznie nie działa ale chciałem dobrze a wyszło jak zawsze :-P |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-19, 21:53
|
|
|
A co chcesz wiedzieć? Olej może być ESSO ATF LT 71141, nowa nazwa to Mobil ATF 71141. Można kupować zamiennik np FEBI. Jest jeszcze Ravenol 5/4hp, podobno jest ok i spełnia normy producenta skrzyni. Sam jak będę niedługo taszczył skrzynię z auto to będę wybierał pomiędzy Mobilem a Ravenolem, będę chciał kupić 20L. Ogólnie szukać nowego oleju spełniającego normy stawiane przez producenta ASM, czyli firmy ZF. Wszystkie dane są dostępne w ich serwisówkach.[/quote]
Mam polifta z 2000r, skrzynia (chyba) zf5hp24, ale dokładnie nie jestem pewien, jeśli Masz tą samą to potwierdź mi, proszę. Czyli ten Mobil ATF 71141 śmiało mogę lać? Który z nich polecasz? Gdzie go dostanę, tylko serwis? W jakich ilościach jest sprzedawany, bo 20L to trochę za dużo. Poci mi się dół oringiem i korkiem spustowym, muszę to uszczelnić jak najszybciej. Olej mam świeży ok 9tys. km, a więc chciałem spuścić ten, wlać go z powrotem i uzupełnić ewentualny ubytek. Wiem tylko, że olej jest koloru żółtego. Odnośnie wymiany filtra, jak sądzisz, wymieniać, czy zostawić ten? Uszczelka miski, korek spustowy, oring, wiadowo muszą być nowe - gdzie najlepiej kupić, serwis? pomóżcie, bo zielony jestem w tym temacie na razie. Niedawno kupiłem to auto
123mielony - spoko ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-19, 22:16
|
|
|
Możesz lać Mobil ATF 71141, możesz też z ASO brać ale tam jest duża marża. Na forum spora część osób zalewa ten olej. Dodatkowo kolega się ogłasza ze zniżkami w IC, napisz do Niego: http://www.a8team.pl/pomo...sci-vt11004.htm Olej możesz kupować w butelkach 1, 4/5, 10 i 20l. Jeśli filter był wymieniany to go nie ruszaj. Uszczelki i oringi można kupić w MidParts albo w ASO.
Tak, skrzynię masz 5HP24A a5s440z. |
_________________
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2013-11-20, 08:59
|
|
|
Hej koledzy , olej ATF LT 71141 1L firmy mobil - cena 29zł/1l
RAV ATF 5/4 HP FLUID 1L - cena 37zl/1l
dostepne jeszcze w ofercie sa oleju firmy HEPU i COMMA
RAV ATF 5/4 HP FLUID 20L - cena 585zl/20l
ATF LT 71141 20L - cena 500zl/20l |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-25, 20:02
|
|
|
Dzięki Panowie za pomoc, ale zdecydowałem się zlecić to fachowcom. Odwiedziłem Midparts, pól godziny i po robocie. Nowy olej, filtr, uszczelka, oring, korek z wymianą zapłaciłem 500zł. Co ja się będę z tym bujał. Mam nadzieje, że już się nie będzie nic pocić :roll: |
|
|
|
|
|